Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Pære

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-09, 14:27   #1
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Pære

Jeg har lagt min elsk på denne lunsjen; halv boks CC med en pære og massssse kanel. Jeg følger generell lavkarbo. Er det ok med en frukt om dagen, eller blir det for mye? Skjønner at det kan være vanskelig å gi råd når jeg ikke følger en retning, men jeg er ganske streng med karbene. Prøver å spise kun matvarer med under 5 gram karb pr 100 gr, og spiser stort sett egg,ost,rømme og grønnsaker,+ fet fisk osv ellers i løpet av en dag.

Har prøvd å blande ut CC med fun light (yak) og også med bringebær osv, men liker det ikke like godt som med pære, typisk nok...

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 18:24   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Pære

frukt er rundt 10% sukker så.. det er egentlig fy

men bruk karboene som du vil.. grønsaker gjør mest nytte for seg.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 18:41   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Pære

Hei,
I og med at du ikke følger noe bestemt så er det opp til deg om du synes det passer inn i ditt kosthold. Nå sier du ikke noe om du ønsker vektnedgang, er på vedlikehold eller du spiser lavkarbo av helsemessige årsaker. Dersom du er i vektnedgangsfasen ville jeg være forsiktig med frukt. Iflg. matvareguiden så inneholder pærer 8-9 kh og dersom du også bruker GI som referanse så har pærer GI på 51.
Ønsker du å sjekke næringsinnholdet i matvarer, sjekk ut: www.matvareguiden.no

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 20:11   #4
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Pære

takk for svar.
jeg er ferdig slanket, og trener 5 ganger i uka, så tror jeg må prøve meg fram om det går med pære/annen frukt, har til nå prøvd å begrense meg til å spise det som lunsj i helgene, men har jo sååå lyst på det på hverdagene også.

er melon bedre? honningmelon har mindre karber enn pære, mener jeg å huske...

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 20:17   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pære

På fedon-kurset jeg gikk for noen år siden mente de pære var den beste frukten å spise.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no