Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

En kalori er en kalori!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-09, 22:15   #26
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nææ, de blir sikkert feite av all den feita marken som gjemmer seg i gresset...

Hehehe

Enten det, eller så har det noe med kuas mange mager å gjøre - når naturen lager en drøvtygger så gjør den det ordentlig!

Mmm nå fikk jeg lyst på biff, gitt... Kiwi forsatt åpen, haddejaaaa

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 22:34   #27
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Fiber tas ikke opp som næring, og skal følgelig ikke være med i karbo- eller kaloritelling. Fiber er altså 0 kcal

(Hvis fiber gav energi ville det jo såklart følge de samme reglene for utnyttbar energi som gjelder fett, proteiner og karbohydrater)

Putt inn et ikke siste del av argumentet mitt (note til myself: skriv enten på forum ELLER følg med på forelesning). Nå benektet jeg jo meg selv i innlegget mitt...

Da har vi konkludert med at jeg kan fortsette stangsellerifesten min med god samvittighet Jeg spiser en sånn bunt på to dager jeg - er jo så godt!

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 22:53   #28
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Det er vel det som er opphavet til "negative" kalorier - stangselleri som inneholder nesten bare kalorier fra fiber gir lite netto energi.

Tror vel tanken bak "negative kalorier" ligger i det at det er så få kalorier i én selleristang (f.eks. 3kcal) at man forbrenner mer av den bevegelsen man gjør når man tygger den
Og vi kan ikke dra nytte av energien lagret i fiber (cellulose) nei, rett og slett fordi vi ikke er utstyrt med enzymer i fordøyelsessystemet vårt som kan bryte cellulosen ned til monosakkarider (som må til for at kroppen skal kunne ta det opp fra tarmkanalen) - i motsetning til kua

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 13:47   #29
Soje
Juniormedlem
 
Soje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 46
Innlegg: 23
Soje er på en erverdig vei

Sv: En kalori er en kalori!

Husk at det å vurdere kalorier fra forskjellige kilder som mindre enn en kalori eller akkurat en kalori osv er bortkastet arbeid. Hadde dere gått dere en tur i stedet for å sitte foran PC'n for å finne ut av dette hadde dere forbrent MYE mer kalorier

__________________
Mvh Sondre Krogh-Bjerke
Treningsblogg: http://sojeblogg.blogspot.com
Artikkelblogg: http://soje.wordpress.com
Soje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Med fornuften i behold Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 14:17   #30
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av Soje, her.

Husk at det å vurdere kalorier fra forskjellige kilder som mindre enn en kalori eller akkurat en kalori osv er bortkastet arbeid. Hadde dere gått dere en tur i stedet for å sitte foran PC'n for å finne ut av dette hadde dere forbrent MYE mer kalorier

Hva er dette slags propaganda? Du vil vel sikkert si at det bare er tull at jeg ikke går ned på vanlig lavkalori diett( på rundt t1300-1500 kcl til en kropp på over 100kg). Men dette er harde fakta.

Det spiller faktisk en rolle hvor kaloriene kommer fra. Jeg har ME og har sittet på raua og spist av meg 22kg. Velkommen til lavkarbo.no der vi spiser av oss kioene og tar trening som en bieffekt( ja, jeg mener trening er lurt, men vi går ført og fremst ned i vekt pga riktig hormonbalanse).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 10:38   #31
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Jeg forstod det som at forfatteren påpeker at man ikke kan gjøre bruk av lov nr 1 og ikke nr 2 (samt 0 og 3 men de er jo ikke relevante i noen tilstand)

Lov nr 1 OG 2 OVERHOLDES i den reelle prosessen, men at det er utsagnet "en kalori er en kalori" som bryter mot 2. lov - basert på de faktiske resultatene som viser at vektnedgangen var større fordi utnyttbar energi er mindre på lavkarbo pga den metabolske prosessen.

Riktig
Lov 1: 2000kcal inn = 2000kcal ut = sant
Lov 2: kroppen får mindre utnyttbar energi ut av 2000kcal fett og protein sammenlignet med 2000kcal karbohydrater = sant

Feil
Lov 1: 2000kcal inn = 2000kcal ut = sant
Lov 2: kroppen får like mye utnyttbar energi av 2000kcal karbo som av 2000kcal fett og proteiner = feil

Dette er den korrekte tolkningen av første og andre termodynamikklov, og av artikkelforfatternes poeng.

Og det stemmer helt med det jeg har skrevet utallige ganger her på forumet om den metabolske fordelen ved lavkarbo; at den utgjør et par hundre kalorier per døgn, og at det er konvertering av protein til karbohydrat som utgjør forskjellen.

Det er også verdt å merke seg at det ikke er noen slik metabolsk fordel ved å øke fettinntaket markant - tvert i mot så vil det raskt veie opp for gevinsten. En cocosa-shot, som er så populært her inne, eliminerer effektivt den metabolske fordelen ved lavkarbo den dagen.

Det er riktignok en annen side ved lavkarbo som går på fettfrigjøring vs lagring, men vektnedgang krever et kaloriunderskudd åkkesom. Dette kaloriunderskuddet oppnås med fokus på protein og lavkarbo, ikke fett (og heller ikke trening på kort sikt).

Opprinnelig lagt inn av Soje, her.

Husk at det å vurdere kalorier fra forskjellige kilder som mindre enn en kalori eller akkurat en kalori osv er bortkastet arbeid. Hadde dere gått dere en tur i stedet for å sitte foran PC'n for å finne ut av dette hadde dere forbrent MYE mer kalorier

Og du går i den vanlige fellen å tro at du kan regulere en enkelt variabel i følgende ligning Endring i kroppsmasse = Energi inn - Energi ut, uten at de andre variablene blir påvirket. Økt energiforbruk fører til økt energiinntak (sultmekanisme) eller redusert aktivitet. Trening gjør deg mer sulten, og du spiser mer eller reduserer aktivitetsnivået etterpå for å kompensere hvis du lar kroppen følge sine naturlige signaler. Du kan selvfølgelig undertrykke sulten en periode, men ikke over tid. Å se på kaloritelleren at "nå har jeg forbrent 150 kalorier på en halvtimes gåtur" og tro at det er fasiten, er fullstendig feil. Sannsynligheten for at du spiser mer eller blir mindre aktiv resten av dagen er stor.

En annen ting du glemmer, er at det er hjernen som står for det desidert største energiforbruket. Så mens vi satt her foran pc-en og ble slanke, var du sannsynligvis ute og gikk en tur og forbrant noen kalorier helt forbigående

Merk: Jeg sier ikke at trening ikke hjelper på vektnedgang, men historien har utallige eksempler på at trening uten kostomlegging ikke har så mye for seg, og at det først og fremst er kostomleggingen som har betydning. Eks: gå trapper i stedet for å ta heisen, og gå ned x antall kilo på et år.. Da har de gjort som deg og beregnet antall kalorier det tar å gå trappen, ganget opp med antall dager og delt på 7700 kalorier for å finne hvor mange kilo du går ned. Bare tull, selvfølgelig.


Sist redigert av Chunky : 14-05-10 kl 10:55.
  Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 22:08   #32
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av Soje, her.

Hadde dere gått dere en tur i stedet for å sitte foran PC'n for å finne ut av dette hadde dere forbrent MYE mer kalorier

Føler du deg bedre nå?

  Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 23:26   #33
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En kalori er en kalori!

En kalori er en kalori btw, uansett hvordan dere vrenger argumentene deres.
Det er tydelig at ingen her, har hørt om ordet virkningsgrad

Og way to go med necroe en gammel tråd btw :P

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 16:39   #34
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Det er tydelig at ingen her, har hørt om ordet [u]virkningsgrad

Lært om det på skolen nylig?

  Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 20:49   #35
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En kalori er en kalori!

Hvis nylig er for tiår siden, ja

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 13:21   #36
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: En kalori er en kalori!

Interessant tema!

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 13:32   #37
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

En kalori er en kalori btw, uansett hvordan dere vrenger argumentene deres.
Det er tydelig at ingen her, har hørt om ordet virkningsgrad

Og way to go med necroe en gammel tråd btw :P

Tingen ligger vel i at en kalori er en kalori, det bare spiller en vesentlig rolle hva den kalorien er sammensatt av

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 13:34   #38
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av Soje, her.

Husk at det å vurdere kalorier fra forskjellige kilder som mindre enn en kalori eller akkurat en kalori osv er bortkastet arbeid. Hadde dere gått dere en tur i stedet for å sitte foran PC'n for å finne ut av dette hadde dere forbrent MYE mer kalorier

Hmmm, vel...så man kan altså ikke både sitte foran PCEN for å finne ut dette OG gå seg tur altså? Nei det blir jo for dumt. Selvsagt kan man ikke gjøre to ting. Det er faktisk helt sant. Ja.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 18:25   #39
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: En kalori er en kalori!

Kan jeg få liv i denne ved å spørre om noe, mon tro? Det påståes her at lavkarbo krever mer energi enn høykarbo. Hvor energikrevende er det å forbrenne fett? Er det beregnet at man skal forbrenne protein i påstånden også? Det er jo energikrevende. Men fett også? I studiegruppa spiser de på høykarbodiett halvparten så mye protein enn de på høyfett, jo.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 23:26   #40
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: En kalori er en kalori!

Noen innspill: Husk vannløselige fiber som man i hovedsak finner i frukt, grønnsaker og haregryn, de fordøyes, men gir svært lite energi.

Ang metabolsk fordel: http://weightology.net/weightologyweekly/?page_id=285 (den studien er forøvrig en glimrende pro-lavkarbostudie siden den viser fordelene ift redusert sult og økt metthet ved ketose + økt proteininntak) protein gir en liten metabolsk fordel, fett gir det i mindre grad. Den doblingen i protein i studien har mest å si. Protein metter også best, spontant sees en reduksjon i kaloriinntak på rundt 400 kcal pr dag ved å øke proteininntaket fra 10-20% til 30. I mine øyne vil en lavkarbodiett med rundt 30% protein, ca 0-50 gram karbo og resten fett trolig fungere bra for mange ift å både gi ketose og god metthetsfølelse samt en liten metabolsk fordel Om man skal bruke forskning som grunnlag tror jeg endel av de som feiler med lavkarbo burde økt proteininntaket sitt, noen proteiner brytes ned til ketoner og ikke til glukose, noe som kan støtte opp om en eksisterende ketose. Litt mer kjøtt, fisk, egg, ost etc er kanskje det som skal til for endel?

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 00:14   #41
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Har hørt at vi ikke tar opp energi fra fiber..derfor vi kan fråtse i grønnsaker. Jeg spiser GG helseklibrød..er så mye fiber at det går rett igjennom..

Men kuer spier jo gress..de tar opp fiber..så de blir jo feite av det..

Kuer får hjelp av cellulosenedbrytende bakterier som bor i magen. Bakteriene "spiser" gresset (les:cellulosen) og danner biprodukter som er cellulosen i nedbrutt form = enklere KH altså sukker.
Derfor blir kuer fete av gress, eller rettere sagt avføringen til bakteriene...
vi har ikke slike bakterier i vår mage...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 08:37   #42
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Hehe nei det er det ikke...

Skal prøve å få tid til å oversette, men travel uke

Iallefall,
studien viser at med nøyaktig samme kaloriinntak mistet gruppen som spiste 5% karb, 30% protein og 65% fett seks pund mer enn de som spiste 55% karb, 15% protein og 30% fett.

Denne rapporten forklarer hvorfor:
http://www.nutritionj.com/content/3/1/9
Pilotstudien de nevner er: http://www.atkins.com/Science/Scienc...ic)-Diets.aspx

Min veldig forkortede oversettelse av forklaringen i mennesklige termer er:

Protein og fett er mer energikrevende å omsette enn karbohydrater.

Hvis du spiser 2000kcal vil ca 1850 av disse bli tatt opp av kroppen.
Hvis du spiser 21% karbohdrater vil 100kcal gå med til å fordøye protein og fett.
Hvis du spiser 8% karbohydrater vil ca 140kcal gå med til å fordøye protein og fett.
8% av 2000kcal er 160kcal fra karbohydrater, ca 40 gram. På det nivået bruker kroppen opp det meste av karbohydratene bare i energiomsetning altså.

Forbrenningen blir altså annerledes avhengig av hva sammensetningen i kosten er. En kalori er IKKE bare en kalori.

Ble mer teknisk enn nødvendig, kanskje noen her er drevne i oversetting?

Kan vel også være vannvekt i studien som gjør forskjellen, det er nokså kjent at lavkarboere mister mye vann på begynnelsen?

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 14:10   #43
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Om man skal bruke forskning som grunnlag tror jeg endel av de som feiler med lavkarbo burde økt proteininntaket sitt, noen proteiner brytes ned til ketoner og ikke til glukose, noe som kan støtte opp om en eksisterende ketose. Litt mer kjøtt, fisk, egg, ost etc er kanskje det som skal til for endel?

Ja, hvem vet? Skaldemann sier det motsatte, men om man tenker kalorier også, så vil jeg si at Skaldemann har rett i at noen spiser for mye proteiner i tillegg til en stor andel fett og at dtte hindrer vektnedgang, men hvis man øker proteinandelen som du foreslår bør man også minke fettinntaket en smule. Ikke for mye selvsagt, da har man jo ikke energi fra noe sted. Det funka på mg ihvertfall, for jeg fikk aldri i meg nok fett på ketolyse.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 20:05   #44
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: En kalori er en kalori!

Det er såklart individuelt, men jeg er overbevist om at endel som mislykkes med lavkarbo spiser for lite protein ift fett. Protein metter bedre selv om fett også metter bra, protein har en metabolsk fordel (kroppen bruker mye energi på å bryte det ned) og gjør at du beholder mer muskelmasse når du går ned i vekt. Det kan imidlertid gjøre at vektnedgangen blir tregere (man mister like mye fett, men mindre muskelmasse), men siden du i mindre grad slanker av deg muskler så vil en dexascanner være langt mer fornuftig enn badevekta

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 20:09   #45
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: En kalori er en kalori!

En kalori er kanskje en kalori. Men det som skjer i kroppen når man er i ketose er at kroppstemperaturen øker. Og for å øke temperaturen kreves det energi. Så endel av den energien man inntar ved ketosebasert kosthold forsvinner i oppvarming og at man derfor går ned i vekt selv om antall kalorier er det samme uansett lavkarbo (ketose) eller noe ala GR?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 20:46   #46
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

En kalori er kanskje en kalori. Men det som skjer i kroppen når man er i ketose er at kroppstemperaturen øker. Og for å øke temperaturen kreves det energi. Så endel av den energien man inntar ved ketosebasert kosthold forsvinner i oppvarming og at man derfor går ned i vekt selv om antall kalorier er det samme uansett lavkarbo (ketose) eller noe ala GR?

Noe går helt sikkert til ekstra varme, men det er jo en grense for det også. Man kan jo ikke spise altfor, altfor mye og koke bort heller

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 20:50   #47
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: En kalori er en kalori!

HER er en link til noe som har vært diskutert.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:24   #48
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: En kalori er en kalori!

Hovedfordelen med ketose og kalorier er at økt proteininntak + ketose gir økt metthetsfølelse\mindre sult hos de fleste noe som spontant fører til vesentlig mindre kaloriinntak pr dag http://weightology.net/weightologyweekly/?page_id=285 (forøvrig er studien et ypperlig forsvar av lavkarbo ) Noe økt energiforbruk pga økt kroppstemp er nok også noe noen opplever, men ingen av de jeg kjenner som kjører ketogent har merket dette så det er nok individuelt.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:41   #49
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Hovedfordelen med ketose og kalorier er at økt proteininntak + ketose gir økt metthetsfølelse\mindre sult hos de fleste noe som spontant fører til vesentlig mindre kaloriinntak pr dag http://weightology.net/weightologyweekly/?page_id=285 (forøvrig er studien et ypperlig forsvar av lavkarbo ) Noe økt energiforbruk pga økt kroppstemp er nok også noe noen opplever, men ingen av de jeg kjenner som kjører ketogent har merket dette så det er nok individuelt.

Spør her, de fleste opplever at de blir mye varmere i kroppen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 03:03   #50
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: En kalori er en kalori!

Jeg leser hva som skrives, og jeg skal ta det til etteretning. Eneste jeg vet er at jeg aldri har fått i meg så mange kalorier som gjennom lavkarbo, allikevel har jeg gått ned i vekt. Nå har ikke det egentlig vært et mål for min del, men for meg blir praksis annerledes enn teorien.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo-restaurant i Oslo! Lille Kalori Fridolina Lavkarbo generelt 34 15-05-10 14:02
Kalori-panikk! Momsemor Spørsmål og svar 12 03-11-09 13:58
I alle verden! Er ikke en kalori en kalori? Gracella Nyheter / media 6 15-10-09 09:31
Kalori vs karbo mindremeg Lavkarbo generelt 2 12-02-09 19:31
Kalori vs Karbohydrater? Ista Lavkarbo generelt 8 05-09-08 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no