Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Peanøtt og sjokoladekonfekt/nougat

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-06, 01:13   #1
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Peanøtt og sjokoladekonfekt/nougat

Ja, dette lagde jeg i går da jeg kom hjem sent på kvelden den første dagen i sommerferien min, etter å både ha vært på jobb og trening (og etter å ha spist en god middag med kyllinglår og kyllingvinger). Denne konfekten har en veldig kraftig smak, og jeg tror at dere her inne som ikke er så veldig glad i søte ting vil like den. Den er svært mektig, til og med en grådig og sulten tenåring som meg orket ikke mer enn en bit. Du kan tilsette litt mer søtstoff om du liker det.

du trenger:
1,5 dl peanøtter
1ss usaltet smør
100g 70% sjoklade
3ss pisket kremfløte (med vaniljesukker)
4 suketter (måtte bruke det i mangel av noe bedre)

Skyll peanøttene i vann, la dem renne av og kjør peanøttene i en blender med smøret til det er blitt til en finhakket og litt (gjentar: litt) klissete masse.
Smelt sjokoladen i en kjele og bland inn peanøttmassen. Bland inn sukettene og la den avkjøle seg litt. Nå vender du inn kremfløten. La den stå i fryser i 30 minutter og den er ferdig. Oppbevares i kjøleskap.


Sist redigert av bubavon : 25-06-06 kl 00:10.
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 24-06-06, 03:48   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Peanøtt og sjokoladekonfekt/nougat

Åååååh... :stønn:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-06-06, 04:23   #3
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Peanøtt og sjokoladekonfekt/nougat

Mmm, dette hørtes ut som det kunne være noe ja!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 11:39   #4
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanøtt og sjokoladekonfekt/nougat

Denne ser jo super ut, skal prøves!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprøe peanøttkjeks Aadi Bakst 25 15-12-11 01:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no