Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvorfor velger du lavkarbo?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-08, 20:44   #1
antikarb
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 22
antikarb er ny på veien

Hvorfor velger du lavkarbo?

Jeg syns det er interresant å høre hvorfor andre velger lavkarbo. Jeg visste ikke det var så mange av oss en gang!!

Vi velger lavkarbo fordi det holder blodsukkeret vårt stabilt, vi føler oss mye bedre med lavkarbo, har mye mer energi, og trenger ikke spise så ofte som før.
Vår eldste datter hadde en skikkelig karboavhengighet som preget livet hennes i stor grad.

antikarb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lowGI Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 20:50   #2
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Først var det fordi jeg ville ned i vekt, nå er det en kombinasjon av det og at jeg føler meg mye bedre uten alt sukkeret og hvetemelet!!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 20:58   #3
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 49
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Hmm. Jeg har valgt det fordi det gjør det enklere å holde seg innenfor kcal grensene i GR dietten... Det er jo fryktelig mye kcal i karbohydrater fra sukker og hvitt mel.

GR er så "opplest og vedtatt" at jeg har problemer med å venne meg til tanken på at et ketolysekosthold hvor kcal overstiger kcal forbrukt virkelig betyr vektnedgang. Da tenker jeg at det må skyldes at ketolysemat er så mettende at man av den grunn rett og slett spiser lite nok kcal til at man går ned i vekt av den grunn. Altså mindre kcal inntatt enn forbrukt. Det er jo kjernen i den gode gamle "face it" slankekuren. Spis mindre, tren mer.

Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 21:15   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Det begynte med at legen min konstaterte insulinresistens, og ba meg slutte med sukker- og stivelsesholdig mat, og å kutte ned melkeforbruket. Jeg gikk cold turkey på det meste av brød, sukkerholdig godteri og sluttet helt å drikke vanlig melk. Det skjedde utrolige ting veldig fort, legen hadde også "advart" meg om at det kunne påvirka vekta, og jeg kjente en sånn helt utrolig letthet i kroppen, jeg klarte å spise meg mett på variert mat, og tåken forsvant fra hodet, jeg sov gjennom en hel natt for første gang siden jeg var barnet, noe av det mest utrolige var da jeg gikk i over to måneder uten migrene, noe jeg var enormt plaget med, som kostet meg impulsiviteten min og ikke minst en jobb.
Jeg tror det var ved det tidspunktet jeg forsto at dette var et livslangt kjærlighetsforhold!
Og det var ikke så dumt å gå ned 20 kg, bli kvitt allergi for pelsdyr, nøtter og pollen heller

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:49   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Fordi at det holder sultfølelsen borte og kroppen min sier klart og høyt og tydelig i fra at "FAN detta likær jeg!!"
Er jo kroppen det gjelder, så best å høre på den!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 09:44   #6
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det begynte med at legen min konstaterte insulinresistens, og ba meg slutte med sukker- og stivelsesholdig mat, og å kutte ned melkeforbruket. Jeg gikk cold turkey på det meste av brød, sukkerholdig godteri og sluttet helt å drikke vanlig melk. Det skjedde utrolige ting veldig fort, legen hadde også "advart" meg om at det kunne påvirka vekta, og jeg kjente en sånn helt utrolig letthet i kroppen, jeg klarte å spise meg mett på variert mat, og tåken forsvant fra hodet, jeg sov gjennom en hel natt for første gang siden jeg var barnet, noe av det mest utrolige var da jeg gikk i over to måneder uten migrene, noe jeg var enormt plaget med, som kostet meg impulsiviteten min og ikke minst en jobb.
Jeg tror det var ved det tidspunktet jeg forsto at dette var et livslangt kjærlighetsforhold!
Og det var ikke så dumt å gå ned 20 kg, bli kvitt allergi for pelsdyr, nøtter og pollen heller

Min historie er omtrent den samme, bare at jeg fikk diagnose fibromyalgi. Jeg fikk også denne lettheten i kroppen, ble roligere psykisk, ble kvitt migrenen, sov bedre, følte meg mett uten å bli tung i kroppen, og raste ned over 20 kg på noen måneder. Nå er vekta stabil, og selv om jeg fortsatt sliter med fibromyalgien i perioder er jeg bedre nå enn før jeg la om kostholdet.

Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 21:15   #7
tjafs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 3
tjafs er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Jeg har valgt det fordi jeg har ADD og det er den eneste måten jeg kan fungere normalt i hodet og i hverdagen (uten å glemme ALT) og slippe å ta piller.
Et naturlig kosthold (mye levende mat, som ikke er behandlet) med fokus på lite karbos har gjort både kropp og hode lettere for meg!

tjafs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 21:53   #8
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Jeg var 27 år gammel, hadde hatt utbrenthetssymptomer lenge, og noen tipset meg om lavkarbo. Symptomene forsvant omtrent på dagen.
Har hatt en liten pause fra det nå, ble litt for nazi med gram karb og ja- og nei-mat, men innså at den "emosjonelle overspisingen" min ikke finnes når jeg spiser lavkarbo, så her er vi tilbake!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 07:14   #9
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Elastica, her.

Da tenker jeg at det må skyldes at ketolysemat er så mettende at man av den grunn rett og slett spiser lite nok kcal til at man går ned i vekt av den grunn. Altså mindre kcal inntatt enn forbrukt.

Nja... Det gamle regnestykket mangler flere variabler

  Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 10:46   #10
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Jeg har utallige slankeforsøk bak meg og resultatene har vært vekt oppgang. Etter at jeg prøvde lavkarbo oppdaget jeg utallige positive effekter ved siden av å gå ned i vekt.

- Depresjoner og tungsinn er forsvunnet
- Halsbrann er forsvunnet
- Irritasjon og grettenhet er forsvunnet
- PMS er nå menssmerter én time i måneden, og ingen flere styrtblødninger.
- Plagsomme vanncyster er helt vekk
- Dårlig humør før mens er helt borte
- Er ikke plaget av ofte hodepine lenger
- Har fått mer energi
- Jeg slipper å gå småsulten hele dagen
- Går ikke lenger i kjøleskapet og leter etter "noe godt" 15 ganger om dagen.
- Den grå tåka i hodet er borte
- Er gladere og tiltaksløsheten er borte
- 17 kilo fett er borte

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 00:13   #11
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Ble overbevist av svigerinna mi, som hadde gått på ketolyse i ca 4mnd sist jeg så henne. Hun hadde gått ned ca 15kg... I utgangspunktet skeptisk til å kutte karbo (kvasi-fagperson på området...) men jeg har lest meg opp på temaet nå, og skjønt at jeg tidligere ikke har hatt *nok* kunnskap om temaet likevel. Oppleste og vedtatte sannheter settes det jo ikke spørsmål ved...!
Så da måtte jeg bare forsøke. :-)

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 00:18   #12
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Grunner:

ble kvitt noe heftige blodsukkersvingninger som førte til svimmelhet, skjelving og en ekstremt dårlig allmenntilstand.
Fikk finere hud, bedre humør, regelmessig mens osv osv..
Eneste ulempen er vel at jeg blir fryktelig dårlig når jeg skal inn i ketose etter en sprekk..men det er vel ganske så selvpåført

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 01:08   #13
bofse
Juniormedlem
 
bofse sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 56
Innlegg: 42
bofse er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Jeg har gått på en mengde slankekurer, det store problemet er at jeg ikke liker slankemat. Så da sprekker jeg så klart grundig.
Så fikk jeg tips om Atkins, fant fort ut at dette er noe for meg. Jeg kan spise og kose meg med alt det jeg liker best, og gå ned i vekt herlig.
Fordelene er god og mett lenge mellom hvert måltid, sover bedre, har ikke hatt halsbrann siden jeg begynte, er ikke stinn og oppblåst i magen etter jeg har spist. Før var jeg så stinn etter å ha spist at jeg ikke fungerte på 2 timer. Allting føles mye lettere, det er ikke et ork å gå i trappa lenger.

bofse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 17:00   #14
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Jeg har innsett noen grunnleggende sannheter om meg selv som ikke er aktuelle/mulige å endre: Jeg fikser ikke å være sulten. Kan klare en time eller tre en sjelden gang, men generelt har jeg ikke mye til liv hvis jeg er sulten. Og tanken på å innse at jeg skal leve resten av livet sulten var ikke til å bære.

Med lavkarbo er jeg ikke lenger sulten - aldri faktisk. Jeg har mer energi, er gladere enn før, har mer overskudd og ser mer positivt på livet. Ikke at jeg var deprimert før heller - men nå er jeg sliiiitsomt blid

Med lavkarbo kan jeg spise så mye jeg vil uten å stresse og telle mat - jeg spiser til magen er fornøyd. Det er masse deilig mat, og jeg blir ikke trøtt rett etter å ha spist.

Jo - også fryser jeg ikke mer. Det har jeg gjort bestandig før.

Jeg har ikke spist sukker på over fire år, og snart femti kilo. Jeg skal aldri ut av lavkarbo

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 18:34   #15
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Jeg undersøkte en del rundt ulike slankefilosofier før jeg begynte. Jeg har aldri slanket meg før på eget initiativ (selv om det stort sett har stått på lista som en Lur Ting Å Gjøre absolutt hele livet, jeg har vært overvektig fra jeg var barn). Da jeg vokste opp, var moren min alltid på en eller annen diett, og jeg så hvordan hun gikk ned og opp og aldri ble fornøyd. Jeg ble satt på noe Nutrilett-greier tidlig i tenårene - den dag i dag brekker jeg meg ved lukten av f.eks. kald kakao, det lukter akkurat som de jævla shakene. (Jeg klandrer ingen, altså, det var godt ment av foreldrene mine - bare litt uopplyst. Det er tross alt 20 år siden omtrent, det var en annen tid, på mange måter.) Uansett så funket det selvsagt ikke.

Da jeg så fant ut at var tiden kommet, sjekket jeg litt rundt. Gjennom jobb har jeg kommet over et utall historier om dietter som ikke har fungert, evig søtsug, kilo som kommer tilbake med flere på slep, i det hele tatt. Jeg visste 2 ting:
1) Jeg orker ikke være sulten
2) Jeg orker ikke å føle at jeg lever i forsakelse (spesielt representert ved å aldri kunne gi etter for søtsuget)

Trengte derfor en diett som ville holde meg mett og fri for søtsug. Har hatt en viss iboende skepsis til lavkarbodietter, fordi det går så på tvers av alt man har fått innprentet hele livet om sunt kosthold, men for en god tid tilbake hadde jeg sett deler av Ketolyse-kurset på dvd (presseeksemplar tilsendt på jobben), og det virket interessant. Så googlet jeg litt, leste meg opp og fant ut at jeg skulle prøve.

Nå er jeg ikke lenger enn på dag 36, men jeg er mett, har gått ned en størrelse i klær (hurra!), har ikke blodsukkersvingninger, er blitt i bedre form, og har ikke lyst på sjokolade. Dessuten sover jeg bedre, huden min er brillefin, og hvilepulsen min er lavere enn før. Hvilket forteller meg at lavkarbo er en livsstil jeg kan leve med livet ut, selv om jeg selvsagt ser frem til den dagen da jeg f.eks. kan innføre litt frukt og noen flere grønnsaker. Men alt til sin tid. Jeg har først og fremst valgt å gjøre dette av helseårsaker, og foreløpig ser det ut til at det var et veldig riktig valg

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 18:47   #16
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Jeg gikk først over til lavkarbo for å gå ned i vekt. Først med mye proteiner og ikke så mye fett. Påvirket av mange kilder trodde jeg mettet fett var farlig og mye fett også var uheldig. Gikk ned mye på en vinter, men så begynte kiloene å snike seg på igjen
Gikk over til lavkarbo og høyfett litt før jul. Da først og fremst for helsa sin skyld. .....og i håp om å kutte sukkersuget(leses sjokolade(kake)suget) ganske godt ned... Har funket ganske så bra
Energien er bedre og jevnere. Helsa er bedre. Jeg har også gått sakte men sikkert nedover i vekt. Har noen få ønskekilo igjen. Og tenker sjelden på kake
Teller ikke karber - men holder meg stort sett til grønnsaker av riktig type og bær og noe nøtter innimellom Pøser på med meierismør og animalsk fett. Og har det bra

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 09:35   #17
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Her var det utrolig mange flotte historier som gir nytt pågangsmot til folk som meg som sliter litt! Tusen takk alle sammen.

Jeg begynte forresten fordi jeg følte jeg var nødt å ta tak i den stadig økende vekta. Formen er deffinitivt bedre. Det skriver jeg under på!!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 14:37   #18
fremgaard
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bor landlig, men sentralt på Østlandet
Alder: 47
Innlegg: 3
fremgaard er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Fordi jeg er altfor stor, og Ketolyse er en god måte å komme ned i vekt på, særlig ved at du slipper å kutte ut fett, noe som gjør at du ikke føler du er på "slankekur"....

fremgaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, i tider, ellers er jeg stor fan av Anthony Robbins, og hans filosofi.... Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 15:22   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Elastica, her.

GR er så "opplest og vedtatt" at jeg har problemer med å venne meg til tanken på at et ketolysekosthold hvor kcal overstiger kcal forbrukt virkelig betyr vektnedgang. Da tenker jeg at det må skyldes at ketolysemat er så mettende at man av den grunn rett og slett spiser lite nok kcal til at man går ned i vekt av den grunn. Altså mindre kcal inntatt enn forbrukt. Det er jo kjernen i den gode gamle "face it" slankekuren. Spis mindre, tren mer.

Dette trodde jeg også, helt til jeg prøvde meg på Skaldeman i 8 uker. Jeg skrev inn alt jeg spiste i dagboken i vektklubb.no, og havnet på ca. 3-4000 kcal daglig, hver eneste dag. UTEN å trene et eneste minutt, jeg var sofagris hele perioden! Raste ned 10 kg. Så dette med kalorier kan bare ikke stemme, det må ha med å gjøre HVOR kaloriene kommer fra.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 15:23   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Jeg kan jo svare for meg selv også. Jeg skal ikke ned i vekt, men har valgt å leve lavkarbo rett og slett fordi det er sunnest. Jeg føler meg vel på det, og mannen min og eldstejenta trives også med den maten. Jeg har også mye mindre muskel- og leddplager med lavkarbokosthold, og jeg sover bedre, er mindre humørsyk og har mer energi.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 16:03   #21
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Det med humøret er viktig - nå kan jeg trene fordi jeg liker det og har lyst - før måtte jeg for å ikke kveles av stress. Men nå påvirker ikke stress på samme måten mer.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 16:58   #22
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

For vekten, for huden og for å ha et mer avslappet forhold til trening.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 17:41   #23
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 49
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dette trodde jeg også, helt til jeg prøvde meg på Skaldeman i 8 uker. Jeg skrev inn alt jeg spiste i dagboken i vektklubb.no, og havnet på ca. 3-4000 kcal daglig, hver eneste dag. UTEN å trene et eneste minutt, jeg var sofagris hele perioden! Raste ned 10 kg. Så dette med kalorier kan bare ikke stemme, det må ha med å gjøre HVOR kaloriene kommer fra.

Godt å høre noen si akkurat dette. 3-4000kcal er jo vanvittig. Hva i all verden spiste du da? Mye fett?

Jeg er i ferd med å bli overbevist. Men jeg tror ikke jeg klarer (tør ) å slutte å føre kcal i dagboken på GR nettsiden før jeg har gått ned de første kiloene på ketolyse. Det er liksom det ene sikkerhetsnettet jeg har hatt for å ikke legge på meg mer. Å holde meg under 2000kcal daglig.

Gud, jeg håper ketolysekuren virker. (har bestilt og starter om en ukes tid)

Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 18:05   #24
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Elastica, her.

Godt å høre noen si akkurat dette. 3-4000kcal er jo vanvittig. Hva i all verden spiste du da? Mye fett?

Jeg er i ferd med å bli overbevist. Men jeg tror ikke jeg klarer (tør ) å slutte å føre kcal i dagboken på GR nettsiden før jeg har gått ned de første kiloene på ketolyse. Det er liksom det ene sikkerhetsnettet jeg har hatt for å ikke legge på meg mer. Å holde meg under 2000kcal daglig.

Gud, jeg håper ketolysekuren virker. (har bestilt og starter om en ukes tid)

Den har virket på alle jeg kjenner som har klart å følge den. Lykke til!

Jo, det gikk mye i fet mat. Jeg gjorde jo først og fremst dette for å konstatere at det faktisk funket, for folk hører jo litt mer på en om en har egne erfaringer å vise til enn det man bare har lest om. Jeg hadde jo tro på lavkarbo før jeg startet, men jeg hadde egentlig ikke trodd jeg kunne spise SÅ mye kalorier og allikevel gå ned i vekt, uten å trene noe som helst. Jeg levde altså på fløte, rømme, egg, fett kjøtt (laget bla. kjøttkaker med halvparten fett og bacon, og halvparten kjøttdeig), fete oster, helmelk osv. Smør over alle grønnsakene, gjerne også ostegratinert.
Jeg klarte ikke å leve sånn i mer enn disse 8 ukene, det passer ikke helt for meg å leve så "ekstremt", men jeg merket at det faktisk var godt for kroppen. Jeg fikk mye bedre helse og skulle ønske jeg hadde klart å leve slik.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 18:29   #25
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Iset: Hvor var du i slankingen da du gjorde det, i begynnelsen eller mot slutten?

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Rund og rar - hva slags klær velger man? Skrible Generell diskusjon 2 26-07-08 13:56
Hvorfor går jeg OPP nå da?? Litenoglett? Lavkarbo generelt 5 03-12-07 14:48
Hvorfor ... lokkebiff Stoffskifte / hormonproblemer 27 19-04-07 14:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no