Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-09, 21:18   #51
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Han skriver nokså motsatt av det du tillegger han. Han skriver at det er sykdom hvis det er mye fett i avføringen. Han skriver også at han mener det er målefeil dersom folk tror det er forskjell mellom det de spiser og det de bruker av energi og det de legger på seg/tar av.

Jeg har aldri sagt at det er sundt med fettdiare, det er tvert i mot en god regulator for å se om man er på rett spor. Når det er sagt tror jeg man skal rimleig langt over 1500 kcal før man får det
Det jeg sa er at så lenge man spiser fettrik kost fattig på karbohydrater forsvinner det overflødige fettet ut i avføringa. Om det er sunt eller ikke, var vel ikke tema. Spørsmålet da var om det var farlig å få i seg for mye kalorier.
Men som det også står i tråden jeg henviste til så er kalorier en måleenhet som ikke har noenting for seg, både fordi kroppen ikke behandler fett og annen ernergi på samme måte som de forbrenningsovnene det testes på, og fordi det er umulig å vite hva basisbehovet til enhver ligger på.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:29   #52
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Enig i at det er få som har klart å få fettet til å tyte ut ørene, men det er flere som mener det står bra til når diaréen tyter ut ræva. Med alt snakket om å lytte til kroppens signal så er dette et aldri så lite varsku. Diaré er en forsvarsmekanisme.

Ok, nå var vel noe av hovedpoenget mitt nettopp det du klippet bort fra sitatet da:

Sitat:

En fettprosent som er så høy som mulig, ja, men mengden skal ikke være høyere enn at man blir akkurat passe mett. Det er da en vesentlig forskjell mellom propping, tyting og brekking, og høyest mulig prosent?

Det er jo altså snakk om å lytte til kroppens signaler. Jeg har forøvrig heller ikke sett noe til at folk aktivt streber etter fettdiaré. Men at det kan være en litt uheldig bivirkning etter en dag med mye fett: Ja, helt sikkert. Jeg vil tro at hvis man ikke spiser mer enn til man er akkurat passe mett, så slipper man stort sett unna fettdiareen. Det er jo det som er så fint med lavkarbo/høyfett. Kroppen forteller deg hva som er riktig mengde mat. Personlig har jeg ikke erfart fettdiaré til tross for at fettprosenten min godt kan overstige 80% i løpet av en dag.

Diskusjonen handlet da om kcal-inntaket, hvor noen da påstår at det oppfordres til å spise fett til man brekker seg, til det tyter ut av ørene eller nå altså til det tyter ut av ræva. Ettersom at du er så glad i dokumentasjon i form av linker, så vil jeg gjerne se dokumentasjon i form av linker til de innleggene der det oppfordres til å spise fett også etter at man er blitt mett, sånn at man brekker seg eller sånn at det tyter fett ut av kroppsåpninger.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:56   #53
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Vurderer å kaste meg på lavkalori for å se om det får litt fortgang

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:06   #54
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Grunnen til at jeg reagerer på om mengde vs kalorier kan stemme er at jeg spiser mye mer nå enn jeg har gjort så lenge jeg kan huske, og på alle tidligere forsøk (libra osv) har jeg mer eller mindre blitt beskyldt for å lyve om kaloriinntaket siden jeg etter matplanen min lå på 800 til 1000 kcal og gikk opp i vekt... Antok derfor at jeg regnet for lite og jeg justerte derfor opp alle tallene så jeg lå på 2000 kcal ca (men samme mengde??) på matplanene. 3000 passer derfor mye bedre med mine tidligere erfaringer enn 1500...

Misforstår jeg deg om jeg tror du setter påstanden min om kaloriinntaket mitt i tvil?
Hvorfor skulle jeg lyve om det?

Jeg har prøvd med et mye høyere kalorinntak, og jeg så tydelig at det gjorde at vekta forsvant mye seinere, samt for MEG er det vanskelig å spise såpass mye, når jeg ikke trenger så mye mat.

Når jeg snakker om at jeg bruker majones i egg og ost-rullene mine er det snakk om en mengde som ikke utgjør særlig mange kalorier. 15 gram majones inneholder 115 kalorier, 50 gram seterrømme inneholder 165 kalorier, 2 ss (22 gram) melange inneholder 198 kalorier.

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:10   #55
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Sassy88, her.

Misforstår jeg deg om jeg tror du setter påstanden min om kaloriinntaket mitt i tvil?.

Nei overhodet ikke. Det jeg trekker i tivl er disse programmene og utregningsformene. Det er jo balndt annet tydelig forskjell da på diett.no sin regning og vektklubben sin.

Poenget mitt var mer at det er vanskelig å forholde seg til både kalorier og mengder og vite hva som blir rett. Forøvrig veit jheg at kroppen min blir direkte syk av å tenke kalorier, så det har jeg slutta med.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:31   #56
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Sassy88, her.

Jeg regna ut nå, for å se om jeg var helt på villspor, noe jeg ikke var. Mitt matinntak i dag tilsvarer omtrent 1527 kalorier.

Regner du med alt da?

  Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:33   #57
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Sitat:

samt for MEG er det vanskelig å spise såpass mye, når jeg ikke trenger så mye mat.

Igjen: Det er vel ingen som sier at man skal tvangsfore seg selv lenge etter at man er blitt mett?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:36   #58
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Ok, nå var vel noe av hovedpoenget mitt nettopp det du klippet bort fra sitatet da:

Og mitt poeng er at det ser ut til at hver gang noen skriver om at de spiser høy fettandel men lite kalorier og at det fungerer bra så dukker det opp noen som forteller at de må spise mer.

Og jeg forstår ikke hvorfor.

Hele prinsippet med ketogent kosthold er at kroppen henter en del av energien helt naturlig fra kroppens fettlager. Da trengs det å supplere med byggestener og eventuell energi som fettprosessen ikke frigir. Siden kroppen er i stand til å yte bra under fysisk aktivitet selv på ketogen kost tror jeg at den nedre grensen for hva man bør spise er bestemt av hva byggeklosser som trengs heller enn at vi trenger å få i oss en bestemt energimengde men der kan jeg ta feil.

Så er spørsmålet om man tror at de som sier de har det fint med høy fettandel men moderat kaloriinntak lyver. Jeg tror ikke folk har noe ønske om å lyve her og jeg ser heller ikke noen argument for å øke energiinntaket dersom kroppen allerede får det den trenger. Det er mulig jeg har gått glipp av et poeng eller to underveis.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:43   #59
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei overhodet ikke. Det jeg trekker i tivl er disse programmene og utregningsformene. Det er jo balndt annet tydelig forskjell da på diett.no sin regning og vektklubben sin.

Poenget mitt var mer at det er vanskelig å forholde seg til både kalorier og mengder og vite hva som blir rett. Forøvrig veit jheg at kroppen min blir direkte syk av å tenke kalorier, så det har jeg slutta med.

Ok

Men som du også sikkert har lest så sier jeg slett ikke at jeg tenker kalorier. Jeg teller dem ikke, jeg regner dem ikke ut og jeg spiser ikke utfra hvor mye jeg kan spise, eller for å holde meg under en eventuell kalorigrense. Jeg spiser til jeg er mett, og tidligere erfaringer sier meg at jeg ligger på et moderat kaloriinntak.
I dag regna jeg ut på vektklubben (som hører til Grete Roede opplegget) og det viste tydelig at jeg ikke har tatt feil når det gjelder antakelsene om kaloriinntaket.

Jeg er heller ikke av typen som orker å sitte med penn og papir for å telle kalorier, jeg spiser enkelt og greit bare til jeg er mett

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:48   #60
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Sassy88, her.

Jeg er heller ikke av typen som orker å sitte med penn og papir for å telle kalorier, jeg spiser enkelt og greit bare til jeg er mett

Hmm, så med andre ord så er dette effektivt fordi du gjør det boka sier framfor å spise bare for å spise?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:51   #61
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hmm, så med andre ord så er dette effektivt fordi du gjør det boka sier framfor å spise bare for å spise?

Jepp

Og eneste grunnen til at jeg laga en tråd om det her er fordi jeg får inntrykk av at så mange tror man kan spise så mye en bare vil om en bare er på ketolysekuren, men det stemmer ikke for ALLE

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:57   #62
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Og mitt poeng er at det ser ut til at hver gang noen skriver om at de spiser høy fettandel men lite kalorier og at det fungerer bra så dukker det opp noen som forteller at de må spise mer.

Og jeg forstår ikke hvorfor.

Mitt inntrykk er ikke at man uten videre får beskjed om å spise mer. Hvis noen ser ut til å spise lite er det klart at spørsmålet: "men blir du mett da?" dukker opp. Hvis svaret er ja, er jo alt (som regel) i orden.

Det hender derimot at folk sliter med stillstand. Da er det ikke uvanlig med rådet. "Spis mer fett!" Men "Spis mer fett" må ikke forveksles med "Spis mer". Man kan godt spise mer fett uten å spise mer.

Hovedpoenget igjen er at hvis du spiser nok fett så vil de aller aller fleste kropper kunne regulere kaloriinntaket selv med hjelp fra metthetsfølelsen. Det utelukker selvfølgelig ikke at det finnes noen unntak som må telle kalorier. Men for de fleste vil det være revnende likegyldig hvor mange kcal man spiser dersom man spiser LCHF, og så lenge man spiser seg passe mett.

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Hele prinsippet med ketogent kosthold er at kroppen henter en del av energien helt naturlig fra kroppens fettlager. Da trengs det å supplere med byggestener og eventuell energi som fettprosessen ikke frigir. Siden kroppen er i stand til å yte bra under fysisk aktivitet selv på ketogen kost tror jeg at den nedre grensen for hva man bør spise er bestemt av hva byggeklosser som trengs heller enn at vi trenger å få i oss en bestemt energimengde men der kan jeg ta feil.

Her har du helt sikkert mye rett. Men jeg tror det går en nedre grense i forhold til å ødelegge sin egen forbrenning også. Kroppen vil jo også tilpasse sin egen forbrenningsevne ifht hvor mye og hvilken energi den får tilført. Hvis denne logikken hadde vært fullt ut riktig så ville jo ren faste med et lite supplement at vitaminpiller vært like sunt og effektivt. Det er det jo ikke.


Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Så er spørsmålet om man tror at de som sier de har det fint med høy fettandel men moderat kaloriinntak lyver. Jeg tror ikke folk har noe ønske om å lyve her og jeg ser heller ikke noen argument for å øke energiinntaket dersom kroppen allerede får det den trenger. Det er mulig jeg har gått glipp av et poeng eller to underveis.

Nei, jeg tror ikke folk lyver. Jeg tror derimot at folk leser de rådene de får her inne om å spise nok fett og nok mat til å bli mett med alle piggene ute når de tolker det som råd om å spise så mye mat at de brekker seg.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:02   #63
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Og mitt poeng er at det ser ut til at hver gang noen skriver om at de spiser høy fettandel men lite kalorier og at det fungerer bra så dukker det opp noen som forteller at de må spise mer.

Det er vel heller når noen skriver at det ikke fungerer at man gir råd om å spise mer... Men jeg kan jo ha gått glipp av noe.

  Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:12   #64
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Her har du helt sikkert mye rett. Men jeg tror det går en nedre grense i forhold til å ødelegge sin egen forbrenning også. Kroppen vil jo også tilpasse sin egen forbrenningsevne ifht hvor mye og hvilken energi den får tilført. Hvis denne logikken hadde vært fullt ut riktig så ville jo ren faste med et lite supplement at vitaminpiller vært like sunt og effektivt. Det er det jo ikke.

Byggestenene inkluderer også livsviktige proteiner og fettsyrer i tillegg til vitaminene og mineralene. Og muligens noen karber. Skal heller si ifra hvis jeg forsøker.

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Det er vel heller når noen skriver at det ikke fungerer at man gir råd om å spise mer... Men jeg kan jo ha gått glipp av noe.

Se et av de første innleggene i tråden her.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:14   #65
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Sassy88, her.

Jepp

Og eneste grunnen til at jeg laga en tråd om det her er fordi jeg får inntrykk av at så mange tror man kan spise så mye en bare vil om en bare er på ketolysekuren, men det stemmer ikke for ALLE

Det spørs jo helt på hvor mye man vil spise det da... Jeg vil tro at de fleste heller spiser for lite enn for mye. Både fordi matlysten avtar (for andre ihvertfall ), og av psykkelogiske årsaker (man er jo på slankekur, og da er det nok best å spise lite).

2000kcal er ikke mye mat. Det er frokost.

  Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:20   #66
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Det spørs jo helt på hvor mye man vil spise det da... Jeg vil tro at de fleste heller spiser for lite enn for mye. Både fordi matlysten avtar (for andre ihvertfall ), og av psykkelogiske årsaker (man er jo på slankekur, og da er det nok best å spise lite).

2000kcal er ikke mye mat. Det er frokost.

Hehe, joda, det har jo også mye med å gjøre hva jeg vil spise såklart. Før kunne jeg ete som en hest, og det er jo årsaken til mine ekstra kilo
Metthetsfølelsen kommer fortere nå enn før, og jeg har også blitt flinkere til å lytte skikkelig til den følelsen.

Men nå er jo mitt problem (som de fleste andres) at grunnen til jeg har mange kilo for mye er fordi jeg spiser for mye. Om jeg da skal gå på ketolyse og spise og spise og spise og... ja... da vil det jo bli vanskeligere for meg når idealvekta er nådd, for på generell lavkarbo kan en jo ikke "trykke i trynet" uten å legge på seg, slik en "kan" nå på ketolyse
Du skjønner, jeg øver meg vel litt på tilværelsen etterpå også.. Venner meg til å stoppe når jeg er mett

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:22   #67
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Jeg lurer fortsatt på hvor dere har sett rådene om å spise seg mer enn mett hen?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:24   #68
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg lurer fortsatt på hvor dere har sett rådene om å spise seg mer enn mett hen?

Jeg også

For iflg ketolyseboken skal man spise seg passe mett til hvert måltid, og spise når man er sulten.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:36   #69
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg lurer fortsatt på hvor dere har sett rådene om å spise seg mer enn mett hen?

Jeg har skrevet det i noen tilfeller. Andre også. Jeg har derimot aldri sagt at man skal true i seg fett til det tyter ut igjen...

Hvis en person skriver at h*n spiser 800kcal om dagen, er mett, men går ikke ned i vekt og føler seg sliten og matt. Forutsatt at vedkommende ikke er sengeliggende og 1,40 høy, så vil jeg si "spis mer, selv om du er mett".

Jeg håper også at det skinner igjennom at mine mål, og dermed matinntak, ikke er helt de samme som flertallet her inne, så ikke følg mitt eksempel .

Unnskyld dårlig norsk. Jeg er trøtt

  Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:41   #70
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Hvis en person skriver at h*n spiser 800kcal om dagen, er mett, men går ikke ned i vekt og føler seg sliten og matt. Forutsatt at vedkommende ikke er sengeliggende og 1,40 høy, så vil jeg si "spis mer, selv om du er mett".

Selvfølgelig. Men det er jo et helt ekstremt eksempel da. Da snakker vi jo om en direkte helseskadelig diett vil jeg påstå. Selv ikke lavkaloridietter anbefaler et så lavt inntak.

(ikke bare du som er trøtt Begynner å få seriøse problemer med grammatikken sjøl)

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:49   #71
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Se et av de første innleggene i tråden her.

Var det hver gang?

  Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 00:03   #72
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Selvfølgelig. Men det er jo et helt ekstremt eksempel da. Da snakker vi jo om en direkte helseskadelig diett vil jeg påstå. Selv ikke lavkaloridietter anbefaler et så lavt inntak.

Det var noen som skrev at de lå på ca 1100kcal her for en tid siden. Noen hevdet/hevder at 2000kcal er mye mat. Det er jo bare tullete... Nå tror ikke jeg at man ødelegger forbrenningen sin permanent, eller påfører seg selv annen varig skade ved å spise for lite en periode, men det er liksom så lite vits i på ketolyse. Og når jeg selv begynner å føle meg utkjørt om jeg går under 3000kcal om dagen, så skvetter jeg litt når jeg ser sånne tall.

Grammatikken din er forresten helt fin. Evt er jeg bare for trøtt til å legge merke til feil

  Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 06:53   #73
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

det at kroppen selv regulerer kaloriinntaket er ejg enig i. Men jeg og kanskje mange andre her, har hatt problemer med å vite hva tid er det nok, hva tid er jeg egentlig mett nok. LInjen mellom mett nok og for mett er smal.

Jeg er nødt til å tenke på hvor mye jeg har spist, og vite at teoretisk sett skal dette vært nok. Så får ejg heller fylle på en time senere hvis det ikke funker.

Jeg har vansker med å vite hva tid nok er nok, så jeg må ha en viss oversikt over hva jeg har spist i løpet av dagen. Jeg skrive rikke ned å regner ut, men har et mentalt overblikk.

Har ikke prøvde lengre enn et par dager innimellom andre dager. Jeg har også spist mindre enn jeg pleier pga jobb og travelhet, og har gått ned mer.

men ketolyseboka sier vel at man skal spise til man er mett og slutte der. Er man mett etter et totalt daglig inntak på 1500 så er man mett, trenger man 2000, 2500 så trenger man mer. Kroppen varierer, behov varierer ut fra aktivitet. Og vi er kommet i forskjellige faser i forhold til vektnedgang.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 08:49   #74
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av erleperle, her.

Jeg er nødt til å tenke på hvor mye jeg har spist, og vite at teoretisk sett skal dette vært nok. Så får ejg heller fylle på en time senere hvis det ikke funker.

Problemet oppstår i det man da ikke fyller på en time seinere, pga at man ikke vil spise flere kalorier. Og DET skal man ikke tenke på ketolyse!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 17:20   #75
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Det spørs jo helt på hvor mye man vil spise det da... Jeg vil tro at de fleste heller spiser for lite enn for mye. Både fordi matlysten avtar (for andre ihvertfall ), og av psykkelogiske årsaker (man er jo på slankekur, og da er det nok best å spise lite).

2000kcal er ikke mye mat. Det er frokost.

Hvist 2000 kal er bare frokost så er du på fetekur.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er moderat trening? Imse Spørsmål og svar 8 13-05-09 15:23
Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk nattinatt Ketolysekuren 10 31-08-08 17:58
Kaloriinntak må telle, eller? Bergen27 Spørsmål og svar 8 20-08-08 18:24
Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak Nike Generell ernæringsdebatt 14 23-06-08 09:15
Kaloriinntak vs vekttap sea4me Atkins kosthold 1 22-09-07 01:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no