Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-12-07, 16:53   #1
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Jeg håper med dette å få noen tips/trøst fra dere som har holdt på en stund.

Jeg har nå holdt på med lavkarbo i nøyaktig 3 uker, pluss en 3-dagers nedtrapping i forkant. Etter 3 dager hadde jeg gått ned 2 kg (sikkert bare vann)
Etter 11 dager var 4 kg borte.
Så gikk det brått opp 2 kg og i dag, 3 uker etter start, er total nedgang ”bare” 3 kg.
Jeg sier ”bare” fordi mange sikkert ville vært fornøyd med det, men siden jeg skal ha bort 70 kg synes jeg det er en litt treg start. Hadde jo håpet på skikkelig ras de første ukene…

Det er kun den siste uka skrevet opp hva jeg spiser, men det har vært nokså likt fra starten.
I gjennomsnitt pr dag er det som følger:

KH: 3 % (ca 24 gram pr dag)
Protein: 24 %
Fett: 73 %
Kcal: 3423

Frokost og lunsj består stort sett av omelett og bacon eller ribbe eller kotelett.

Middag har vært nokså ensformig til nå, mest pga at jeg ikke har blitt lei av maten ennå, hehe. Det har stort sett vært kjøttdeig, koteletter eller laks med rømme og smør for å få opp fettnivået. Karber får jeg av blomkål og brokkoli.
De første 2 ukene spiste jeg ganske mye ost, men det har jeg kutta ut nå.
Jeg drikker 4-5 krus kaffe om dagen (ikke så lyst å kutte ut) og ellers bare vann, ca 4 liter.

Jeg har ennå ikke ”sprukket” en eneste gang, så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre for å få litt fortgang i prosessen.

Det gikk bare et par dager etter jeg begynte til jeg pissa neon-gult og fikk vond smak i kjeften. Og sånn har det vært hele tiden.

1 uke etter jeg begynte tok jeg blodprøver. Det eneste som var utenfor normalen var litt for høyt kolesterol. Men det er visstnok vanlig de første 2-3 ukene i ketose at kolesterolet går litt opp.

Dette ble litt langt, men jeg synes jeg måtte ha med noe info om hva jeg har holdt på med disse ukene…

Har dere noen forslag til hva jeg bør gjøre?

Alle svar mottas med takk!

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 17:45   #2
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Nå er råe dyr gode...eller var det omvendt?

Dersom du gjør alt etter oppskriften - og det ser det jo ut som om du gjør - skal du ikke gjøre noe annet enn å stole på deg selv og kroppen din og fortsette i samme spor.
Kanskje du kan finne litt trøst i det jeg skriver om vekten min her.
Som du ser har også jeg gått opp i kilo den siste tiden, men samtidig har jeg gått ned i fett. Det er bare kroppen som holder på vann for å kompensere for fett-tapet. Før eller siden vil den slippe vannet og da ser du nedgangen på vekten.
Syns du skal ha is i magen og fortsette ubekymret ennå en uke! Frustrerende? JA! Vanskelig? Definitivt! Men når du allerede gjør alt riktig finns det vel ikke noe annet alternativ, egentlig?

Lykke til!!

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 18:09   #3
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå er råe dyr gode...eller var det omvendt?

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.

Dersom du gjør alt etter oppskriften - og det ser det jo ut som om du gjør - skal du ikke gjøre noe annet enn å stole på deg selv og kroppen din og fortsette i samme spor.
Kanskje du kan finne litt trøst i det jeg skriver om vekten min her.
Som du ser har også jeg gått opp i kilo den siste tiden, men samtidig har jeg gått ned i fett. Det er bare kroppen som holder på vann for å kompensere for fett-tapet. Før eller siden vil den slippe vannet og da ser du nedgangen på vekten.
Syns du skal ha is i magen og fortsette ubekymret ennå en uke! Frustrerende? JA! Vanskelig? Definitivt! Men når du allerede gjør alt riktig finns det vel ikke noe annet alternativ, egentlig?

Lykke til!!

Takker for innsynet i bloggen din.

Jeg vet jeg er utålmodig med hensyn til vekta, men har ikke tenkt å gi opp dette kostholdet. Jeg har jo merket alle fordelene som nevnes her på forumet, f.eks mer energi, nesten aldri sulten, ikke oppblåst osv.

Ser at du nevner en vekt som måler vann/fett i kroppen. Hvor pålitelig er den egentlig? Får du f.eks samme resultat om du veier deg 3 ganger på rad? Og hva heter/koster den?

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 18:25   #4
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Nå er råe dyr gode...eller var det omvendt?

Vekten min heter Tanita BC532 og er kjøpt her: http://www.treningspartner.no/produk...tnessvekt.aspx
Den koster kr 1299,-

Dette er ikke den dyreste modellen og påliteligheten er vel deretter, men den viser i alle fall samme resultat ved flere målinger etter hverandre. Jeg tar vel veiinger fra dag til dag med en liten klype salt og mer som en pekepinn enn noen fasit, og skriver bare opp resultatet én gang i uken. Og for å se en trend over tid mener jeg at den er pålitelig nok. Og når vekten i seg selv står stille eller endog går opp syns jeg det er motiverende å kunne se på fett- og vannvekt i tillegg.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 18:50   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå er råe dyr gode...eller var det omvendt?

Sitat:

KH: 3 % (ca 24 gram pr dag)
Protein: 24 %
Fett: 73 %
Kcal: 3423

Spiser du faktisk 24 KH verdt av blomkål og blomkål. Oj, det er mye.

Om jeg har forstått det rett, kan du holde såpass høyt karbo (over 20?) om du skal kjøre såpass mye fett? Hva med å bytte inn en del salat og spirer for noe av blomkålen? Cocsa for å få fart på magen?

Jeg har ikke lest skaldemann. Men 3423 kcal er mye mat... I atkins induksjon anbefaler de at man holder seg rundt 2000...

Tar du kosttilskudd?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:04   #6
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Nå er råe dyr gode...eller var det omvendt?

Jeg stusset også over ditt høye inntak av karbohydrater Homer Simpson. Bytt noe av grønnsakene ut med kinakål, da har du råd til mye mer, og så smaker kinakål himmelsk til alt (synes jeg), elsker den der sprøe og søte smak.

Ser også at du drikker 4-5 krus kaffe hver dag, det er veldig mye. Kaffe stimulerer insulinproduksjonen, som igjen medvirker til å lagre fettet. Den kaffe ville jeg ofre var jeg deg. Hvis følgende kan være til inspirasjon, så les her

Lykke til!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:57   #7
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå er råe dyr gode...eller var det omvendt?

3500 kalorier er ikke så mye for en voksen mann med 70 kg overvekt. Ikke lurt å begynne å begrense kaloriene også, i hvert fall ikke før det kanskje viser seg senere at det blir nødvendig. Når kroppen blir mindre trenger den også mindre mat.

Og fettmengde behøver man ikke å være redd for før man nærmer seg 70 gram karber om dagen. Dette har jeg fra "Bedre uten brød".

Lykke til, dette går bra!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 20:07   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå er råe dyr gode...eller var det omvendt?

Ok, men, ikke at jeg er ekspert da, men trodde skaldemann var alt om at man skulle spise "bare kjøtt og fett" og at KH bare var for at man skulle orke det? 24 (effektive) KH i brokkoli er 600g brokkoli... Det er masse brokkoli, det, man blir jo kjapt grønn...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 20:35   #9
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå er råe dyr gode...eller var det omvendt?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Ok, men, ikke at jeg er ekspert da, men trodde skaldemann var alt om at man skulle spise "bare kjøtt og fett" og at KH bare var for at man skulle orke det? 24 (effektive) KH i brokkoli er 600g brokkoli... Det er masse brokkoli, det, man blir jo kjapt grønn...

Takker for svar!

Sorry, men glemte å si at mesteparten av karbene er fra kaffen. Regner 1 gram pr dl kaffe. Så det blir ikke så mye blomkål og brokkoli som det høres ut til. I dag f.eks ble det 150 gram brokkoli (veid frossen).

Jeg skriver jo også opp alt smør og rømme som jeg spiser og det blir jo også noen få gram KH av det.

Når det gjelder mengden mat, så sier Skaldeman at man skal spise når man er sulten og til man er mett. Det gjør jeg.
Jeg synes egentlig ikke jeg spiser så fantastisk mye. Men det blir fort mange kalorier pga alt fettet.
Når det er sagt så kan det godt hende jeg spiser for mye, eller kanskje til og med for lite i forhold til størrelsen.
Jeg er 185 cm høy og veide max 155 kg. Matchvekt fra "good old days" er vel ca 85 kg, så det er målet

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 14:21   #10
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Atkins anbefaler å spise 10-12 x sin egen vekt i pund. så rundt 3500 kalorier er iddeelt for deg Homer. Og 20g karbohydrat pr dag på et 2000kcal-kosthold tilsvarer litt mer (nødvendigvis) på et kosthold med mer kalorier. Ser ut som om du er på riktig spor her!
Kaffe hemmer/sinker vekttap hos noen. Går jo an å droppe kaffen etpar uker og se om det går fortere da? Men en kilo i uka i snitt er jo supert det!

__________________
Be still now

Sist redigert av Eilan : 17-12-07 kl 14:29.
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 18:48   #11
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Atkins anbefaler å spise 10-12 x sin egen vekt i pund. så rundt 3500 kalorier er iddeelt for deg Homer. Og 20g karbohydrat pr dag på et 2000kcal-kosthold tilsvarer litt mer (nødvendigvis) på et kosthold med mer kalorier. Ser ut som om du er på riktig spor her!
Kaffe hemmer/sinker vekttap hos noen. Går jo an å droppe kaffen etpar uker og se om det går fortere da? Men en kilo i uka i snitt er jo supert det!

Jeg har ikke lyst å kutte ut kaffen hvis det ikke viser seg å være heeelt nødvendig. Så planen nå er å droppe fløte, rømme og ost. Grønnsaker er heller ikke nødvendig på Skaldeman, så det kutter jeg også ut.

Skal holde dere oppdatert på hvordan det går...

Er forresten koffeinfri kaffe mer gunstig for oss å drikke hvis man MÅ ha kaffe?

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 19:28   #12
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Sitat:

Er forresten koffeinfri kaffe mer gunstig for oss å drikke hvis man MÅ ha kaffe?

Det skal være koffeinen som hos noen stimulerer koffeinproduksjonen, så ja. Du kan jo begynne med å ha din egen kaffeboks og blande 50/50 med kaffeinfri kaffepulver, så blir ikke smaksovergangen så voldsom!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 20:09   #13
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Sitat:

Er forresten koffeinfri kaffe mer gunstig for oss å drikke hvis man MÅ ha kaffe?

Ja! Jeg drikker koffeinfri. Smaken er ikke så annerledes på espressoen. Kaffen var min desidert siste skanse òg, men har klart meg uten i tre uker. Hardt..

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 21:15   #14
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Ja! Jeg drikker koffeinfri. Smaken er ikke så annerledes på espressoen. Kaffen var min desidert siste skanse òg, men har klart meg uten i tre uker. Hardt..

Det var nok hardt ja...

Jeg må vel psyke meg opp og trappe gradvis ned med koffeinen. Jeg har smakt koffeinfri kaffe og det ligner jo litt på originalen, men jeg synes det blir omtrent som å drikke lett-øl på fest, hehe.

Men det går vel å venne seg til det også.

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 22:18   #15
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Utrolig hva man gjør når man vil noe. men kaffen stopper ikke alle her inne. Stol på flaksen!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:06   #16
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Du er på riktig spor
# kilo på 3 uker er ikke dårlig og det er helt vanlig og kunne gå opp en del også til og begynne med.
Jeg måtte droppe kaffen, drikker bare når jeg er med venner eller fam.
Men det er mange som drikker kaffe her ikke så du merker selv om du må kutte den etter hvært.
Lykke til

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 21:13   #17
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Har du prøvd å registrere det du spiser på "mat på data"? Det hjalp meg veldig i begynnelsen, for jeg tror ikke det er mengden mat det er noe feil med. Det er heller forholdet. Jeg syntes det var vanskelig å få opp fettprosenten, og måtte stadig justere måltidene mine. Ville ha 75% fett, 20% protein og 5% karbo. Det tar ikke så lang tid før man tar det på øyemål.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 11:37   #18
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Har du prøvd å registrere det du spiser på "mat på data"?

Har ikke prøvd akkurat det, men har laga meg et opplegg i excel som jeg bruker. Jeg har ligget på omtrent på 75-20-5 fordeling, selv om karbene stort sett har kommet fra kaffe.

Det er nå 3 dager siden jeg kutta rømme og grønnsaker. Osteforbruket har jeg redusert kraftig, men jeg har litt på omeletten.
Status så langt er minus 1 kg. Får bare håpe det varer så jeg kan beholde kaffen...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 03:08   #19
windsochange
Nytt Medlem
 
windsochange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2
windsochange er på en erverdig vei

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Det var nok hardt ja...

Jeg må vel psyke meg opp og trappe gradvis ned med koffeinen. Jeg har smakt koffeinfri kaffe og det ligner jo litt på originalen, men jeg synes det blir omtrent som å drikke lett-øl på fest, hehe.

Men det går vel å venne seg til det også.

Ja det går fint å bytte fra vanlig kaffe til koffeinfri! jeg gjorde det i februar i fjor, og har til min store glede aldri den abstinenshodepina fra mangel på kaffe lenger!

__________________
Nå eller aldri
windsochange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 23:11   #20
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Ser at det er mange som kutter ost. Hvorfor det ? Elsker å avslutte kvelden med litt ost, gode og feite typer, ca 100 g. og gjerne "en lille en" som danskene sier. 20-30 g snapps (garanter sukker-fri, vodka og porsblader som jeg plukker selv). Etter som jeg forstår så er sukeret som dannet alkohol omdannet slik at det ikke virker som carber lengre. Eller tar jeg feil (skrekk & gru)

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 23:15   #21
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Ser at det er mange som kutter ost. Hvorfor det ? Elsker å avslutte kvelden med litt ost, gode og feite typer, ca 100 g. og gjerne "en lille en" som danskene sier. 20-30 g snapps (garanter sukker-fri, vodka og porsblader som jeg plukker selv). Etter som jeg forstår så er sukeret som dannet alkohol omdannet slik at det ikke virker som carber lengre. Eller tar jeg feil (skrekk & gru)


For noen er ost noe som stopper vektnedgang. Heldigvis gjelder det ikke for meg.

Kroppen forsyner seg av den enkleste energien. Alkohol er en svært enkel energimåte. Ikke sukkeret altså, men alkoholen.

Derfor vil kroppen forbrenne alkohol først, og da sier det seg selv at det bremser forbrenningen av fett.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 10:40   #22
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Har kutta ost og "den lille skarpe" om kvelden i vel ei uke nå.. Spiser 3 måltider om dagen, noe som jeg har gjort siden jeg var 17-18 år. Men fortsatt like stille på vektfronten. Det som forundrer er at vekta mi ligger mellom 102-104 og har gjort i flere mnd på Ketose. Omtrent samme som når jeg koza meg med Wienerbrød og hamburgere.
Har kanskje skjulte sukker-lager i kroppen (kona sier jeg er søt)

Og takk for at dere bryr dere, betyr mye å ha "venner" som gidder å svare.
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:33   #23
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Det er godt å være litt "søt"

Uten å være bombastisk - jeg har ikke finlest boka, så snakker vel Skaldeman en del om platåer, og om at de kan brytes ved å simulere "sommere"? Jeg har ikke nådd mitt platå ennå, men når det kommer så skal jeg prøve om det fungerer i praksis.

Edit: ser at du er på Ketolyse og ikke Skaldeman, Ketolysekuren vet jeg fint lite om.

mvh

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
Metabolsk motstand - hva er "normalt"... Nille Lavkarbo generelt 10 24-02-06 11:23
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no