Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tabata

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-10, 20:17   #1
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Tabata

Etter 13 år på SATS har jeg endelig begynt å prøve ut de nye tingene. Zumba er allerede blitt et fantastisk flott fredagsinnslag, men nå har jeg funnet en ny favoritt: Tabata

Utrolig god styrketrening i sal, hvor man yter max i 20 sek. og slapper av i 10. Presses maximalt, samtidig som det er jeg selv som bestemmer hvor mye jeg skal gi. Det var artig å oppdage at jeg faktisk får høy puls av en styrkeøvelse og at det skjedde på en trygg, veiledet måte.

Med andre ord: dette anbefaler jeg varmt!!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 20:28   #2
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Tabata

Spennende er det for nybegynnere også dette her, eller hva?

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 20:58   #3
sta
Juniormedlem
 
sta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 41
sta er på en erverdig vei

Sv: Tabata

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Etter 13 år på SATS har jeg endelig begynt å prøve ut de nye tingene. Zumba er allerede blitt et fantastisk flott fredagsinnslag, men nå har jeg funnet en ny favoritt: Tabata

Utrolig god styrketrening i sal, hvor man yter max i 20 sek. og slapper av i 10. Presses maximalt, samtidig som det er jeg selv som bestemmer hvor mye jeg skal gi. Det var artig å oppdage at jeg faktisk får høy puls av en styrkeøvelse og at det skjedde på en trygg, veiledet måte.

Med andre ord: dette anbefaler jeg varmt!!

Cosigner uten forbehold! Fantastisk artig treningsform, mulig å gi på så man tror man skal falle om når som helst men likevel klare å fullføre timen!
I begynnelsen tok det to dager før jeg orket å trene igjen pga den knallharde belastningen jeg fikk siden jeg ga 100% hele timen, men fy, utrolig gøyalt alternativ!
Denne typen intervalltrening har særs gode vilkår for å påvirke vekshormon-økning i kroppen, er kjempespent på fremgangen med tabata i "arsenalet"!

sta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexebergsk/Dahlqvistish Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 11:56   #4
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tabata

Ja- dette er en tereningsform også for nybegynnere . Man gir så mye man har - men regn med litt stølhet de neste to dagene hvis du "oppdager" nye muskler i løpet av treninga. Ser at jeg får mer ut av timene for hver gag jeg møter opp (gir mer, presser meg selv mer).

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tabata - effektiv styrke og kardio-trening hjemme eller på treningssenteret Nessimelle Trening 40 21-01-12 14:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no