Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-11, 17:38   #51
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av dreams, her.

Hehe

Huff, det blir jo slitsomt. Jeg ser at Volvat har spesialister innen dette, men da er det jo oslo igjen selvsagt og priser deretter. Jaja..

Nå vet jeg ikke hvor i landet du hører til, men du kan jo forhøre deg på f.eks Sonjas stoffskifteforum om noen kan anbefale en god endokrinolog i ditt nærområde?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 18:00   #52
dreams
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
dreams er på en erverdig vei

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Holder til på Hamar. Jeg skal titte innom den siden å spørre.. takk for tips!

dreams er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 23:08   #53
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av dreams, her.

Det står at jeg er medisinert med levaxin pga lavt stoffskifte i første innlegg...jeg er usikker på når jeg startet opp med levaxin, men jeg tror ikke jeg tar så mye feil om jeg sier 1,5 år. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over dette med lavt stoffskifte nettopp pga at jeg mangler kunnskap. Jeg har jo lest endel om det selvsagt, men jeg har nok tatt litt lett på det, som en forkjølelse eller lignende. Og de gangene jeg er sliten/trøtt/treg/deppa har jeg ikke tenkt på at det kan være pga lavt stoffskifte. Når jeg ikke orker ut å gå tur blir jeg irritert fordi jeg har lagt på meg og blitt så lat, men kanskje jeg ikke er så lat likevel da? jeg vill jo så gjerne ut, men jeg orker ikke, og jeg vil helst bare sitte i sofaen eller ligge å sove. Jeg er inne i en sånn periode nå og det er så slitsomt å måtte tvinge seg selv til ting. Føler meg såå lat. Det er flere punkter også, som manglende stressmestring, stort behov for ro, tørr hud... så sånn står det til her om dagen

Det høres ut som klassisk underbehandling - ev. "blodprøvebehandling", ikke etter dine symptomer for meg. Iallfall tillater jeg meg å tippe det inntil du har vist fram blodprøver som antyder noe annet.

Du skal også være oppmerksom på at veldig lavt karbohydratinntak over lenger tid kan forsterke stoffskiftesymptomer. Så om man velger å gå under 50g om dagen bør man iallfall følge med om man får en forverring i symptomene og i så fall forsøke å gå opp til 50-70 for en periode å kjenne om det reduserer symptomene.

Du bør begynne å logge prøveresultatene dine og - om du ikke gjør det - ta prøver MINST hvert halvår og gjerne inntil hver 6. uke om du må endre dose. (6 uker fordi det tar såpass lang tid før blodverdiene stabilliserer seg etter en endring.) Om du nå drar til legen så få med sjekk av b12, jern og d-vitamin. Dette er ganske greie analyser og har mye å si for allmentilstanden.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 03:10   #54
dreams
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
dreams er på en erverdig vei

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Jeg kan skrive det opp her bare jeg får somlet meg til legekontoret, jeg er ganske sikker på at b12, jern og d-vitamin var med på lista

Før jeg ble helt slått ut av sykdommen, spiste jeg rundt 10 gram i flere mnd, deretter litt mer, men tror ikke jeg har vært over 20 noengang.
Jeg har tenkt at jeg må holde meg lavt ellers vil jeg gå opp enda mer, men det er kanskje ikke tilfelle det da. FØR jeg begynte å spise rundt 10gram, spiste jeg Fedon-kostholdet og masse mer KH enn 70 og det er den perioden jeg gikk ned mest også, men det sa jo stopp det også da så Men jeg tenker bare mengde KH og vektnedgang, jeg gikk jo aldri opp med mer KH, men redd jeg gjør det nå ettersom kroppen er vant til lite? eller er jeg på bærtur igjen?


Sist redigert av dreams : 07-09-11 kl 03:12. Årsak: Hadde skrevet at jeg spiste Fedon, stakkars!
dreams er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 17:44   #55
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av dreams, her.

Jeg kan skrive det opp her bare jeg får somlet meg til legekontoret, jeg er ganske sikker på at b12, jern og d-vitamin var med på lista

Før jeg ble helt slått ut av sykdommen, spiste jeg rundt 10 gram i flere mnd, deretter litt mer, men tror ikke jeg har vært over 20 noengang.
Jeg har tenkt at jeg må holde meg lavt ellers vil jeg gå opp enda mer, men det er kanskje ikke tilfelle det da. FØR jeg begynte å spise rundt 10gram, spiste jeg Fedon-kostholdet og masse mer KH enn 70 og det er den perioden jeg gikk ned mest også, men det sa jo stopp det også da så Men jeg tenker bare mengde KH og vektnedgang, jeg gikk jo aldri opp med mer KH, men redd jeg gjør det nå ettersom kroppen er vant til lite? eller er jeg på bærtur igjen?

Det er vanskelig å svare på hva som er årsak og virkning. Om du får legen med på det kan du be om å få blodprøven fT3, rT3 og TT3 (pluss fT4 og TSH)... Det er ikke så mange leger som kan disse faktorene og bruker dem i diagnostikken. Om du har høy andel rT3 i forhold til TT3 så kan det bety at kroppen din tror at du sulter den. Selv hos friske mennesker kan dette skje ved for lite karbohydrater eller ved for lite kalorier. Dette er mekanismen bak "sparebluss". I dette tilfellet har de fleste normal fT4, og normal TSH.

Men det er jo ikke sikkert at det er det som skjer hos deg. Du kan også rett og slett være undermedisinert, som sagt. I så fall vil jo TSHen din sannsynligvis være høy og enten fT4 og/eller fT3 være lav. Dette er iallfall sånn som indikatorene vanligvis tolkes.

Alternativt kan du som sagt forsøke med litt mer karbohydrater en periode og "kjenne etter". Men da må du ta sjansen på at vekta kan stå stille/gå litt opp.

Lykke til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 12:59   #56
dreams
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
dreams er på en erverdig vei

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Okei. Jeg må til legen snart igjen for å få hjelp med dette her, eventuelt få henvisning videre til noen som har peiling, så jeg kan høre med han da om jeg kan få tatt de prøvene du nevner.

Jeg skal så smått øke inntaket litt og litt så får vi se.

Jeg hentet blodprøvesvarene idag.
Jeg har ikke peiling på dette, jeg har et helt a4-ark med svar + et for stoffskifte. Jeg har skannet svarene, tenkte at det var lettest å bare få opp alt. I følge legen var alt bra, men at det viste høy urinsyre i blodet. Fått med skjema om kostholdsråd for å få ned dette og ble anbefalt å kutte ned på kjøtt og redusere fett blant annet.




Stoffskifte:


Håper det ble rett med tanke på bilder etc, har ikke prøvd dette før.

dreams er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 21:42   #57
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Jeg kjenner kun til stoffskifteprøver - og de ser etter mitt øye ikke så halvgale ut. De sier iallfall ikke sånn uten videre at du er underbehandlet. Da er det jo dine symptomer og opplevelse som må gi legen spor å gå etter. Det kan hende at du er en av de som trives med høyere nivåer. Det kan du ikke vite uten å prøve.
B12 er litt lavt i området. Mange trives med høyere nivå enn det du har. Om det gjelder for deg vet man ikke. Uansett så er b-vitaminer ikke så lett å overdosere så det regnet som trygt å ta tilskudd - også i større mengder.

Det er det jeg vet nok om til å ville si noen ting egentlig. Ferritin ser etter mitt skjønn ok ut. Du er iallfall langt over "bånn av bøtta".

Jeg kan ikke se d-vitaminmåling.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 21:53   #58
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Hmmm, jeg er faktisk litt i tvil om hva jeg vil anbefale deg, jeg har selv gått der, så lenge jeg fulgte ED-dietten gikk jeg ned, men Hexenberg ønsket at jeg skulle begynne å spise vanlig mat, men jeg følte ikke at det funket, jeg savnet å få en oversikt som viste meg eksakt hvor mye jeg skulle spise av protein, fett og gr.saker, men følte aldri jeg fikk noe klart svar på det. Synes jeg brukte mye tid og penger på å teste ut selv hva jeg tålte og ikke og syntes i grunn ikke hun lærte meg så mye nytt eller var til så voldsom hjelp. Det eneste var at jeg jo hadde presset på meg siden jeg skulle bli veiet og at jeg fikk skrevet ut "respet" på Eurodietten.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 23:49   #59
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Hei
syns det er synd at du føler at du ikke har fått hjelp. jeg går på et sted som heter friskvernklinikken og der har vi ernæringsfysiolog som følger opp. der går det også på lavkarbo på en måte litt fedon aktig altså ikke masse karber og ikke alfor mye fett heller ...men jo høyere fett andel jo mire karber. det viktigste sier hun er og starte med måltidene og at man hels skal spise minst 5 måltider om dagen... frokost..lite mellom lunch...mellom...middag...lite kvelds (gjerne kun en fruktog en yoghurt) for eks. der jobber de med hele deg psyke og kropp osv. men ja det er i asker..men ville hvertfall overbringe det lille jeg vet-

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 14:58   #60
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Så flott, Maysa.

Det er jo så inviduelt, men jeg føler kanskje at jeg kan litt for mye og er et ekstremt vanskelig tilfelle. Men bevares jeg gikk jo ned 15 kg på 10 mnd og det hjalp jo å ha presset på seg og dra dit og veie seg, men bortsett fra det synes jeg ikke jeg fikk så mye proffesjonell hjelp som jeg hadde håpet på.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 01:49   #61
dreams
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
dreams er på en erverdig vei

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

smgj: Tusen takk for at du tok deg tid til å se på det. Da er det vel ikke så galt likevel, jeg håpte nesten at det var helt på trynet sånn at det var en grunn til alt dette, men. Jeg vet det er teit, men det får nå bare være.

Titti: Hun tipset meg også om ED-dietten eller spisdegslank. Jeg vet ikke så mye om ED, men har lest bittelitt inne på nettsiden til Fedon. Man må vel ha oppfølging av lege eller noe hvis man går på den eller? Eller er det noe Sofie kan ordne? Hun sa ikke noe om det, men det ble bare nevnt som et alternativ for å se om et løsner. Gratulerer med vekttapet!

maysa: Høres kjempebra ut! Jeg skulle vært hos noen som ser hele meg, jeg føler jeg trenger noen som kan hjelpe meg litt nå, både med vekt og psyke og alt. Det hadde vært godt.

Jeg skal snart til legen og jeg gleder meg ikke. Jeg skal be om å bli henvist så jeg får hjelp, problemet er bare hvor. Jeg er livredd for å havne hos noen som dømmer meg opp og ned pga vekten min.

Nå skal jeg ikke dra denne tråden lengre, takker alle sammen for svar og masse lykke til videre!

dreams er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 02:15   #62
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Ja, det stemmer.må ha oppfølging av lege på Eurodietten.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 14:17   #63
Siria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 15
Siria er på en erverdig vei

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Mitt inntrykk er at hun har mye å gjøre og dårlig tid. Hvis du har god innsikt i lavkarbokosthold, er det bortkastet å gå dit. Da vil du neppe lære noe nytt. Jeg synes i hvert fall at timene er lagt opp slik at kun de som er helt grønne innen lavkarbo vil ha nytte av dem. Det positive er at hun tar grundige prøver, men det kan man få en fastlege til å ordne også.

Siria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 14:44   #64
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Samme inntrykk jeg har Siria. Inn og ut som på et samlebånd og prisen er utrolig høy for en time....eller det er vel 20 minutt, men tror aldri jeg har vært der lenger enn et kvarter.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 14:53   #65
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Veldig bra alle legger ut sine erfaringer med å konsultere Hexeberg! Jeg har vurdert det, men har undret meg en del over svarene som er gitt. De to siste innleggene får meg til å ikke be om time. Takk til dere!

  Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 15:00   #66
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Mener ikke å legge ut negativt inntrykk av Hexenberg altså, hun er dyktig og kan og vet mye, men føler det er knapp tid og en følelse av at det er mest business dette her....

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 15:11   #67
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Mener ikke å legge ut negativt inntrykk av Hexenberg altså, hun er dyktig og kan og vet mye, men føler det er knapp tid og en følelse av at det er mest business dette her....

Nettopp derfor er det så viktig! Når en betaler så mye for en konsultasjon så forventer jeg at legen tar seg god tid, at en kan få stilt spørsmål, at en kan diskutere seg fram til hva som kan fungere i det enkelte tilfelle. Og du sier et kvarter... da rekker en ikke mye!

  Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 11:29   #68
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien
Smile

Den gode legetimen

Så synd at noen har så dårlig erfaring med Dr. Hexeberg.

Hun har 1. konsultasjon 1 time og de neste er på 1/2 time. Det har alltid stemt med mine timer.
Hun har konsentrert seg om mine sykdommer og forbedring av disse, vekten vil følge etter, men kroppen jobber med å bli frisk. Og jeg har det siste året virkelig forbedret min helse, på mange diagnoser jeg har slitt med i mange år.
Synes vi har en god tone, og får nyttig informasjon på det jeg spør om og det jeg ikke spurte om men er glad for blir nevnt
Hun lar det alltid bli opp til meg om jeg vil ha fortsatt oppfølging der eller hos min fastlege.
At dette er hennes profesjon, og hennes inntektskilde, ja det har hun felles med alle leger. At dette er dyrere kommer av at når man går til fastlegen f.eks., så tjener de like mye, men resten kommer fra staten.
Så at det er kommersielt det er jeg ikke enig i, hun brenner virkelig for at lavkarbo hjelper mot mange sykdommer.

Dette er ikke ment som kritikk eller mistro mot de som dessverre ikke synes de har fått den timen de ønsket, for slik opplever man legetimer ofte- og det er ingen god følelse.
Men dette skulle dere sagt, men det er jo ikke lett der og da, både forstår og har opplevd det, men da kunne hun fått en sjanse til og komme til enighet med dere om hva målet er?

Men jeg synes at dere som ikke har vært der og lurer på om dere skal, bør høre fra oss som har hatt god nytte av timene også.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 14:13   #69
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Absolutt. Veldig enig i det. Men tror kanskje de fleste som er nybegynner i lavkarbo vil få mest nytte hvis du skjønner. En gammel traver har jo gjerne en del erfaring selv og håper liksom på litt ekstra proff hjelp når de oppsøker en privat lege som har lavkarbo som spesialitet.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 16:35   #70
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av dreams, her.

smgj: Tusen takk for at du tok deg tid til å se på det. Da er det vel ikke så galt likevel, jeg håpte nesten at det var helt på trynet sånn at det var en grunn til alt dette, men. Jeg vet det er teit, men det får nå bare være.

Jeg skal snart til legen og jeg gleder meg ikke. Jeg skal be om å bli henvist så jeg får hjelp, problemet er bare hvor. Jeg er livredd for å havne hos noen som dømmer meg opp og ned pga vekten min.

Vel - jeg kan bare snakke ut fra de prøvene jeg ser. Det er jo en del prøver som jeg synes "mangler" da utifra hvordan du sier at du føler deg. Jeg håper bare at du ikke gir deg. Det er altfor lett at legen avfeier det vedkommende ikke lett finner ut med hypokondri/depresjon/overgansalder (stryk det som ikke passer) og ikke går i dybden.

Vel og merke - jeg sier ikke at din lege er sånn, bare at mange kan være sånn. Uansett håper jeg at du orker å stå på og ikke gir deg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gratis foredrag med Sofie Hexeberg i Oslo EmilyB Lavkarbo generelt 41 19-02-11 22:38
Ny bok fra Sofie Hexenberg Titti Lavkarbobøker 23 08-02-11 21:43
Dagbladet 13/7-10 - nettmøte med Sofie Hexeberg arnakristin Nyheter / media 3 12-07-10 15:37
Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg Teletubbien Lavkarbobøker 31 16-05-10 18:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no