Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-11, 22:04   #1951
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei:-)
Vært på forumet en stund, skrevet litt og, lest mye, men nå er jeg i er jeg i gang med eurodiet, vært hos legen, alle blodprøvene var fine, bortsett fra at jeg er arvelig disponert for hjerte og kar sykdommer...visste jeg vel egentlig...men jhar bestilt startpakke, pluss en del andre måltider...så når det kommer er jeg i gang....vekten hos legne viste 94, 6.....

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:21   #1952
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Velkommen i ED-gjengen tassa69

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:55   #1953
Metalgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
Metalgirl er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Så hyggelig med en "ny" å dele erfaringer med Håper å høre mer fra deg, når man går på eurodiet, så dreier livet seg stort sett om å holde motet oppe og planlegge matinntaket Samt se på det andre spiser og ønske seg det Derfor er det godt å ha dette forumet hvor man kan skrive om alt man tenker og opplever underveis. Masse lykke til! Det funker!

Ned 5,5 kg på 17 dager for min del nå (begynte ikke å gå ned før det hadde gått 6 dager). Fantastisk å gå på vekta. Det gir motivasjon!

Som en Grete Roede venninne av meg sa, når man vet at man skal gi ALT i 2 mnd, og ikke f.eks gå på kurs i 1 år og har et hav av tid til å skeie ut og hente seg inn igjen, da blir det mye enklere å holde stø kurs. 2 mnd med avholdenhet, og så - nytt og bedre liv! Hurra

__________________


Metalgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 23:33   #1954
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Velkommen Tassa, tilbake her etter sommerferiepause jeg også-5,5 ekstra kilo å drasse på nå ja+ de 5,2 som var igjen til målet før ferien.Men nå er det full fart mot målet!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 07:40   #1955
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 23:38   #1956
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.




:d:d:d:d

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 10:42   #1957
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Sånn, da har jeg inntatt første måltid:-)....sjokoladefrokostblanding, den var jo kjempegod:-))))))))))...så altså, so far so good:-)...har kjlpt inn noen lovlige grønnsaker og, tenker jeg prøver meg på en suppe til lunch:-)

Ha en flott dag alle sammen:-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 12:08   #1958
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

hva kan man spise til pastaen???:-) noe saus eller noe, og er det ett helt måltid pluss salat?, er soyanøttene ett måltid??:-)...og eh ja, vanlig å bli kvalm i starten?? går det over fort??*håper*....spiste en bar til lunch, for jeg hadde ikke kjøpt inn ost eller skinke til omeletten som egentlig var planen:-)


Sist redigert av tassa69 : 29-07-11 kl 13:43.
tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 13:55   #1959
Metalgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
Metalgirl er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg har laget grønnsakssaus til pastaen, dvs kokt masse forskjellige "lovlige grønnsaker" i grønnsaksbuljong og brukt stavmikser på den. Veldig godt med litt hvitløk og chilipulvet. Pastaporsjonen er jo kjempestor, jeg pleier å dele den opp i to og spiser litt til middag, og varmer opp resten til kveldsmat.

Tror ikke man skal ha ost og skinke i den forferdelige omeletten i fase 1 og 2? Der får noen erfarne forumeksperter svare...

Og soyanøttene er ett måltid. De er veldig gode i salat! Anbefales

Til salaten pleier jeg å lage dressing som jeg fant på eurodiet sine hjemmesider, 1 ss eddik, 3 ss olje, dijon sennep, hvitløk og pepper. Er sykt lei av å spise salat nå, men med denne dressingen blir det overkommelig.

De sier at det tar 3-4 dager før man føler seg ok igjen. Hold ut og ta deg noen sjokoladekjeks De er supergode!

__________________


Metalgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 18:14   #1960
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Flinke dere er

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 18:19   #1961
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Metalgirl har svart deg bra, ser jeg. Når det gjelder ost og skinke i omelett, iflg legen skulle man vente med ost til fase 3, men i brosjyren til ED som var med startpakken, står det man kan krydre, ha i et egg, litt ost, litt skinke, 1 ss cottage cheese, om man vil. Det har jeg testet, men HUSK, LITT bare. Et par skiver hvitost feks

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 19:06   #1962
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Å ok, syns jeg leste halvannen dl skinke, syntes og det var litt mye....kyllingsuppen var jo kjempegod:-))

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 11:52   #1963
Metalgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
Metalgirl er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Laget pannekaker til frokost idag, hyggelig når man har tid til det på en lørdag morgen. Blandet kanel inn i røren, og dryppet et par dråper med vaniljeessens oppi (hva inneholder egentlig vaniljeessens?? kan vel uansett ikke ha noe å si når man tar sååå lite). Pannekakene ble i hvert fall kjempegode med den lille ekstra "piffen"

Har vært litt fase 2 preg over min siste uke i fase 1... igår spiste jeg 100 gram kalkunpålegg i salaten min (fantastisk godt!), og i forrige uke ble det en 150 grams skinkebiff delt i biter oppi salaten. Og for et par dager siden ble det endel reker i salaten....... uff, ble visst mye utskeielser dette her. Holdt på å gå på veggen av behov for ORDENTLIG mat... men, man skal jo gå ned i fase 2 også, så det kan vel ikke være HELT krise at man dytter inn litt kjøtt i ny og ne, hvis det bare er et par ganger i uka?

Uansett, det har stoppet opp litt de siste dagene, men da er det kanskje pga "utskeielsene"? Jeg har jo overhodet ikke skeiet ut annet enn å tilføre noen proteinrike matvarer da.... Jeg krysser fingrene og håper at det er pga tante rød og at reker fører til at kroppen holder på vannet. Over helgen håper jeg å se vekta under tresifret på et par år............ *krysser fingrene*

Når det gjelder fase 2, så står det at man kan drikke et glass vin pr dag. Vil man gå ned da altså?? Vurderer frem og tilbake hva jeg skal gjøre, er jo veeeldig glad i vin, men tror ikke at jeg kommer til å klare meg med ett glass hvis jeg først får smaken. Muligens enklere å bare være helt "cold turkey".

__________________


Metalgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 12:48   #1964
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Litt skinke og reker er ikke akkurat den store utskeielsen nei saltet fra reker kan jo gjøre at kroppen binder vann og vekta stopper opp, men det er bare midlertidig. Det samme er det med vin. Kroppen fotbrenner alkohol før fett, så jeg tror ikke jeg hadde drukket vin hver dag, men går jo an å kose seg med et glass i ny og ne. Menmin erfaring er da at et glass ofte blir til tre og så får man lyst på litt snacks osv. Synes forøvrig du klarer deg kjempefint

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 15:23   #1965
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Ok, midt i dag to...og cappuchinoen og grønnsaksuppen var jeg nok ikke så begeistret for, dvs slet faktisk med å holde den nede:-(......går dette over???....ellers er jeg utrolig trøtt.....sjokoladebaren dog var kjempegod,og jeg går og gleder meg til salat med soyanøtter:-))))). lørdagskvelskos:-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 15:39   #1966
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Du er nok bare trøtt fordi kroppen holder på å venne se til et nytt kosthold tenker jeg. Husk å få i deg litt fett, stek i litt smør eller ha olje med krydder over salat.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 17:28   #1967
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Steke ja, kan jeg steke pannekake i olje eller smør???...hjar ikke smørefri panne;-)

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Du er nok bare trøtt fordi kroppen holder på å venne se til et nytt kosthold tenker jeg. Husk å få i deg litt fett, stek i litt smør eller ha olje med krydder over salat.

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 17:37   #1968
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

ekte meierismør eller virgin olive oil(olivenolje) eller rapsolje-kaldpresset.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 19:46   #1969
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk for tips om steking.....til kvelds har jeg spist creme brulet, den var KJEMPEGOD, kjekt med en så god rett når jeg har gått to dager og vært rimelig kvalm...og trøtt, hjelpes så trøtt, reiste opp til min mor så hun kunne passse min sønn en time så jeg fikk sove, sovnet igjen på sofa under barne tv......håper det snart går over:-)....ellers går jeg på med godt mot:-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 21:23   #1970
Metalgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
Metalgirl er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Iiiiiiik. Idag har det vært vanskelig å spise pulver gitt. Dagens utskeielse var å spise klippfisk til middag (spiste bare fisken med LITT tomatsaus og løk) samt carpaccio av okse med revet parmesan. Ble invitert både på lunsj og middag, også ble jeg fristet til å teste om dette gikk greit da........... håper å kjenne den "betryggende" aceton-smaken i munnen imorgen også. Var under første delmål idag nemlig... 99,8... dumt å kaste bort resultatene bare fordi man er svak. Men then again, en direkte utskeielse kan man vel ikke kalle det. Mannen og barna spiste bringebær og markjordbær, kake og kjeks, og senere ble det vin og øl. Pepsi max til meg. Håper og tror at dette bare var en liten "fase 2" dag inni siste fase 1 uke. Får vel slenge inn et par fase 1 dager i løpet av fase 2 også tenker jeg. Vært en herlig sommeruke med 4 soldager i båten. Helt greit å ha med seg salat, en sjokoladebar og soyanøtter når man skal på tur. Ser jo ikke ut som man er på slanker'n en gang Ha en fin uke folkens. Onsdag morgen reiser jeg på 1 uke ferie til sørlandet. Håper at jeg klarer å holde kursen. Motivasjonen er der i hvert fall. Og selvfølgelig enda bedre hvis det gikk greit å "skeie ut" idag Men da blir det vel flere kjøtt/fisk utskeielser enn jeg har planlagt...... time will show.

__________________


Metalgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:38   #1971
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Lykke til på ferie.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 21:32   #1972
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Å så deilig, har ikke gått rundt hele dagen og vært overtrøtt......ganske pigg faktisk, fjerde dagen:-))))

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 22:07   #1973
Metalgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
Metalgirl er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Så bra å høre at dag 4 er en bra dag Gleder meg til høre hvordan vektnedgangen har vært om en ukes tid! Heia heia!

__________________


Metalgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 19:54   #1974
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Da var dagens siste måltid inntatt:-)).....bare lurte på en ting, noen som har laget cappuchinoen kald?? og er det evt bedre enn den varme, sliter nemlig veldig med den varme....

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:45   #1975
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg synes alle drikkene er best kalde.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no