Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavfett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-08, 23:47   #1
ramones
Medlem
 
ramones sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 73
ramones er på en erverdig vei
Question

Lavfett?

Finnes det et forum som dette basert på lavfett-diett og ikke lavkarbo? Jeg har leita, men finner ingenting.. Om det ikke finnes, går det likevel an for meg å lage en dagbok her fordi om jeg ikke går på lavkarbo?

__________________

Yesterday is just a memory,
tomorrow is never what it's supposed to be!
_________________________________



ramones er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavfett egentlig Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 00:17   #2
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Lavfett?

www.pratekompaniet.no er et generelt diskusjonsforum. Der diskuteres alt. Der kan man også opprette dagbøker. Er flere som har slankedagbøker der.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 00:34   #3
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Lavfett?

Har du sjekket ut www.slankenett.no?
synes jo selv du burde holde deg her og spise mere fett. Men slikt velger man jo på egen hånd. Lykke til

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 11:49   #4
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Lavfett?

anbefaler ikke lavfett av mange årsaker:
1. kroppen din bruker fett som byggesteiner, til energi, til hjernen, immunforsvar, til mye, og essensielle fettsyrer og omega 3 er viktig. Lavfett kan redusere inntaket av disse fettene og gi trøbbel for kroppen. Hva du enn gjør få i deg nok essensielle fettsyrer og omega 3 og reduser inntaket av omega 6 (planteoljer)
2. Cellens kraftverk, mitokondriet bruker mindre oksygen til å forbrenne fett enn blodsukker. Dvs at oksideringen er mindre, dvs man forbrenner mer effektivt og med mindre slitasje. Blodsukker kan også forbrennes uten luft jo mer det er av det. dette er ikke optimalt for kroppen.
3. nok fett og protein er en fin måte å kontrollere blodsukkeret og insulinet på. Lavkarbo er rett og slett redusert inntak av karbo generelt og raske karbohydrater spesielt. Lavkarbo spiser grønnsaker (ikke stivelsesholdige som potet, etc) , frukt og bær som karbokilde og spesielt grønnsaker har lite karbo og mye fiber, vitaminer og mineraler. Dette i seg selv regulerer blodsukkeret bra. Protein spises for vedlikehold og metthet og fett for brorparten av energien man trenger.
4. nok fett og protein og redusert karbo ser ut til å regulere kroppens apetitt bedre, samt det kan være tegn til at forbrenningen holder seg på et bedre og jevnerer nivå for vektkontroll og energi gjennom dagen.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 19:40   #5
ramones
Medlem
 
ramones sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 73
ramones er på en erverdig vei

Sv: Lavfett?

Kom meg ikke inn på pratekompaniet.no, og på slankenett.no skjønte jeg ivertfall ikke noe Fikk ikke til å skrive dagbok i det hele tatt. Heh! Muligens jeg som er helt ute å kjører.

Og, jeg har prøvd lavkarbo før - men det funket ikke for min del.. Dessuten gjør jeg dette sammen med to andre som er sterke motstandere av lavkarbo-diett. Ikke vet jeg hvorfor, men de mener ivertfall at lavfett er det beste alternativet.

__________________

Yesterday is just a memory,
tomorrow is never what it's supposed to be!
_________________________________



ramones er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavfett egentlig Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 20:07   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavfett?

www.slankere.com
www.slankenett.no
www.vektklubb.no
www.vektklubben.no

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 02:20   #7
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Lavfett?

Opprinnelig lagt inn av ramones, her.

Kom meg ikke inn på pratekompaniet.no, og på slankenett.no skjønte jeg ivertfall ikke noe Fikk ikke til å skrive dagbok i det hele tatt. Heh! Muligens jeg som er helt ute å kjører.

Og, jeg har prøvd lavkarbo før - men det funket ikke for min del.. Dessuten gjør jeg dette sammen med to andre som er sterke motstandere av lavkarbo-diett. Ikke vet jeg hvorfor, men de mener ivertfall at lavfett er det beste alternativet.

Kom ikke inn på Pratekompaniet? Hvordan da? Klikket du på forum?

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 13:19   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavfett?

Hvis du gjør dette sammen med to ihuga lavkarbomotstandere, samt ikke vil det sjøl...da lurer jeg jo på hva du gjør her? Ikke vondt ment altså..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
En klassisk løgnaktig artikkel fra lavfett "eksperter" Don Vito Corleone Generell ernæringsdebatt 3 05-05-07 08:30
Lavfett bidrar ikke til redusert kreftfare! HP Nyheter / media 19 02-05-06 14:37
Er ketolyse en høyfett eller lavfett diett? Iset Ketolysekuren 2 11-04-05 17:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no