Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Helios tomatpuré - 5,7 g kh

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-12, 03:51   #1
alansleeps
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 3
alansleeps er på en erverdig vei

Helios tomatpuré - 5,7 g kh

Tenkte bare jeg ville gjøre dere oppmerksome på denne ettersom Landlord sin (riktignok feilmarkerte) tomatpure er vekk.

Klarte selvfølgelig å stave Helios feil i tittelen, her er næringsinformasjonen dens:
http://www.helios.no/?ItemID=1330

Denne er vel ikke feilmarkert?

Den er i alle fall god. Personlig fikk jeg kjøpt den på Ultra

alansleeps er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto - Under 20 karbo per dag Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 05:49   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hellios Tomatpuré - 5,7g Karb

Så lenge tomatpuréen ikke inneholder noen uhumskheter, så bryr jeg meg ikke om karbohydratinnholdet. Lavere karbohydratinnhold i tomatpuré betyr ofte bare rett og slett mer vann. Det er jo forskjell på karbohydratinnholdet i ferske tomater også, så derfor vil det være litt variasjoner fra merke til merke av tomatpuré.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 09:02   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hellios Tomatpuré - 5,7g Karb

Signere Supere her. Tomater inneholder så og så mye karbo, tomatpure og hakkede tomater kan ha forskjellig karboinnhold nettop pga vannmengden de er tilsatt/tatt vekk. Tomatpurè er tomatpurè.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:24   #4
gilbertine
Medlem
 
gilbertine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 86
gilbertine er på en erverdig vei

Sv: Hellios Tomatpuré - 5,7g Karb

Helios sin må helt klart være feilmerket. Tomater har 25 kcal, ikke tomatpure som jo er svært konsentrert tomat.

__________________


gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 03:00   #5
alansleeps
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 3
alansleeps er på en erverdig vei

Sv: Helios tomatpuré - 5,7 g kh

Er ikke helt sikker på om jeg forstår logikken deres. Anntar dere bare at masse matvarer er feilmerket?

Mener dere da at Idun med grønnt lokk også er feilmerket? Siden Ketchup er også bare tomater presset sammen, men det er fortsatt stor forskjell i hvor mye karbohydrater det er i dem.

alansleeps er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto - Under 20 karbo per dag Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 03:34   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Helios tomatpuré - 5,7 g kh

Opprinnelig lagt inn av alansleeps, her.

Er ikke helt sikker på om jeg forstår logikken deres. Anntar dere bare at masse matvarer er feilmerket?

Mener dere da at Idun med grønnt lokk også er feilmerket? Siden Ketchup er også bare tomater presset sammen, men det er fortsatt stor forskjell i hvor mye karbohydrater det er i dem.

Det ser ikke ut til at du skjønte logikken, nei... Logikken er at hvis du tar tomat og blander ut med 1 liter vann, så får du færre karbohydrater per 100g. Den er rett og slett bare mer utvannet.

La oss si at tomatpuré-boks 1 inneholder kun tomater har 10g kh per 100g. Tomatpuré-boks 2 inneholder også tomater og har 5g kh per 100g. Boks 1 er sannsynligvis bare mer konsentrert, så du trenger mindre tomatpuré i maten.

Idun ketchupen med grønt lokk er søtet med sukrose i stedet for sukker, så det er noe helt annet. Tomatpuré er et renere produkt enn ketchup - altså færre ingredienser. Man bør se på ingredienslista. De lurer inn sukker i de fleste matvarer. Til og med i bacon faktisk! Er det under 1g sukker per 100g vare, så trenger de ikke å liste opp sukker som ingrediens en gang!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Landlord tomatpuré MH87 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 14-03-12 09:51
Tomatpuré eggedoziz Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 10-10-11 02:46
Karber i tomatpuré? Timona Spørsmål om matvarer og oppskrifter 39 15-01-11 13:43
Hva med tomatpuré? maritam Ketolysekuren 3 13-09-10 02:18
Helios Soyaflak?? KrissiFontaine Ketolysekuren 9 19-07-07 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no