Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sukkerbrøderstatning med mindre enn 4,5 karbs

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-09, 00:39   #1
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

Sukkerbrøderstatning med mindre enn 4,5 karbs

vet ikke om det allerede er prøvd ut, men har i dag lagd "sukkerbrød" på oopsie rolls oppskriften og bare tilsatt 3-4 ts sukrin..det ble utrolig bra!!! lagde bøtekake med heistad syltetøy og vaniljekrem i og det ble til at de andre gjestene heller ville ha min enn den andre laget på vanlige usunne sukkerbrød og andre ingredienser...yey... kjempe glad!!!

sånn gjorde jeg..

oopsie rolls.
3 egg
100 g kremost naturell.
1/4 ts bakepulver

så tilsatte jeg 3-4 ts sukrin. og 15 dråper vaniljeessens

du skiler eggene, blander plommene med kremost og vaniljeessens til jevn konsistens, i en annen bolle pisker du hvitene, bakepulveret og sukrinen stivt.. til slutt blander du dette forsiktig med plommene.

jeg tegnet like ringer på bakepapir og fordelte røren ut på 3 papir, stekte i 20-25 min på 150 grader...namme namm..

dette var en liten kake, kan være en ide og dobble oppskriften hvis du vil ha en real størrelse... enjoy

deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 08:19   #2
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerbrøderstatning med mindre enn 4,5 karbs

Takk!!! :-)

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 12:33   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Sukkerbrøderstatning med mindre enn 4,5 karbs

flott!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 10:05   #4
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

Sv: Sukkerbrøderstatning med mindre enn 4,5 karbs

ikke noe poblem. bare gøy å dele det man har glede av selv...
en annen ting jeg syntes var godt var å lage små runde lefse str av disse og bare ha smør på.. smakte som sveler yntes jeg da...hehe...bare litt mindre sukrin...

deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:23   #5
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Sukkerbrøderstatning med mindre enn 4,5 karbs

Hei
Det er mange bløtkakebunn oppskrifter her, så her er det noe for enhver smak.
Oopsies er et godt alternativ som bløtkakebunn, og på det amerikanske nettstedet jeg var inne på når jeg leste om oopsie`r, ble Oopsie oppskriften brukt til ALT mellom himmel og jord! Bløtkakebunner, Tiramisu, Napoleonskake, rundstykker, smultringer, sjokoladekaker andre kaker osv, osv...
Sjekk ut DENNE Tiramisu`en!!! Uhmmmmmmmmm

http://cleochatra.blogspot.com/2008/02/oopsie-roll-almost-tiramisu.html


Så dere som ikke har fått øynene opp for oopsier ennå, google Oopsie og sjekk ut hva du finner!


Sender deg denne linken også, for denne har jeg fått enormt med respons, skryt og klapp på skuldra av.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=287111#post287111

Så har du noe og velge i. Denne er heeeeeelt uten nøtter, Soja, sukker, fruktose, mel, frø osv. Så de fleste skal kunne spise den her.

Takk for påminnelsen om Oopsier! Fint når flere drar gode oppskrifter frem i lyset sånn at vi har masse og velge i!
Tror jammen jeg skal lage meg noen Oopsier jeg...


* løper for og sjekke om jeg har kremost og nok egg.....

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye karbs er det i...... nita58 Ketolysekuren 4 06-10-10 14:16
Karbohydrater i paranøtter? nita58 Ketolysekuren 7 09-02-09 10:20
Karbs i wok? Lindabtn Ketolysekuren 2 26-09-07 16:27
Karbs og sånn Lindabtn Ketolysekuren 2 13-09-07 12:39
Karbs i fennikel? nita58 Ketolysekuren 2 06-10-06 10:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no