Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-13, 16:35   #20551
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av charliiie, her.

Takk for info, Photobscura! 150 cm er mer enn nok for meg, jeg får satse på at jeg finner noe tilsvarende. Jeg har lest at jo større sekken er, jo lengre er hoftebeltet, men jeg veit ikke om det gjelder selve lengden på sekken eller antall liter. Kanskje begge deler. Uansett, tusen hjertlig!

Men husk at du burde måle ryggen din så du får en sekk som ikke er for stor, be gjerne om hjelp fra de i butikken til å finne en med passe lengde på til deg. Mål fra "kulen" bak i nakken (midt mellom skuldrene) og ned.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 10-07-13, 16:40   #20552
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kanskje noen hadde vært og sprita den opp

Der sier du noe!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Erfaringsmessig bør man vende godt om på flasker med melkebasert likør før bruk, ettersom det virker som alkoholen har en tendens til å synke til bunnen til fordel for melkefettet.

Det kan hende, Photo: jeg ristet litt på den etter at vi først la merke til den sterke smaken, men det hjalp ikke så mye. Skal huske å vende skikkelig om på den neste gang!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 10-07-13, 16:48   #20553
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

hehe! hva er fraktprisen?

Husker ikke. Står vel på nettsiden. Jeg bestilte 4 kg mener jeg...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 10-07-13, 17:09   #20554
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Husker ikke. Står vel på nettsiden. Jeg bestilte 4 kg mener jeg...

Hm, jeg synes liksom en kilo er i overkant mye.. Jeg skal bruke det i fotbad

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 10-07-13, 18:17   #20555
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hm, jeg synes liksom en kilo er i overkant mye.. Jeg skal bruke det i fotbad

Ah... jeg bruker det i badekaret, jeg. Det er anbefalt 200g pr bad (jeg bruker vel ca 150) så det varer ikke så lenge hos meg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 10-07-13, 19:16   #20556
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har av og til problemer med at brystreima blir knapp. Jeg er ikke sååå stor rundt brystkassa altså (bruker 75 Ei bh) og reima går jo ikke utenpå puppene akkurat så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan lage mer å gå på på brystreima på mange sekker. Med ullgenser og regnjakke blir det fort trangt over brystet og når sekken veier litt er det et must med en god brystreim!

Ja, brystreima er ofte et problem, mest fordi den ofte sitter på feil sted for oss kvinner. Noen merker har spesielle kvinneutgaver som da av og til har flyttet brystreima lengre opp slik at puppene ikke er i veien.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 10-07-13, 19:43   #20557
charliiie
Medlem
 
charliiie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 261
charliiie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bare hyggelig! Om du kikker litt på produsentenes nettside (om du ikke alt har, da) så er det jo også mulig at det står noe om lengden på beltene der. Jeg kan i alle fall si at jeg er meeeget fornøyd med min fra Bergans, og jeg er ikke betalt for å si det en gang!

Jeg har titta på et par produsenters nettsider, men det har ikke stått noe info om lengde der. Jeg føler meg uansett rimelig trygg på at jeg skal klare å finne noe, nå er jeg relativt beroliget hva hoftebelte angår egentlig. Igjen, takk.

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Men husk at du burde måle ryggen din så du får en sekk som ikke er for stor, be gjerne om hjelp fra de i butikken til å finne en med passe lengde på til deg. Mål fra "kulen" bak i nakken (midt mellom skuldrene) og ned.

Jepp, jeg skal be om hjelp når jeg skal titte på sekker. Jeg er vanligvis ikke så glad i det, jeg liker å ordne meg selv, så det blir sikkert en del googling på forhånd så jeg veit sånn cirka hva jeg vil ha slik at jeg slipper unna med et minimum av hjelp, hehe. Men takk for tips, jeg skal få målt ryggen en av dagene snart. Vanligvis tar de ulike størrelsene utgangspunkt i høyden til mennesket som skal bære sekken, men ryggen kan jo såklart være lengre eller kortere enn gjennomsnitt, så det er sikkert smart med ryggmåling.

__________________
Startvekt 9. april: 133 kg
Vekt 29. august: 118.8 kg
Andre delmål: 112 kg
charliiie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slappis
Gammel 10-07-13, 20:20   #20558
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Ja, brystreima er ofte et problem, mest fordi den ofte sitter på feil sted for oss kvinner. Noen merker har spesielle kvinneutgaver som da av og til har flyttet brystreima lengre opp slik at puppene ikke er i veien.

Men den kan jo ikke særlig lenger enn opp enn øverst på puppene, da kommer den jo opp i halsgropa og det er jo ikke behagelig heller.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 10-07-13, 21:37   #20559
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan i alle dager kan det ha seg at foto- og videoredigeringsprogrammene har forsvunnet fra mobilen min (Samsung galaxy S2) etter at jeg oppgraderte den? Eller har de bare gjemt seg innmari godt?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-07-13, 22:26   #20560
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av charliiie, her.

Takk for info, Photobscura! 150 cm er mer enn nok for meg, jeg får satse på at jeg finner noe tilsvarende. Jeg har lest at jo større sekken er, jo lengre er hoftebeltet, men jeg veit ikke om det gjelder selve lengden på sekken eller antall liter. Kanskje begge deler. Uansett, tusen hjertlig!

Jeg har fått endel små (dags)tursekker i diverse give away anledninger, og jeg har ikke noe problem med reimene på dem. og jeg har stort sett alle mine 50+ kg over hoftehøyde....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-07-13, 22:33   #20561
charliiie
Medlem
 
charliiie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 261
charliiie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har fått endel små (dags)tursekker i diverse give away anledninger, og jeg har ikke noe problem med reimene på dem. og jeg har stort sett alle mine 50+ kg over hoftehøyde....

Godt å høre, om beltet altså. Føler meg trygg på at det skal gå greit å finne en passende sekk nå.

__________________
Startvekt 9. april: 133 kg
Vekt 29. august: 118.8 kg
Andre delmål: 112 kg
charliiie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slappis
Gammel 10-07-13, 23:19   #20562
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Charliiie: ja, jeg er ikke sikker altså. Jeg vet bare at mine bekjente som er veldig friluftsmennesker har brukt å måle rygg mtp ryggsekkjøp!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 11-07-13, 09:43   #20563
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvordan i alle dager kan det ha seg at foto- og videoredigeringsprogrammene har forsvunnet fra mobilen min (Samsung galaxy S2) etter at jeg oppgraderte den? Eller har de bare gjemt seg innmari godt?

Det er det mest irriterende med å oppgradere mobilen. Alle installerte app'er må installeres på nytt...

Si forresten i fra om du vil ha fremgangsmåte for å fjerne hun der talestyringsdamen om du er så uheldig å dobbelt-trykke på home-knappen.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 11-07-13, 10:03   #20564
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Det er det mest irriterende med å oppgradere mobilen. Alle installerte app'er må installeres på nytt...

Si forresten i fra om du vil ha fremgangsmåte for å fjerne hun der talestyringsdamen om du er så uheldig å dobbelt-trykke på home-knappen.

Og jeg synes hun er så kjekk! Jeg trykker og sier call ... og så ringer hun rette vedkommede.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 11-07-13, 10:19   #20565
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Det er det mest irriterende med å oppgradere mobilen. Alle installerte app'er må installeres på nytt...

Si forresten i fra om du vil ha fremgangsmåte for å fjerne hun der talestyringsdamen om du er så uheldig å dobbelt-trykke på home-knappen.

Har ikke opplevd noen talestyringsdame. Men jeg vet med sikkerhet at jeg IKKE vil ha noen talestyring, så ja takk! Sånn i tilfelle!

Men jeg finner jo ikke noe tilsvarende de funksjonene som jeg hadde på mobilen før oppdatering. Bare dårlige ubrukelige programmer som har masse reklame nederst. Buuu.

Og så prøver jeg å finne ut om det går an å endre visning av sms. Det kommer jo ikke opp noe vindu som fører meg direkte til meldinga, men bare en boble på skjermlåsen, og så når jeg låser den opp så er det et symbol på meldingsikonet. Mulig det ikke går, men det hadde også vært kjekt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-07-13, 10:20   #20566
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Det er det mest irriterende med å oppgradere mobilen. Alle installerte app'er må installeres på nytt...

Si forresten i fra om du vil ha fremgangsmåte for å fjerne hun der talestyringsdamen om du er så uheldig å dobbelt-trykke på home-knappen.

Ehhh nei du trenger faktisk ikke det om du har backup. Jeg skifta nylig fra S2 til S4 og så godt som alle appene med innstillinger ble lastet inn på ny tlf for jeg hadde backup. Har aldri hatt problemet ved oppdateringer heller, men det forderer at du tar backup/sync til f.eks en google konto, pc o.l. enkelte ting kan dessverre forsvinne som f.eks score på Angry Birds. Ikke største krisen, men j*vli irriterende for en AB freak

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-07-13, 10:22   #20567
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Ehhh nei du trenger faktisk ikke det om du har backup. Jeg skifta nylig fra S2 til S4 og så godt som alle appene med innstillinger ble lastet inn på ny tlf for jeg hadde backup. Har aldri hatt problemet ved oppdateringer heller, men det forderer at du tar backup/sync til f.eks en google konto, pc o.l. enkelte ting kan dessverre forsvinne som f.eks score på Angry Birds. Ikke største krisen, men j*vli irriterende for en AB freak

Ja, hadde jeg visst dette, så ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-07-13, 10:22   #20568
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har ikke opplevd noen talestyringsdame. Men jeg vet med sikkerhet at jeg IKKE vil ha noen talestyring, så ja takk! Sånn i tilfelle!

Men jeg finner jo ikke noe tilsvarende de funksjonene som jeg hadde på mobilen før oppdatering. Bare dårlige ubrukelige programmer som har masse reklame nederst. Buuu.

Og så prøver jeg å finne ut om det går an å endre visning av sms. Det kommer jo ikke opp noe vindu som fører meg direkte til meldinga, men bare en boble på skjermlåsen, og så når jeg låser den opp så er det et symbol på meldingsikonet. Mulig det ikke går, men det hadde også vært kjekt.

Tror ikke S2 har den funksjonen, kan ikke huske at min hadde det iallfall

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-07-13, 10:26   #20569
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Tror ikke S2 har den funksjonen, kan ikke huske at min hadde det iallfall

Det er jo sånne typiske ting som irriterer vettet av meg inntil jeg venner meg til det. Jeg er et gedigent vanedyr, men det går nok over.

Kom forresten på at jeg sikkert kan laste ned adblock på mobilen også, så slipper jeg å få de ramsalte advarslene om at NOEN HELT SIKKERT HAR HACKA MOBILEN MIN som stadig dukker opp nederst på skjermen når jeg kjører et eller annet gratisspill.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-07-13, 10:27   #20570
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, hadde jeg visst dette, så ...

Jeg fikk faktisk spm om jeg hadde en google konto ved første gangs oppstart av tlf. La inn den og etter det har backup gått av seg selv, hender også at jeg er inne og kjører manuell backup når jeg har installert masse greier og tatt bilder for å være på den sikre siden. Har også koblet tlf mot pc og lagret over bilder manuelt, samt brukt Kies for å synkronisere, lagre ta back up osv osv.

Jeg fikk en øl over min første S2, klarte å tørke den nok til å få liv, men skjermen virka ikke. Men jeg klarte å koble den til Kies og få tatt en backup, så da den nye S2 kom fikk jeg lasta over backup med alle bilder selv om mestparten ble lasta ned fra googlekonto ved oppstart. Var lite jeg mista heldigvis og ingenting av viktighet. Er likle viktig med backup av mobil som pc, men mange tenker ikke over det før det er for sent.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 11-07-13 kl 10:33.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-07-13, 10:27   #20571
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Tror ikke S2 har den funksjonen, kan ikke huske at min hadde det iallfall

Hadde ikke s2 rullegardin? Jeg har s4 og da kommer jeg rett til meldinga via rullegardina. Og trykker man litt lenge på homeknappen kommer alle aktive program frem og da er det bare å velge det man vil ha.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 11-07-13, 10:29   #20572
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er jo sånne typiske ting som irriterer vettet av meg inntil jeg venner meg til det. Jeg er et gedigent vanedyr, men det går nok over.

Kom forresten på at jeg sikkert kan laste ned adblock på mobilen også, så slipper jeg å få de ramsalte advarslene om at NOEN HELT SIKKERT HAR HACKA MOBILEN MIN som stadig dukker opp nederst på skjermen når jeg kjører et eller annet gratisspill.

Dersom du kjører gratisspill kan du slå av WiFi før du starter spillet (dersom du ikke må ha den på der og da) og reklamen forsvinner, tror nemlig ikke at adblock tar all skiten.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-07-13, 10:32   #20573
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hadde ikke s2 rullegardin? Jeg har s4 og da kommer jeg rett til meldinga via rullegardina. Og trykker man litt lenge på homeknappen kommer alle aktive program frem og da er det bare å velge det man vil ha.

Jo selvfølgelig har den det, tenkte jeg ikke på en gang. Er en stund siden sist jeg var borti S2 og det har skjedd en god del endringer på S4. Men jeg tror kanskje at Photo mener en forhåndsvisning på startlåsskjermen, og det er det jo på S4. Og egentlig er det jo same, same om man klikker seg inn via meldingsikon eller rullegardin.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-07-13, 11:00   #20574
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg fikk faktisk spm om jeg hadde en google konto ved første gangs oppstart av tlf. La inn den og etter det har backup gått av seg selv, hender også at jeg er inne og kjører manuell backup når jeg har installert masse greier og tatt bilder for å være på den sikre siden. Har også koblet tlf mot pc og lagret over bilder manuelt, samt brukt Kies for å synkronisere, lagre ta back up osv osv.

Jeg fikk en øl over min første S2, klarte å tørke den nok til å få liv, men skjermen virka ikke. Men jeg klarte å koble den til Kies og få tatt en backup, så da den nye S2 kom fikk jeg lasta over backup med alle bilder selv om mestparten ble lasta ned fra googlekonto ved oppstart. Var lite jeg mista heldigvis og ingenting av viktighet. Er likle viktig med backup av mobil som pc, men mange tenker ikke over det før det er for sent.

Hmm. Jeg logga inn med gmailen min på epostsystemet da jeg begynte å pelle på telefonen før jeg kobla den til en pc og en forespørsel om oppgradering kom ... Får se om jeg finner ut hvordan eventuelt hente tilbake akkurat de to programmene.

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Dersom du kjører gratisspill kan du slå av WiFi før du starter spillet (dersom du ikke må ha den på der og da) og reklamen forsvinner, tror nemlig ikke at adblock tar all skiten.

Ah, selvfølgelig! Det visste jeg jo egentlig. Tror jeg bare hadde det i bakhodet fra da jeg drev og lasta ned den ene foto/video-redigeringsappen etter den andre. Ellers har jeg wifien alltid slått av når nettet ikke er i bruk.

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jo selvfølgelig har den det, tenkte jeg ikke på en gang. Er en stund siden sist jeg var borti S2 og det har skjedd en god del endringer på S4. Men jeg tror kanskje at Photo mener en forhåndsvisning på startlåsskjermen, og det er det jo på S4. Og egentlig er det jo same, same om man klikker seg inn via meldingsikon eller rullegardin.

Ja, jeg mener sånn helt klassisk som det har vært på mine gamle mobiler. Når man får en melding kommer det opp en skjerm om at man har fått melding, med navnet til den som har sendt meldinga, og ev. kontaktbilde, og når man trykker på den kommer man rett inn på meldinga. Ikke på den siste brukte skjermen i sms-programmet som nå. Om det ikke går, så går det ikke. Overlever vel det også. Jeg er kanskje bare i overkant opptatt av brukervennlighet, og tror ikke jeg kommer til å være den som bruker mobilen min som om den skulle være en datamaskin. Det er mer det at det er veldig kjekt å kunne ha tilgang på nett dersom man plutselig trenger det. Ellers er det nok mest til normalt bruk, samt litt spilling og fotografering når man f.eks. kjeder seg på en holdeplass/buss e.l.

Det samme med at det jo ikke er standard på å ha en "avslutt/quit"-knapp! Hva er greia med det? Kommer jo sikkert til å venne meg til å måtte gå inn på oppgavebehandling for å lukke dem, men likevel. Ble helt lykkelig i sjela mi da jeg lasta ned winamp, og den faktisk hadde en lettilgjengelig funksjon som heter "quit". Chrome-nettleseren har i det minste mulighet for å lukke faner, men ikke selve nettleseren. Sukk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-07-13, 11:29   #20575
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Android fungerer litt annerledes. De fleste programmene avsluttes når du ikke ser på dem, og resten finner du i Active (langt trykk på home, og velg kakediagrammet). Langt trykk på home gir deg også de sist brukte applikasjonene.

Opera har exit-knapp, også i android.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 7 (0 medlemmer 7 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no