Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-13, 13:42   #20901
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Veronicakar, her.

Så da er Bremykt godkjent for ett generelt lavkarbo-kosthold? (sett bortifra personlige kh-grenser)

Bremykt er helt greit, det. Selv spiser jeg ikke så mye planteoljer, annet enn noe kaldpresset over salater nå og da. Vet ikke hvor god den rapsoljen er. Men mange velger bremykt til brød/knekkebrød, fordi det ikke er like hardt som rent smør. Uansett er så og si alt bedre enn margarin ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-08-13, 13:45   #20902
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Veronicakar, her.

Så da er Bremykt godkjent for ett generelt lavkarbo-kosthold? (sett bortifra personlige kh-grenser)

Jepp.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 19-08-13, 13:47   #20903
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

"Ekte smør" = meierismør (og setersmør, tror jeg)!

Bremykt, Brelett, Melange o.l. er IKKE ekte smør!

Her tar du feil Julie. Bremykt er 70% meierismør + 30% rapsolje og går greit under betegnelsen smør.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 19-08-13, 14:08   #20904
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Her tar du feil Julie. Bremykt er 70% meierismør + 30% rapsolje og går greit under betegnelsen smør.

Tja, men jeg ville ikke kalt det ekte smør likevel. Ekte smør er laget av fløte og evt. litt salt. Når det er 30% rapsolje i produktet er det ganske langt fra ekte smør i mine øyne. Men når man så setter ekte smør i anførselstegn, så vet jeg ikke hva som menes lenger... så hvem vet

Om den rapsolja er sunn eller ikke, er det også delte meninger om som så mye annet. Jeg heller mot at den ikke er særlig sunn.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 19-08-13, 14:11   #20905
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Takk for kjapt svar, langaard!

Ser de har doser fra 400-1200 IU: hvor stor dose hadde du anbefalt? Så jo på iHerb-tråden at noen hadde fått doser på bortimot 5000 IU gjennom tollen (selv om det egentlig ikke er lovlig i Norge), så 1200 IU går kanskje bra?

Å bestille D-vit på 5000iu fra BigVits er ingen problem sidne det er innen EU, fra Iherb derimot blir det litt mer lotteri om det går gjennom tollen.

Selv bruker jeg 5000iu, tar en kapsel på morgenen sammen med en K2-vit og en ss Udo's. Tar ikke nødvendigvis dette hver dag, men det kommer jo litt an på hvordan D-vit nivået er (har du fått sjekket ditt?). Jeg er mer bevist på og få i meg D-vit regelmessig i vinterhalvåret ettersom jeg får noe sol på kroppen uten faktor om sommeren

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 19-08-13, 21:33   #20906
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har erfaring med Tyrkia i månedsskiftet oktober/november? Kypros? Evt andre plasser å anbefale som ikke er for dyre, varme (og helst varmt vann) eller lenger enn maks 6t flytur? (ikke Kanariøyene, se punkt ang varmt vann....)
Må se på alternativer til den planlagte Egypt-turen...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-08-13, 21:36   #20907
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ikke Tyrkia, men nære nok til å se det fra kysten. Vi var i Hellas, nærmere bestemt på Rhodos i oktober i fjor (medio oktober var det vel?) og det var plenty varmt nok. Tor det lå mellom 26-30 grader hele tiden. Best av alt var at det var rett etter sesong, sånn at det stort sett bare var oss og sedate pensjonister på Hotellet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-08-13, 21:55   #20908
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg og Sambo var i Alanya i Tyrkia på den tiden i fjor. Det var helt ok det, men for min del ble Alanya for turistete. Litt for mange som snakka norsk/svensk der for min smak - men om man liker å ligge på stranda om dagen (som jeg får feber i bakhodet og kløe i neglene av) så er det vel greit. Må jo være en grunn til at så mange drar dit år etter år...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 19-08-13, 22:14   #20909
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Noen som har erfaring med Tyrkia i månedsskiftet oktober/november? Kypros? Evt andre plasser å anbefale som ikke er for dyre, varme (og helst varmt vann) eller lenger enn maks 6t flytur? (ikke Kanariøyene, se punkt ang varmt vann....)
Må se på alternativer til den planlagte Egypt-turen...

Jeg tror Tyrkia-sesongen slutter i oktober. Jeg har i alle fall vært på det som var siste uka de satte opp reiser og det var 7-14 oktober. Da regnet det en dag eller to. I november sier de at det regner halvparten av dagene. Kypros er kanskje samme greia? Vet ikke. Det ligger jo ikke så langt unna.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 19-08-13, 22:21   #20910
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ikke Tyrkia, men nære nok til å se det fra kysten. Vi var i Hellas, nærmere bestemt på Rhodos i oktober i fjor (medio oktober var det vel?) og det var plenty varmt nok. Tor det lå mellom 26-30 grader hele tiden. Best av alt var at det var rett etter sesong, sånn at det stort sett bare var oss og sedate pensjonister på Hotellet.

Hmm, ja, var på Rhodos da jeg var i Marmaris første gang, ikke langt over med båt. Og det er jo lenger nord enn der vi har tenkt (Marmaris har forøvrig blitt helt ødelagt, aldri dit igjen!)

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg og Sambo var i Alanya i Tyrkia på den tiden i fjor. Det var helt ok det, men for min del ble Alanya for turistete. Litt for mange som snakka norsk/svensk der for min smak - men om man liker å ligge på stranda om dagen (som jeg får feber i bakhodet og kløe i neglene av) så er det vel greit. Må jo være en grunn til at så mange drar dit år etter år...

Må sette behovene til toåringen foran egne preferanser, og så lenge det er badevann i nærheten er han happy og så er det greit med mat som er noenlunde kjent (selv om han er nærmest altetende og helst vil ha det mest mulig krydra) Når det er sagt blir det nok ikke alanya, men en av småstedene i nærheten. Orker bare såååå mange feriefulle nordmenn på et sted

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-08-13, 22:27   #20911
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.


Må sette behovene til toåringen foran egne preferanser, og så lenge det er badevann i nærheten er han happy og så er det greit med mat som er noenlunde kjent (selv om han er nærmest altetende og helst vil ha det mest mulig krydra) Når det er sagt blir det nok ikke alanya, men en av småstedene i nærheten. Orker bare såååå mange feriefulle nordmenn på et sted

Side eller nabobyen til Alanya, Mamutlar(?) (20 min fra Alanya) skal være brukbare sånn sett! Mamutlar var i allefall veldig rolig, fredelig og rett og slett koselig!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 21-08-13, 08:30   #20912
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ææææ! Jeg har gjort akkurat som fyren på malebutikken sa - jeg har skura ned expidithylla mi fra Ikea med jif og husvask og gått over med ren klut etterpå og latt det tørke skikkelig, og jeg har malt den med heftegrunn og latt det tørke etter anvisning før jeg malte det første laget med maling. Det er nå tørt, og hva skjer når jeg drar neglen over med bare litt makt? Jo, jeg klarer å lage skraper i malingen ... Hva gjør jeg nå? Vil det bli bedre etter andre lag, eller har jeg driti meg ut?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-08-13, 09:43   #20913
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har malt tv-benken min fra IKEA (Bonde heter den). Da fikk jeg beskjed fra han på malebutikken å gå over alle flater med et fint sandpapir først, og så bruke heftegrunn.

Jeg brukte sandpapir, men hoppet over heftegrunn (fordi søster sa at det bruker hun aldri). Vasket av støvet etter sandpapiret, og malte med Bengalack. Malingen sitter godt.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-08-13, 13:34   #20914
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå har jeg vært innom malebutikken i mellomtida, og han sa at det skulle jeg ikke tenke på, for malinga måtte herde i tre fire dager først. Da ville den sitte. Å pusse på den type overflate var ikke nødvendig. Phew! Veeeldig letta!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-08-13, 13:58   #20915
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan får jeg ren ovnsrista mi som tydeligvis er full av fastbrente greier på en skånsom måte for de vonde hendene mine? JEg kan natrontrikset, men det er liksom ikke så lett å få den der blandinga til å sitte fast på små stenger...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 21-08-13, 14:06   #20916
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvordan får jeg ren ovnsrista mi som tydeligvis er full av fastbrente greier på en skånsom måte for de vonde hendene mine? JEg kan natrontrikset, men det er liksom ikke så lett å få den der blandinga til å sitte fast på små stenger...

Jeg går over den med stålull nå og da. Om du fikser det. Har du en større balje eller et badekar e.l. kan du kanskje legge den i bløt først? Når du først har fått den ren, kan du jo bare opprettholde rengjøringa ved å dra over den med stålull så fort det er noe skitt på den, sånn at det ikke rekker å sette seg ordentlig fast.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-08-13, 14:12   #20917
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har prøvd magnesiumpulver som tilskudd? skal det røres ut i vann

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-08-13, 14:14   #20918
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg går over den med stålull nå og da. Om du fikser det. Har du en større balje eller et badekar e.l. kan du kanskje legge den i bløt først? Når du først har fått den ren, kan du jo bare opprettholde rengjøringa ved å dra over den med stålull så fort det er noe skitt på den, sånn at det ikke rekker å sette seg ordentlig fast.

har dessverre ikke balje eller noe, men klarte å lage tykk nok natronguffe til at det hang sånn passe på. skal herved kjøpe meg stålull - takk!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 21-08-13, 15:39   #20919
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Noen som har prøvd magnesiumpulver som tilskudd? skal det røres ut i vann

Magnesiumcitrat? I så fall syntes jeg det smakte surt phy...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 21-08-13, 15:41   #20920
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

har dessverre ikke balje eller noe, men klarte å lage tykk nok natronguffe til at det hang sånn passe på. skal herved kjøpe meg stålull - takk!

Stålull eller sånne skuresvamper + jif skurekrem... (Ikke bra for skuldrene.) For grillrister anbefales det å smøre dem med salmiakk, putte dem i en pose og legge dem på badegolvet (lun varme) i noen timer. Jeg har ikke forsøkt selv..

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 21-08-13, 16:44   #20921
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

smgj: natrontrikset virka ganske greit, det verste løsna så får Sambo ta resten med stålull en annen dag så jeg slipper å forverre skuldra mi mer enn nødvendig! salmiak synes jeg er så ufint at det har jeg ikke i hus

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-08-13, 07:49   #20922
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Stålull eller sånne skuresvamper + jif skurekrem... (Ikke bra for skuldrene.) For grillrister anbefales det å smøre dem med salmiakk, putte dem i en pose og legge dem på badegolvet (lun varme) i noen timer. Jeg har ikke forsøkt selv..

Natron-/bakepulvertrikset fungere også veldig greit dersom man legger rista i en pose eller evt pakker inn i aluminiumsfolie, for da forblir guffa også på plass.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 24-08-13, 09:48   #20923
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan noen anbefale en ålreit lagringstjeneste hvor jeg kan lagre bilder privat? Helst en som har tilbud om gratiskonto, og som jeg også kan bruke på mobilen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-08-13, 11:54   #20924
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kan noen anbefale en ålreit lagringstjeneste hvor jeg kan lagre bilder privat? Helst en som har tilbud om gratiskonto, og som jeg også kan bruke på mobilen.

Jeg syns Dropbox er fint.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 24-08-13, 12:04   #20925
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Jeg syns Dropbox er fint.

Takk for tips!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no