Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Extrem

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-08, 23:24   #1
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Extrem

har vert på Skaldemann extrem (mindre enn 3 gr carber pr måltid) i 14 dager nå. Og null utslag på vekta. Har ei sånn skikkelig Nazivekt som blei brukt av helsesøster den gangen det var skole.
Egentlig er det vel bare til frokost jeg får i meg litt carber, 2 eggeplommer, og 150-200gr bacon. Lunch 2 bokser makrell som jeg spyler fri for tomatsaus+ majones. Middag kylling eller ribbe.
Er tørst hele tiden drikker 3-4 liter vann.
Spiser jeg for mye / for lite, skal jeg gå over til rein ister / spekk ?

Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 19:54   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Extrem

Spiser du deg mett?
Spiser du noe tilleggsfett til kjøttmiddagen som f.eks. smør, ribbefett, saus osv.?
Drikker du mye kaffe med fløte?
Lettbrus?

Når jeg står stille (og det gjør jeg nå), er det fordi jeg ikke får i meg nok fett (75/20/5). Havner nesten alltid på 60/35/10 og da skjer det ingenting med vekta - verken opp eller ned.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 18:17   #3
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Extrem

Med bacon og ribbe så trenger jeg vel ikke ekstra fett? Når jeg spiser fisk-makrell eller tunfisk bruker jeg majones i tillegg.
De siste dagene så har det gått i bacon og ribbe. 200gr bacon og 500gr ribbe om dagen.Frokost og middag. er IKKE sulten i mellom. Men nå er det 3 t siden middag å jeg er litt sulten. har brukt å ta litt bacon som jeg skjærer i syyyl-tynne skiver og bruker som snacs om kvelden.
Kan det rett ogslett være forlite mat totalt?

Mvh Grovsnus
ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 18:29   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Extrem

200 g bacon og 500 g ribbe er 67 % fett og 33 % protein. Hvis du øker fettprosenten til 70 - 75 ....

Spiser du bare kylling når du har det til middag? Ingen rømme eller noe annet godt fett. Kylling har jo nesten ikke fett i det hele tatt.

Hvor gammel du er, og hvor mye du skal ned kan også ha litt og si.

- Jo mer overvektig menn er, jo lettere er det å gå ned.
- Menn går som regel raskere ned enn kvinner.
- Unge menn går ned raskere enn eldre menn (ikke spør hva som er ungt og eldre )

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 18:40   #5
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Extrem

alder 3F (femti-feit-ferdig)
Vekt 105 kg og ønsker 75
Så det skulle da være nokk å ta av.

Og tusen takk for kjappt svar Rubens

Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 19:00   #6
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Extrem

Drikker ikke kaffe eller lettbrus. bare vann. ikke ost. Kan kanskje hive på litt rømme, det smaker jo godt også.
Mvh Grovsnus
ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 20:08   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Extrem

Jeg kom plutselig på hva Ig har sagt.
han kjører jo skaldeman, men må opp i karber, husker ikke hvor langt opp, men kan du ikke teste ut det?... få opp karbene.
er det ikke slik at 5 % skal være karber?

veit du hva du ligger på, fett, kcal, karber?

jeg hadde forresten samme problem... eneste jeg ikke testet var å øke godt på karbene

men selvfølgelig må du ikke øke for mye

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 08:47   #8
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Extrem

Øke på carber til 5% , da er jeg jo tilbake på Ketolyse, som ikke virket i 6 mnd.
Nei, må vel gi skaldemann en sjangse.

Mvh Grovsnus
ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 08:55   #9
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Extrem

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

har vert på Skaldemann extrem (mindre enn 3 gr carber pr måltid) i 14 dager nå. Og null utslag på vekta. Har ei sånn skikkelig Nazivekt som blei brukt av helsesøster den gangen det var skole.
Egentlig er det vel bare til frokost jeg får i meg litt carber, 2 eggeplommer, og 150-200gr bacon. Lunch 2 bokser makrell som jeg spyler fri for tomatsaus+ majones. Middag kylling eller ribbe.
Er tørst hele tiden drikker 3-4 liter vann.
Spiser jeg for mye / for lite, skal jeg gå over til rein ister / spekk ?

Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Hei!

Vil først understreke at jeg er ingen verdensmester i det her, men personlig synes jeg kosten din høres både brutal og lite helsevennlig ut, men jeg forstår godt frustrasjonen din! Jeg har også vært på lavkarbo/ketolyse uten å få resultater, så etter ferie gikk jeg beinhardt inn for Atkins/induksjonen, nå har jeg gått ned 6 kg på 5 uker, og det er bare imponerende med tanke på hvordan kroppen min protesterer på å miste vekt.

Hvis du vil så ligger menyen min ett sted i journalen min, jeg kan anbefale å prøve den, maten blir litt ensformig, men det har gått helt greit så langt.

Hilsen Trinelise

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 10:00   #10
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Extrem

jeg hadde ikke greid denne dietten nei...uff. Men om du trives så og går ned..? Ikke noe grønt altså? Og kan du ikke kjøpe sånn varmrøkt makrell eller no sitedenfor å spyle makrell i tomat?? Med eggerøre stekt i smør til..mmm

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 12:31   #11
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Extrem

Hei Grovsnus! Har du den nyeste boka til Skaldeman - GI-NULL? I den står det jo massevis av oppskrifter både for de som går på ekstemvarianten og for de som er litt mer moderate. Kanskje det er noen oppskrifter der du kunne teste og se om fungerer?
Tvi-tvi videre!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 19:36   #12
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Extrem

Har begge bøkene til Skaldemann. Og i oppskriftene så bruker han endel medister-farse-deig, men det er ikke å skaffe. Mulig at de har andre varianter i Sverige, og at oppskriftene ikke er "oversatt" til Norsk.
Juksa litt i dag og laga pizza. 400gr kjøttdeig blanda med 2dl fløte og et egg og en eggeplomme. det smurte jeg utover på et bakepapir og steikte. Til fyll brukte jeg 5 chapinjong en liten løk og en liten grønn paprika, som jeg steikte godt i baconfett.
Litt chillisaus oppå kjøttdeigen, fyllet på og ost på toppen. når den var ferdig så toppa jeg med bernaisesaus.(jukset består av grøntforet)
Drakk en liter vann til, men kan ikke si at jeg er "mett". Snarere fravær av sult.
Tok 200gr kystbacon (med myye fett) og 1 egg og en plomme til frokost, i 8-tida. Og var egentlig ikke sulten i 5 tida, men det passa bare så bra å spise middag da.
Å sånn går no dagan, he he

Ha ei super helg
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 19:51   #13
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Extrem

Dæven, den pizza'n hørtes utrolig god ut!
Har notert oppskriften og hengt den på kjøleskapet!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 19:55   #14
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Extrem

Skal ikke blande meg oppi Skaldemann filosofi, men kan forsøke å oppklare litt ang kjøtt.
Vi er ofte i Sverige siden vi bor så nært.
De har tre typer "deig" Kjøttdeig, medisterfarse og fleskefarse.
Kjøttdeig har mye fett, og er muligens blanding av svin og storfe, litt usikker. Kjøper av gammel vane aldri den.
Medisterfarse er den som tilsvarer norsk kjøttdeig, rent storfekjøtt. Fleskfars er vår medisterdeig, den der lyse massen, og finnes ofte i frysedisken og av norsk produksjon.

__________________
Ketolysekuren, oppstart 18/1-16


Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 11:56   #15
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Extrem

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

alder 3F (femti-feit-ferdig)

Her må jeg bare rette litt på deg; Femti, flott og fabelaktig heter det!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 13:37   #16
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Extrem

Takk for den Rubens, den skal brukes flittig.
Mvh grovsnus
ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 10:25   #17
andreas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 48
andreas er ny på veien

Sv: Extrem

Hei,
Gikk på Skaldeman i snaue 8 mnd'er for 2 år siden, før jeg flatet ut til generell lavkarbo.

Kjenner meg mye igjen med det du sier om "ikke mett, bare ikke sultfølelse".
Spiste nok noe av det samme som deg.

Frokosten bestod av plenty med bacon, gjerne en panne full, 2-4 egg med masse smør i og klasket på med ost på toppen. FET ost. Port Salut er fet og smeltbar.
Dette holdt for meg til rundt middagstider hvor det ble enten spareribs, kylling, entrecote eller repetisjon av frokost.

Dagene bestod av 2 måltider, det holdt. Ble jeg sulten innimelom hadde jeg tunfisksalaten hans som det står om i første boka. Den syntes jeg var dritgod. Uvant å etterfylle med olje i den, men det gikk. Hiv oppi masse chillipepper.

Lag deg frem til en god dipp av sæterrømme med noe krydderi oppi, som du kan dyppe kylling, nakkekotelett eller annet kjøtt oppi. Mer velsmakende enn uten og desto mer fett.

Bestilte meg engang svinekjøttdeig hos en slakter, og ispedde 1/3 med kjøttdeig, enligt Skaldeman sin oppskrift.
Smakte veldig juleribbe og fikk det ikke ned. Men sikkert fint for de som liker det.Rema1000 selger ofte Svinekjøttdeig til nedsatt pris. Bare å hamstre det.
Eneste jeg er lei meg for, er at Sverige og Norge har forskjellig definisjon av løvstek. Og den svenske er dyr, derimot har de billig bacon


Stå på Grovsnus

andreas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 00:34   #18
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Extrem

Siste uka har vert som de fåregående, med tanke på maten.
Men vekta har forandra seg, ca 2 kg ned. får håpe det ikke skyldes at jeg holdt på vedklyving i 5 timer på søndag. Men at det er kostholdet som gjør utslaget.
men om nødvendig så klyver jeg ved for hele nabolaget jeg, he he.

Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 17:40   #19
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Extrem

Bruker mandags-veing, g det var 2 kg ned på mandag. tok et kontrollveing i dag tidlig, og det var 1,6 tilbake. Men da har jeg altså mista o,4 sist uke. Greit nok.
Ha det så lenge, må ut å klyve mere ved

Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 17:53   #20
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Extrem

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Bruker mandags-veing, g det var 2 kg ned på mandag. tok et kontrollveing i dag tidlig, og det var 1,6 tilbake. Men da har jeg altså mista o,4 sist uke. Greit nok.
Ha det så lenge, må ut å klyve mere ved

Mvh Grovsnus

kløyve ved en en god ting

Ikke veie før mandag nå!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no