Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør jeg feil?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-08, 21:20   #1
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Hva gjør jeg feil?

Men nå lurer jeg veldig her, HJELP JEG GÅR OPP!
Så 67,7kg for bare noen dager siden og jeg var 69 i dag!

Dette er ETTER at kortisonkuren er ferdig (i forigårs)... Hva gjør jeg feil?

Det begynte og etter at jeg trente, to dager på rad. Trente ikke i går, i tilfelle jeg legger til meg for væske i musklene. Det ble ikke bedre av en pausedag, snarere verre!
Slutta nesten helt med Cola Lighten, og drakk dermed mye mer vann.

Og jeg gikk tom for tyroxinen min (men jeg tar bare absolutt minimumsdose av den, 25mg, for latent hypotyreose), kan ikke få mer før jeg kommer hjem om to uker. Betaler ikke 140$ for en pakke altså!
Det var for et par dager siden, men jeg gikk jo veeeldig sakte opp uten den da!

Jeg har drukket nok vann, over 3L
Jeg har nillet utenom at jeg har drukket en kopp kaffe på morningen
(Men: Har ingen sukkerhunger. )
Jeg har kanskje sovet mindre enn før.
Er ferdig med "uka".

Måler maten min. Er ikke over 20KH. Har spist rikelig, men er forbi appetittsperren. Så det er ikke sånne mengder mer. Har cocosa i den mye omtalte kaffen. Har ikke spist mye salt (som i bacon).

Hva gjør jeg feil???

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:10   #2
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva gjør jeg feil??

Du veier deg for ofte
Altså, jeg skjønner frustrasjonen veldig godt, men det er ikke rart om kroppen din samler litt vann nå. Det kan også være normale svingninger i forhold til syklus og alt det der styret, så gi det litt tid.
Hver gang jeg begynner på med trening igjen, så hamstrer kroppen vann i 4-5 dager for så plutselig å slippe alt på en kveld, så det kan være det som skjer hos deg og(hos noen tar det enda lengre tid).

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:18   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil??

Sitat:

Du veier deg for ofte



det er IKKE lett å slutte å veie seg.. Men det er så nødvendig for å beholde motivasjonen.. For det går opp og det går ned. og ned og opp. Det kan være en motivasjonsfaktor å veie seg f.eks 1 gang i uka.. "jobbe" seg frem i mot den dagen liksom..

Ellers så stoppa det helt opp for meg også, når jeg begynte å trene.. Tror ikke det skal mye treningen til for at musklene skal lagre vannet..

Ellers så gjør du vel ikke noe feil? Gjør jo alt riktig. Er kanskje bare tålmodighet som må til?

Lykke til hvertfall

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 16:32   #4
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil??

I dag fikk jeg forbud av samboern min om å ikke veie meg før om en måned. Gikk på vekta i dag og veide plutselig 1.5 kg mer enn på fredag og fikk dermed en skikkelig nedtur!

Så jeg får nesten høre på gubben. Ellers tror jeg motivasjonen og psyken kommer til å havne i dass hvis jeg fortsetter. (og jeg ender opp med en hobby-psykolog til samboer)

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 19:56   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør jeg feil??

Vel, jeg tror jeg har funnet synderen, alt for mye majo!
Og si hva dere vil, men jeg tror at det å veie seg ofte funker for meg!
Jeg oppdaget dette før det hadde gått for langt, nå går det nedover 300g per dag igjen!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 23:20   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil?

Sitat:

Og si hva dere vil, men jeg tror at det å veie seg ofte funker for meg!

vi prøver bare å hjelpe vettu

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no