Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-13, 21:21   #19551
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Har noen en skikkelig feel-good film å anbefale ?

Som den kriminelle lovbryter jeg er, har jeg funnet ut at den gamle lap-topen er ypperlig til å streame filmer på
Sitter her og er litt småsur og smålei, junior er lagt og gubben er fortsatt på jobb (som vanlig).
Føler for å se noe skikkelig feel-good altså - og liker gjerne romantiske komedier eller skikkelig gode krimfilmer

PS I love you
Bridges of madison county

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 24-04-13, 21:27   #19552
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bridget Jones filmene

Notting hill

Ellers så så jeg akkurat American reunion. Kjempeteit humor egentlig, men jeg faller for den jeg altså.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 24-04-13, 21:30   #19553
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Mykoplasma er smittsomt. Men det du forklarer her høres mest ut som pollenallergikere. Som jo er på full fart nå....

Jeg har aldri hatt reaksjoner før, men man veit jo aldri... Så takk for innspill.

Men jeg tror nok det er en god gammaldags forkjølelse...

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 24-04-13, 21:49   #19554
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Den første filmen som poppa i hodet mitt er Happy go lucky. Supersøt og morsom og smart, og med litt alvor.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

PS I love you
Bridges of madison county

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Bridget Jones filmene

Notting hill

Ellers så så jeg akkurat American reunion. Kjempeteit humor egentlig, men jeg faller for den jeg altså.

Tusen takk for tips jenter

Photo - den har kjeg ikke sett, og heller ikke American reunion Bønna. De må jeg sjekke ut.
De andre dere foreslår har jeg sett - veldig gode alle sammen - og jeg har ikke noe imot å se gode filmer flere ganger

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 24-04-13, 22:03   #19555
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Har noen en skikkelig feel-good film å anbefale ?

Som den kriminelle lovbryter jeg er, har jeg funnet ut at den gamle lap-topen er ypperlig til å streame filmer på
Sitter her og er litt småsur og smålei, junior er lagt og gubben er fortsatt på jobb (som vanlig).
Føler for å se noe skikkelig feel-good altså - og liker gjerne romantiske komedier eller skikkelig gode krimfilmer

Jeg likte veldig godt Seven Psychopaths. Meg-type-humor, litt krim og veldig underholdende Om du liker litt Disney, så anbefaler jeg Rise of the guardians (De fem legendene på norsk). Jeg satt og smilte gjennom store deler av den filmen, og fikk en skikkelig koselig følelse

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 24-04-13, 22:07   #19556
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg likte veldig godt Seven Psychopaths. Meg-type-humor, litt krim og veldig underholdende Om du liker litt Disney, så anbefaler jeg Rise of the guardians (De fem legendene på norsk). Jeg satt og smilte gjennom store deler av den filmen, og fikk en skikkelig koselig følelse

Helt ukjent for meg - så disse må sjekkes ut også. Det er jo ikke den siste kvelden jeg sitter her alene og kjeder meg
Tusen takk for tips

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 24-04-13, 22:27   #19557
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Må det være film? Jeg er hekta på How I met your mother på Netflix for tida (da er du jo ikke kriminell heller om du strekker derfra)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-04-13, 22:38   #19558
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Må det være film? Jeg er hekta på How I met your mother på Netflix for tida (da er du jo ikke kriminell heller om du strekker derfra)

Neida, må egentlig ikke være film - gode komiserier er også bra. Så langt hadde jeg ikke tenkt engang
Takk for tipset Carisma

Hilsen den kriminelle

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 24-04-13, 23:05   #19559
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

tips til et greit middel til oppvaskmaskin? får min første maskin til uka, og imorra skal jeg en tur innom hos søta bror.. og vet av erfaring at det ikke er alltid det dyreste som er best eller at billig er dårlig.. men oppvaskmaskinsåpe kan jeg lite om...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 24-04-13, 23:13   #19560
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

tips til et greit middel til oppvaskmaskin? får min første maskin til uka, og imorra skal jeg en tur innom hos søta bror.. og vet av erfaring at det ikke er alltid det dyreste som er best eller at billig er dårlig.. men oppvaskmaskinsåpe kan jeg lite om...

Den billigste de har, dosert med ca halvparten av det de oppgir!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 24-04-13, 23:22   #19561
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

tips til et greit middel til oppvaskmaskin? får min første maskin til uka, og imorra skal jeg en tur innom hos søta bror.. og vet av erfaring at det ikke er alltid det dyreste som er best eller at billig er dårlig.. men oppvaskmaskinsåpe kan jeg lite om...

Jeg sverger til Sun......synes det er best
(Prøvde en gang det fra First Price, og da hang fettet fortsatt fast)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 24-04-13, 23:22   #19562
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

tips til et greit middel til oppvaskmaskin? får min første maskin til uka, og imorra skal jeg en tur innom hos søta bror.. og vet av erfaring at det ikke er alltid det dyreste som er best eller at billig er dårlig.. men oppvaskmaskinsåpe kan jeg lite om...

Sun tabletter. Den enkle typen, ikke den med masse fancy power-greier. Du finner store pakninger billig på Rusta.
(når deg gjelder vaksemidler generelt er billig dårlig... Mye fordi de hovedsaklig består av vann)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-04-13, 06:17   #19563
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

tips til et greit middel til oppvaskmaskin? får min første maskin til uka, og imorra skal jeg en tur innom hos søta bror.. og vet av erfaring at det ikke er alltid det dyreste som er best eller at billig er dårlig.. men oppvaskmaskinsåpe kan jeg lite om...

Yes Platinum! Har ikke brukt annet siden jeg først fikk tips om det - vasker merkbart bedre enn både Sun og Finish. Ofte dyrt, men Rema har det billig. Aner ikke hvordan svenske priser er.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 25-04-13, 08:09   #19564
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Om pris er vesentlig så er det billigere pr vask å kjøpe pulver i stedet for tabletter - OM man følger doseringen. Vi bruker sun pulver og er godt fornøyd med det.
Vær obs på om du har hardt eller surt vann. Har du hardt vann (høy pH) må du kjøre oppvaskmaskin-salt innimellom for å fjerne kalkavleiringer.
Velger du å bruke pulver så er glansmiddelet vesentlig for å få tørket glass jevnt.

Ellers er det forskjell på oppvaskmaskiner og oppvaskmaskiner. Og hvor mye man skyller koppene før man setter dem inn. Skyller man godt trenger man naturlig nok mindre vaskemiddel og lavere varme på vasken. Så man må prøve seg fram.

Og gratulerer!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 25-04-13, 10:23   #19565
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg sverger til Sun......synes det er best
(Prøvde en gang det fra First Price, og da hang fettet fortsatt fast)

Jeg sverger også til Sun...i pulverform. Kjøper stor "kanne" i Sverige. Koster ikke stort mer enn en liten boks i Norge.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 25-04-13, 10:32   #19566
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

tips til et greit middel til oppvaskmaskin? får min første maskin til uka, og imorra skal jeg en tur innom hos søta bror.. og vet av erfaring at det ikke er alltid det dyreste som er best eller at billig er dårlig.. men oppvaskmaskinsåpe kan jeg lite om...

Jeg har brukt mye forskjellig og må innrømme at jeg ikke merker noen som helst forskjell så jeg holder meg til billigmerkene. Har brukt både Finish, Sun og flere andre, akkurat nå har jeg ett som begynner på A (husker ikke navnet) og jeg synes alt er like rent uansett. Men jeg skyller ting og tang ganske godt før jeg setter det inn i maskina da og det blir sjeldent stående i dagesvis før jeg kjører en maskin liksom. Er det mye og inntørkede matrester så er det klart det krever mer.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 25-04-13, 10:37   #19567
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg sverger også til Sun...i pulverform. Kjøper stor "kanne" i Sverige. Koster ikke stort mer enn en liten boks i Norge.

Sun her også. Iflg. en som reparerte min maskin etter jeg hadde brukt billigmerke ei stund, så er Sun den eneste som har et middel i seg som gjør at det ikke samler seg dritt/møkk/avleiringer i rørene/slangene inni maskina og tetter.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 25-04-13, 15:38   #19568
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

det ble sun på meg. sånn megabox med 105 tabletter til 89 svenske. samme pris på rusta og maximat forøvrig. men jeg får jo sånn liten benkoppvask. så da må jeg vel dele tabletten i to, siden jeg har "halv" maskin. sånn glansmiddel kjøpte jeg ikke da jeg ikke har peil, men det kan jeg jo kjøpe her.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 25-04-13, 15:52   #19569
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Yes Platinum! Har ikke brukt annet siden jeg først fikk tips om det - vasker merkbart bedre enn både Sun og Finish. Ofte dyrt, men Rema har det billig. Aner ikke hvordan svenske priser er.

Helt enig om denne er best
På en god nr 2 er Finish

Å når det gjelder skyllemiddel, så blir det minst "tørkeflekker"
med Finish sin

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 26-04-13, 12:13   #19570
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Trenger ide til garn:

Skal hekle et pledd, og skal bruke garn som er ganske tykt. Dvs, mellom 60 m og 75 m pr. 50 g.
Sparkjøp har Gullgarn, men det er litt for tykt ( 55 m pr. 50 g).
Jeg er ikke kjent med hva som finner på Nille, Europris, Rema etc.
Noen som kan hjelpe ?

Og ja, det må være superwash, kan godt være akrylblanding og skal ikke være altfor dyrt

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 26-04-13, 18:31   #19571
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som er i stand til å være bittelitt objektive hva angår mobiltelefoner?

Jeg innser at mobilen min (Sony Ericsson) begynner å synge på siste verset. Det er greit, den har holdt ut lenge. Så innser jeg også etter snart to semestre på universitetet at det faktisk er kjekt med en sånn hersens smarttelefon ... Dessuten er det vel ikke så lett å finne en ny telefon som ikke er sånn smart, heller.

Så. Jeg har gitt meg selv til høsten for å finne en sånn greie. Jeg har kjempeliten peiling på hvordan de egentlig fungerer på alle områder, men jeg har noen få krav/ønsker, og håper noen kan komme med noen gode tips om hvilken telefon som kan være adekvat for mitt vedkommende.

- Det skal under ingen omstendigheter være en iphone - så er det rydda av veien.
- Den skal ikke være for dyr, helst under 2000 kr (uten abonnement)
- Den skal ikke være for stor og uhåndterlig, men passe godt å hånda
- Jeg trenger den til normalt bruk, samt det praktiske med å kunne sjekke ting på nettet, som endringer i timeplan, rutetider med trikken etc. Så den behøver absolutt ikke å være særlig hi tec og fancy
- Skjermen bør ikke så lett knuses ... jeg er litt slepphendt og klønete ...
- Den bør ha bra batterikapasitet
- Og gjerne ikke være i hvit eller sølv eller andre teite farger som ikke er svart. Haha!

Og så lurer jeg på - kan man stille sånne smarttelefoner til å koble seg på andre tilgjengelige nettverk sånn at man ikke bruker tellerskritt på å være på nett?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 26-04-13, 18:40   #19572
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen som er i stand til å være bittelitt objektive hva angår mobiltelefoner?

Jeg innser at mobilen min (Sony Ericsson) begynner å synge på siste verset. Det er greit, den har holdt ut lenge. Så innser jeg også etter snart to semestre på universitetet at det faktisk er kjekt med en sånn hersens smarttelefon ... Dessuten er det vel ikke så lett å finne en ny telefon som ikke er sånn smart, heller.

Så. Jeg har gitt meg selv til høsten for å finne en sånn greie. Jeg har kjempeliten peiling på hvordan de egentlig fungerer på alle områder, men jeg har noen få krav/ønsker, og håper noen kan komme med noen gode tips om hvilken telefon som kan være adekvat for mitt vedkommende.

- Det skal under ingen omstendigheter være en iphone - så er det rydda av veien.
- Den skal ikke være for dyr, helst under 2000 kr (uten abonnement)
- Den skal ikke være for stor og uhåndterlig, men passe godt å hånda
- Jeg trenger den til normalt bruk, samt det praktiske med å kunne sjekke ting på nettet, som endringer i timeplan, rutetider med trikken etc. Så den behøver absolutt ikke å være særlig hi tec og fancy
- Skjermen bør ikke så lett knuses ... jeg er litt slepphendt og klønete ...
- Den bør ha bra batterikapasitet
- Og gjerne ikke være i hvit eller sølv eller andre teite farger som ikke er svart. Haha!

Og så lurer jeg på - kan man stille sånne smarttelefoner til å koble seg på andre tilgjengelige nettverk sånn at man ikke bruker tellerskritt på å være på nett?

Jeg kan ikke svare på så mye av dette (begynner å bli gammal vet du ), men det går i hvert fall an. Jeg gjør nemlig det med min .
Har en HTC x-one, og er fornøyd med den. (Den er svart )

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 26-04-13, 18:45   #19573
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tror ikke alderen har så mye å si (ikke at jeg skal påberope meg å være så himla ung, atte), men jeg er håpløst gammeldags når det kommer til sånt noe, og jeg har hatt all mulig motstand mot smarttelefonhysteriet (ev. tilgjengelighetshysteriet) lenge, og har det vel fortsatt.
Men hvorfor er du fornøyd med den? Har aldri hørt om den ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 26-04-13, 18:53   #19574
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tror ikke alderen har så mye å si (ikke at jeg skal påberope meg å være så himla ung, atte), men jeg er håpløst gammeldags når det kommer til sånt noe, og jeg har hatt all mulig motstand mot smarttelefonhysteriet (ev. tilgjengelighetshysteriet) lenge, og har det vel fortsatt.
Men hvorfor er du fornøyd med den? Har aldri hørt om den ...

Jeg er egentlig fornøyd bare telefonen har godt kamera, lett å tekste med og ellers enkel å bruke. Måtte bytte i fjor sommer, og da ble det en moderne en gitt. Den var ganske dyr, rundt 4000,- tror jeg, men jeg slang med på innkjøpet til gubben på jobben.
Vel, den tar bra bilder, enkelt å tekste, har bluetooth og jeg er ikke avhengig av ledning mellom pc og tlf for å overføre bilder. Det synes jeg er no' herk, så derfor ble det ikke apple. Da jeg kjøpte den, var det den siste utgaven til HTC, uten at det egentlig sier meg så mye.
Har en følelse av at de fleste har apple, men det var noen få ting jeg kunne med HTC og ikke apple som var utslagsgivende for meg.
Er litt "dum" når det gjelder alt sånt, så jeg husker ikke engang lenger hva det var

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 26-04-13, 18:54   #19575
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.


- Det skal under ingen omstendigheter være en iphone - så er det rydda av veien. Enig.

- Den skal ikke være for dyr, helst under 2000 kr (uten abonnement)
Heller vanskelig, men om du er fornuftig og tar til takke med en "gammel" modell skal det gå fint. (jeg har dessverre ikke forslag, da jeg hater alle andre enn min )
- Den skal ikke være for stor og uhåndterlig, men passe godt å hånda
- Jeg trenger den til normalt bruk, samt det praktiske med å kunne sjekke ting på nettet, som endringer i timeplan, rutetider med trikken etc. Så den behøver absolutt ikke å være særlig hi tec og fancy Dette kan du med alle smarttelefoner.
- Skjermen bør ikke så lett knuses ... jeg er litt slepphendt og klønete ... Det gjør de, men du kan kjøpe deksel til den som demper støt ved kløning og slepphendting. Deksler kan du få grisebillig (typ 20,-) på ebay. Samme med sånne klistregreier som du har utapå skjermen for å hindre riper.
- Den bør ha bra batterikapasitet LÅLL, dette går vanskelig under kravet om billig fon. Min må lades hver kveld, - men kjærevakrevene, det er bare å stappe lader i den når du legger deg.

it eller sølv eller andre teite farger som ikke er svart. Haha! Kjøp et deksel

Og så lurer jeg på - kan man stille sånne smarttelefoner til å koble seg på andre tilgjengelige nettverk sånn at man ikke bruker tellerskritt på å være på nett? Ja, dette er veldig mye av poenget med en smartfon.



Sånn Beklager at jeg ikke har forslag, men her får du i hvertfall noen svar.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no