Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Maks gram karbs pr 100 gram vare?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-08, 12:52   #1
ElenaS
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 13
ElenaS er på en erverdig vei
Question

Maks gram karbs pr 100 gram vare?

Hei og hopp

Jeg er ny i ketyloseverden og lurer på hva dere andre her inne anser som høyt innhold av kh?

Hva er maksen dere tillater per 100 gram vare?

Takker på forhånd for svar

ElenaS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 13:06   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Maks gram karbs pr 100 gram vare?

Jeg tror de fleste prøver å holde seg til rene varer, det vil si rent kjøtt, fisk,fugl, egg, fløte, rømme. grønnsaker som vokser over jorda.

det som er med ferdigprodukter er at de veldig ofte inneholder sukker og eller mel, dette er en partystopper for mange.

Men innimellom kan man jo tillate seg å fire litt, men viktig å telle karbene, jeg holder meg stort sett unna ting som har mer enn 6 karber pr 100, kommer an på hvilket produkt det er snakk om og hvor mye man trenger av dette.

lykke til på veien

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 13:47   #3
Hallaron
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 27
Hallaron er ny på veien

Sv: Maks gram karbs pr 100 gram vare?

Enkelte ting kan man tillate seg selv om det har en del karb, som f.eks. hvitløk. Man bruker lite av det, så det blir lite til syvende og sist uansett. f.eks. bruker jeg endel hvitløk sammmen med Scampi; surrer olje og hvitløk på svak varme i 5-10 minutter - og legger deretter kokte scampi oppi. Lar de ligge lenge nok til å bli gjennomvarme. Snadder! Her bruker jeg jo hvitløk som krydder, og der er neppe snakk om mer enn et gram KH som blir tilført, enda jeg bruker en del hvitløk.
Det du merke deg er at du ikke bør bruke opp KH kvoten din på "ulovlige" matvarer. Storparten av de daglige KH du får i deg bør du få i deg gjenneom grønnsaker og annen mat med lav KH.

Hallaron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Formel for proteininntak? tech Spørsmål og svar 31 13-07-14 14:04
Formel for proteininntak? Majty Ketolysekuren 31 16-11-13 10:44
Hvor mye protein? Bridget Lavkarbo generelt 27 25-05-11 22:33
Kan noen av dere eksperter kommentere menyen min denne uka? Tette80 Ketolysekuren 7 03-05-07 15:11
Hvor mye kjøtt? Isagel Induksjonen 9 19-03-05 21:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no