Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-10, 09:04   #1
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Hei Jeg begynte på ketolysekuren i forrige uke, og synes så langt det går bra. Må bare lære mer om denne typen mat, så jeg får litt mer variasjon.

Det jeg sliter mest med er motivasjon til å røre meg nok. Jeg bor langt fra treningsenter, og er generelt ikke så glad i det heller. Så for meg er det å gå tur med hunden i skogen det jeg helst gjør. Meeeeen...nå er hunden så heldig at han kan gå mye fritt ute uten bånd her vi bor, og er egentlig ikke så avhengig av at jeg går tur. Fint for han, men alt for lettvint for meg!
Er så alt for lett å komme med unnskyldninger...kaldt, vått, må henge opp klær, må begynne på middag, må spise mat, må ta en dusj, skal gjøre det snart....må bare...

Skjønner ikke hvorfor det skal være slik. Har jo egentlig greit nok med energi, men... noen som kjenner seg igjen??

Noen som har lyst til å være med å dele sine turer her på tråden? Hvor man går, hvor lenge...kan jo faktisk være mye morro/fint å fortelle fra en tur noen ganger, og noen ganger trenger man kanskje bare å tømme sin frustrasjon over dårlig form og dårlig vær.

Akkurat nå så har ikke jeg så veldig mange GODE unnskyldninger, så etter å ha postet denne tråden skal jeg faktisk finne yttertøyet mitt å komme meg ut

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 09:11   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Mine hunder og turer med dem er min trening Begynte på treningstudio, men min fysiske helse holder ikke til den slags utskeielser ....

På mine dårligere dager blir det turer på jordet hvor den yngste kan løpe løs og eldstemann putle etter i langline, er formen ok blir det en trivelig runde på ca 90 min

Godt jeg har hunder, må ærlig innrømme at jeg blir oppriktig forbauset når jeg ser mennesker UTEN hund som er ute å går turer...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 09:30   #3
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Mine hunder og turer med dem er min trening Begynte på treningstudio, men min fysiske helse holder ikke til den slags utskeielser ....

På mine dårligere dager blir det turer på jordet hvor den yngste kan løpe løs og eldstemann putle etter i langline, er formen ok blir det en trivelig runde på ca 90 min

Godt jeg har hunder, må ærlig innrømme at jeg blir oppriktig forbauset når jeg ser mennesker UTEN hund som er ute å går turer...

Stusser du hvis du ser meg med barnevogn ute å tur også?

Jeg går mye turer med dattera mi (5 mnd) i vogn. Er ikke ALLTID det blir så langt eller så fort, men det er jo litt tyngre å gå med vogn så jeg blir alltid litt svett og andpusten. Håper det holder. (og det gjør det jo med tanke på at jeg har gått ned nesten 6 kg på 3 uker)

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 09:43   #4
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Jeg trener heller ikke noe hardt. Men går turer. For at det ikke skal skli ut lager jeg kontrakt med meg selv at jeg skal gå tur i minst 80 minutter hver dag uansett vær og sted og uansett form med unntak av sengeliggende feber.Jeg har gått hver dag i 17 år under denne kontrakten så den funker. Man blir avhengig av å gå ut om man er vant til det. Jeg gjør yoga også, men liker ikke noe hard trening som jogging etc.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 10:31   #5
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Godt jeg har hunder, må ærlig innrømme at jeg blir oppriktig forbauset når jeg ser mennesker UTEN hund som er ute å går turer...

Jeg var uten hund i noen mnd sist vinter, og vekta mi gjorde et stygt hopp opp! Tror ikke det bare skyldes at jeg ble mye mer stillesittende, men tror mangelen på frisk luft og bevegelse fikk meg til å spise mer også. Energien ble lavere og godtesuget større.

Opprinnelig lagt inn av Helene M, her.

Stusser du hvis du ser meg med barnevogn ute å tur også?

Jeg går mye turer med dattera mi (5 mnd) i vogn. Er ikke ALLTID det blir så langt eller så fort, men det er jo litt tyngre å gå med vogn så jeg blir alltid litt svett og andpusten. Håper det holder. (og det gjør det jo med tanke på at jeg har gått ned nesten 6 kg på 3 uker)

Jeg likte å gå tur med barnevogn når barna var små, og på den tiden holdt jeg meg faktisk slank. Etterhvert som barna ble store/større, så ble også jeg større. Det har liksom bare sneket seg på sakte men sikkert.

Jeg hadde nok ikke fått mye mosjon nå uten en hund nei

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 10:34   #6
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg trener heller ikke noe hardt. Men går turer. For at det ikke skal skli ut lager jeg kontrakt med meg selv at jeg skal gå tur i minst 80 minutter hver dag uansett vær og sted og uansett form med unntak av sengeliggende feber.Jeg har gått hver dag i 17 år under denne kontrakten så den funker. Man blir avhengig av å gå ut om man er vant til det. Jeg gjør yoga også, men liker ikke noe hard trening som jogging etc.

Oi!! Det må jeg si er bra jobba!! Jeg prøver også å komme meg ut hver dag, men det kan være alt fra 5 min til 2 timer. Stort sett så blir det mellom 30 og 60 min. Det værste er å komme seg ut gjennom døre

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 10:42   #7
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Kom meg jammen ut på tur Har en løype som egentlig er helt super å gå, men på dårlige dager er den ikke førstevalget. Er ca 8 min å gå på flatmark først, og deretter går det opp opp opp i ca 20 min. Når jeg endelig kom på toppen så var det egentlig ganske godt Skjønt valget om å bruke termodressen i dag var ikke det lureste, så det ble en varm tur, hehe...

Var veldig godt å gå ned igjen vel vitende om at nå var det værste gjort, og hunden var glad og fornøyd og prøvde iherdig å gi meg pinner jeg kunne kaste. Tror faktisk jeg så både en ravn og hakkespett på turen også

I følge mobilen så klarte jeg å somle bort nesten en time totalt (er absolutt ingen sprinter), og tilbakela ca 5500 skritt. Absolutt en fin tur

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 10:52   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Eg prøver å få gått kvar dag. Loggar det med stegteljar her inne på bloggen min. Det burde blitt meir, eg jobbar med å få sambuaren min ut å gå tur. Å gå tur berre for å gå tur er ikkje så veldig belgisk akkurat.
Eg går til og frå jobb (fram og tilbake frå togstasjonen) kvar dag, ein halvtime kvar veg. Har eg tid, tek eg nokre omvegar og går litt lenger. Men det er godt med slik rutine. Eg blir heilt snodig om eg ikkje får gått om morgonen.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 10:58   #9
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Dørstokkmilen er den lengste.....

Her har jeg en tass på 8 mnd som drar meg ut på tur..

Det anbefales jo ikke hard fysisk trening på ketolyse. Turer der du kjenner du svetter litt og en puls på rundt 100 skal visst være det ultimate.

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 10:59   #10
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Sånn legger jeg det opp også Furine. Om man har et mål å gå til og i tillegg er glad man kan få gått dit for helsas skyld er det ikke så vanskelig å få gjort det. Istdetfor å gå rett til trikken når jeg skal et sted går jeg et stykke i samme retning før jeg setter meg på. Og jeg går ikke nødvendigvis og handler i nærmeste butikk. Jeg handler ofte fordi jeg bruker butikken som mål for turen min.Og ipod med musikk er et must på veien. Og ofte går jeg der jeg kan synge også. Jeg har en skog mellom meg og et kjøpesenter også, så det er ypperlig for gåtur.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 11:01   #11
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg prøver å få gått kvar dag. Loggar det med stegteljar her inne på bloggen min. Det burde blitt meir, eg jobbar med å få sambuaren min ut å gå tur. Å gå tur berre for å gå tur er ikkje så veldig belgisk akkurat.
Eg går til og frå jobb (fram og tilbake frå togstasjonen) kvar dag, ein halvtime kvar veg. Har eg tid, tek eg nokre omvegar og går litt lenger. Men det er godt med slik rutine. Eg blir heilt snodig om eg ikkje får gått om morgonen.

Du får jo et par greie spaserturer da Det gjør seg godt med en morgentur

Er kjedelig å gå aleine ja. Har også en hjem jeg prøver å få med på tur, meeen...

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 11:05   #12
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.

Dørstokkmilen er den lengste.....

Her har jeg en tass på 8 mnd som drar meg ut på tur..

Det anbefales jo ikke hard fysisk trening på ketolyse. Turer der du kjenner du svetter litt og en puls på rundt 100 skal visst være det ultimate.

Burde kanskje hatt ei pulsklokke...om ikke annet for å gjøre turen litt mer spennende. Er litt glad i slike dingsebomser

Du snakker om å bli svett ja...er det bare meg, eller svetter man generelt lettere og mere på ketolyse

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 11:33   #13
Mammaannmari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 25
Mammaannmari er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Jeg går til barnehagen å leverer 1 åringen min hver dag. Tar med barnevogn i all slags vær. Det tar 15 min til barnehagen og like langt til jobben. Som regel henter jeg også. Da blir ca 1 time med gåing. Blir litt oppstykket og delt, men jeg vet at det er vanskelig å komme seg ut på ettermiddagen, så det er bedre enn ingenting. Blir skjelden svett, men får igang pusten litt

__________________
Mammaannmari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 11:33   #14
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Jeg gikk lite i starten av min vektnedgang, det vil si jeg har hunder og gikk de daglige turene med dem men det var en kort strekning og et bedagelig tempo. Jeg skrudde opp lengden og tempoet etter hvert som formen ble bedre. Nå trener jeg på helsestudio flere ganger i uken, og merker enorme fremskritt når jeg trener på lavkarbo.

Her jeg bor har vi en temmelig bratt bakke jeg kun kaller melkesyrebakken. Jeg brukte den som mål på hvor god kondis jeg fikk. Den første gangen var jeg helt utslitt og peste som om jeg hadde løpt maraton da jeg gikk opp den. Nå kan jeg gå opp i et raskt tempo uten å bli veldig sliten. Finn deg en slik bakke og mål formen på den, det er veldig gøy.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 11:43   #15
xhegex
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
Alder: 36
Innlegg: 35
xhegex er på en erverdig vei
Smile

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Jeg pleier også å bare slippe hunden (gjerne i hagen), kanskje kaste litt ball osv, så er hunden noenlunde fornøyd. Men jeg blir jo ikke sliten av dette! jeg ble egentlig litt motivert av denne tråden, og at du kom deg ut.
Målet mitt er å gå en tur på ca en time i dag, håper bare ikke det blir regn for da VET jeg at motivasjonen svikter og sofaen frister mer.

Lykke til med turgåing!

__________________
Startdato på lavkarbo: 20.09.2010 - 110 kg



xhegex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, skal holde meg under 20g karbo om dagen. Ketolyse er målet Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 12:21   #16
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Opprinnelig lagt inn av Mammaannmari, her.

Jeg går til barnehagen å leverer 1 åringen min hver dag. Tar med barnevogn i all slags vær. Det tar 15 min til barnehagen og like langt til jobben. Som regel henter jeg også. Da blir ca 1 time med gåing. Blir litt oppstykket og delt, men jeg vet at det er vanskelig å komme seg ut på ettermiddagen, så det er bedre enn ingenting. Blir skjelden svett, men får igang pusten litt

Personlig så tror jeg at det viktigste er at man får rørt seg litt i løpet av dagen, om det er alt i en smell eller fordelt tror jeg ikke er det viktigste. På denne måten får du jo trent uten at det stjeler så mye av tiden tid, og da er det lettere å få det gjort også. Kjenner til det med at det er vanskelig å komme seg ut på ettermiddagen. Med onger, job og husarbeid så regner jeg med at tiden flyr fort nok for deg.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 12:24   #17
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.

Jeg gikk lite i starten av min vektnedgang, det vil si jeg har hunder og gikk de daglige turene med dem men det var en kort strekning og et bedagelig tempo. Jeg skrudde opp lengden og tempoet etter hvert som formen ble bedre. Nå trener jeg på helsestudio flere ganger i uken, og merker enorme fremskritt når jeg trener på lavkarbo.

Her jeg bor har vi en temmelig bratt bakke jeg kun kaller melkesyrebakken. Jeg brukte den som mål på hvor god kondis jeg fikk. Den første gangen var jeg helt utslitt og peste som om jeg hadde løpt maraton da jeg gikk opp den. Nå kan jeg gå opp i et raskt tempo uten å bli veldig sliten. Finn deg en slik bakke og mål formen på den, det er veldig gøy.

Det må jo være kjempedeilig å føle at formen har blitt så mye bedre

Hmm...har en slik bakke på ruta jeg gikk i dag, så kanskje jeg burde gjøre det til en "lek" å ta tiden på den

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 12:29   #18
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Opprinnelig lagt inn av xhegex, her.

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Jeg pleier også å bare slippe hunden (gjerne i hagen), kanskje kaste litt ball osv, så er hunden noenlunde fornøyd. Men jeg blir jo ikke sliten av dette! jeg ble egentlig litt motivert av denne tråden, og at du kom deg ut.
Målet mitt er å gå en tur på ca en time i dag, håper bare ikke det blir regn for da VET jeg at motivasjonen svikter og sofaen frister mer.

Lykke til med turgåing!

*spark i rompa* Kom deg ut og nyt været uansett hvordan det er. Om det regner så er det desto bedre å komme seg inn og nyte en god kopp te eller annen varm drikke, eller kanskje en varm dusj :-)

God tur

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 13:20   #19
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Opprinnelig lagt inn av Helene M, her.

Stusser du hvis du ser meg med barnevogn ute å tur også?

Hehe, neida, barnevogntrillere har jeg stor forståelse for!
Tråkka rundt og lekte Lars Monsen på landeveien selv da mine var små, selv offroadkjøring med tvillingvogn i ulendt terreng ble behørig testet!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 13:31   #20
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Jeg går tur med hunden hver dag, og det er definitivt det som er hovedtreningen min. Får av og til dilla på annen trening (Jillian michaels, bittelitt jogging) men for det meste er det turene jeg får treningen min fra. Vi går rundt 1 time hver dag, det varierer litt.. Noen ganger går vi rundt 45 min, andre gang 1 time og 30 min.. Holder det variert etter humør og vær. Det hender at sambo går turen da, og at jeg blir hjemme, da får jeg fryktelig dårlig samvittighet.

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:56   #21
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Opprinnelig lagt inn av BlirFjong, her.

Det hender at sambo går turen da, og at jeg blir hjemme, da får jeg fryktelig dårlig samvittighet.

Hehe, det der lyder kjent...nesten værre å sitte igjen med samvittigheta enn å faktisk gå turen

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 19:11   #22
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Bruker også bare bikkja. Prøver å gå raskt og målrettet...menneh, med hannhund så blir det så som så Men, bor i borettslag så er nødt til å gå ut 3 ganger dagen, nytter ikke med en liten tissetur ut på plenen. Går vanligvis en drøy time pr tur, så det blir 3 timer pr dag med forholdsvis rask gange..i tillegg til at jeg alltid er på beine på jobb, teller like gjerne med det også

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 19:14   #23
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Bruker også bare bikkja. Prøver å gå raskt og målrettet...menneh, med hannhund så blir det så som så Men, bor i borettslag så er nødt til å gå ut 3 ganger dagen, nytter ikke med en liten tissetur ut på plenen. Går vanligvis en drøy time pr tur, så det blir 3 timer pr dag med forholdsvis rask gange..i tillegg til at jeg alltid er på beine på jobb, teller like gjerne med det også

Oi! Flink du er da 3 timer er ikke småtteri

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 19:50   #24
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Heisann

Kjenner meg veldig godt igjen i tankegangen og orken din

Jeg varierer litt da:
1. Går tur. Tar alltid utgangspunkt i å gå raskt i en halvtime som er anbefalt av Torkil, men som regel så ender jeg med å gå i 1-1,5 time når jeg først er igang.. det er derfor jeg alltid "tvinger" meg selv ut siden jeg vet at når jeg først kommer igang så er det deilig. Har ALLTID musikk på ørene da
2. Zuuuumba. Nok en gang - jeg tar utgangspunkt i å ta den korteste økta, men ender alltid med å ta en til, og det er så MORSOMT
3. Ellipsemaskin/crosstrainer har jeg investert i her hjemme som jeg trener på minst en halvtime, og så blir alt over en bonus
4. Vekttrening. Siden jeg har bekhterev så får jeg gratis fysio, noe som innebærer muligheter til å trene med vekter der de dagene jeg er sykemeldt.

Hørtes ut som jeg trener voldsomt mye, men jeg trener langt fra hver dag.. forrige uke så ble det en økt på mandag, og så vant latskapen over meg fram til fredag, men da trente jeg også på lørdag og søndag. Går litt i rykk og napp igrunn..

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:56   #25
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

Heisann

Kjenner meg veldig godt igjen i tankegangen og orken din

Jeg varierer litt da:
1. Går tur. Tar alltid utgangspunkt i å gå raskt i en halvtime som er anbefalt av Torkil, men som regel så ender jeg med å gå i 1-1,5 time når jeg først er igang.. det er derfor jeg alltid "tvinger" meg selv ut siden jeg vet at når jeg først kommer igang så er det deilig. Har ALLTID musikk på ørene da
2. Zuuuumba. Nok en gang - jeg tar utgangspunkt i å ta den korteste økta, men ender alltid med å ta en til, og det er så MORSOMT
3. Ellipsemaskin/crosstrainer har jeg investert i her hjemme som jeg trener på minst en halvtime, og så blir alt over en bonus
4. Vekttrening. Siden jeg har bekhterev så får jeg gratis fysio, noe som innebærer muligheter til å trene med vekter der de dagene jeg er sykemeldt.

Hørtes ut som jeg trener voldsomt mye, men jeg trener langt fra hver dag.. forrige uke så ble det en økt på mandag, og så vant latskapen over meg fram til fredag, men da trente jeg også på lørdag og søndag. Går litt i rykk og napp igrunn..

Zoomba høres veldig morro ut da. Burde jeg skaffet meg hjem tror jeg...og en maskin som kan erstatte situps. Jeg hater situps!!

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som bruker videokurset her? Evt. nett? Janis Ketolysekuren 2 10-07-09 11:52
Noen som bruker silikonformer? nomma Spørsmål om matvarer og oppskrifter 21 07-05-09 10:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no