Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan er de første ukene på lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-13, 18:02   #1
smurfelurfe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1
smurfelurfe er på en erverdig vei

Hvordan er de første ukene på lavkarbo?

Jeg er nybegynner på lavkarbo og lurer på hvordan de første ukene er fra man legger om kostholdet? Bruker kroppen lang tid på å venne seg til "ny mat"? Vil jeg være veldig sulten og fysen i begynnelsen?

Vedr grønnsaker, hvis jeg har med det på jobb (rester fra gårsdagens middag) synes jeg de blir så vassne når jeg varmer de opp, noen tips til hvordan de holder seg litt friskere?

smurfelurfe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 19:48   #2
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Hvordan er de første ukene på lavkarbo?

Les her i forumet. De spørsmålene du stiller er stilt ca 1000 ganger her inne og besvart like mange ganger :-)

Bruk søkefunksjonen så tror jeg nok du finner veldig mye nyttig informasjon som gir deg de svar du søker

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 19:50   #3
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Hvordan er de første ukene på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smurfelurfe, her.

Vedr grønnsaker, hvis jeg har med det på jobb (rester fra gårsdagens middag) synes jeg de blir så vassne når jeg varmer de opp, noen tips til hvordan de holder seg litt friskere?

Ja, bruk dampovn istedetfor mikrobølgeovn. Antar du bruker mikro? Men hvis du finner en annen løsning så meld fra. Da tror jeg du blir en rik mann/dame.

Det finnes pr dags dato ingen løsning på å varme opp grønnsaker i mikro fra gårsdagens middag som gjør at de holder seg friske

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 02:02   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan er de første ukene på lavkarbo?

Tar vel ikke mer enn 5 min å koke f.eks brokkoli i micro om du vil ha de friskere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 11:43   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan er de første ukene på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smurfelurfe, her.

Jeg er nybegynner på lavkarbo og lurer på hvordan de første ukene er fra man legger om kostholdet? Bruker kroppen lang tid på å venne seg til "ny mat"? Vil jeg være veldig sulten og fysen i begynnelsen?

Vedr grønnsaker, hvis jeg har med det på jobb (rester fra gårsdagens middag) synes jeg de blir så vassne når jeg varmer de opp, noen tips til hvordan de holder seg litt friskere?

Jeg pleier å forvelle grønnsakene. Da blir de like friske og al dente når jeg varmer dem i mikroen dagen etter.
Både blomkål og brokkoli deler jeg opp i buketter. Har bukettene oppi lettsaltet kokende vann. Når vannet begynner koke igjen lar jeg det koke i ETT min, ikke mer.
Bukettene har jeg så i iskaldt vann, gjerne med isbiter oppi. Når de litt avkjølte kan jeg bruke dem til dagens middag. Når de er helt avkjølte kan de fint lagres kaldt til neste dag og beholder friskheten selv etter en kjapp tur i mikroen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 08:46   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan er de første ukene på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smurfelurfe, her.

Jeg er nybegynner på lavkarbo og lurer på hvordan de første ukene er fra man legger om kostholdet? Bruker kroppen lang tid på å venne seg til "ny mat"? Vil jeg være veldig sulten og fysen i begynnelsen?

Sulten vil du ikke være, du spiser jo så mye du vil. Bare av "rett" mat. Fysen på søtt kan du kanskje bli, og litt ullen i hodet av det plutselige fraværet av karbohydrater. Trening kan også gå tungt noen uker til kroppen har omstilt seg. Men ta det rolig, når kroppen har vent seg til å leve på fett får du et helt annet energinivå enn du hadde før. Noe å se frem til..

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 13:12   #7
sveander
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 36
sveander er ny på veien

Sv: Hvordan er de første ukene på lavkarbo?

Selv synes jeg ikke sult var et problem, tvert i mot , hadde dårlig samvittighet for jeg var så mett

Men sukker er felle. Det tar tid før kroppen er enig med fornuften om at sukker er UT. Ellers så ikke kutt kaffe slik noen gjør. Det gir hodepine

Ellers så er det å tenke annerledes, en brødskive med syltetøy er ikke maten for et raskt måltid. Men vær forberedt. Lag lavkarboknekkebrød. Ha mat i huset og kast all karbo.

Lykke til

sveander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det Hexeberg har lært meg om Lavkarbo.Mitt Mantra er at Lavkarbo er ikke slankekur, det er evig endr Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Råd til de to første ukene Jabba Ketolysekuren 2 07-11-08 12:53
Hjelp til de første to ukene.. Salt Ketolysekuren 1 23-04-08 17:28
Hva er snittet på vektnedgang de første ukene? lille_flode Ketolysekuren 6 11-11-07 08:43
Vektnedgang de to første ukene Ametyst Induksjonen 2 06-06-05 23:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no