Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

De spør om jeg er syk (aftenposten)

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-07, 19:38   #1
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

De spør om jeg er syk (aftenposten)

Jon Kordahl veide 115,5 kilo for seks måneder siden. Det var før han forsøkte lavkarbodietten fra Norsk Senter for Ernæring, som leveres direkte på døren.
http://www.aftenposten.no/helse/article1747912.ece


Hva skjer med dagbladet og aftenposten for tiden da?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 19:46   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: De spør om jeg er syk (aftenposten)

De har ikke endret seg Dagbladet og Aftenposten.. Nederst i artikkelen linker de til dette:
http://www.aftenposten.no/helse/article1747369.ece

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 20:23   #3
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: De spør om jeg er syk (aftenposten)

Finnes det ingen dåne-smiley her? Føler sterkt for å dåne litt. :dåne:

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 20:42   #4
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: De spør om jeg er syk (aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Holm

Ett viktig poeng er at når man velger bort matvarer og har et begrenset kosthold, så velger man i tillegg vekk innholdet i disse matvarene. Hvilke kjøtt-eller fiskeretter kan erstatte c-vitamin i frukt for eksempel? Eller det viktige b-vitaminet i kornvarene? Eller vitaminet k2 i melk som knyttes til benskjørhet?

Og denne mannen er førsteamanuensis innen ernæring ved UiO!? Stakkars syke menneske. "Hvordan kan man erstatte c-vitamin i frukt?" Hmm... kanskje med grønnsaker (som ofte er mye mer c-vitaminrike enn frukt)? "Det viktige b-vitaminet i kornvarer"!? Hæ? Er'n stokk dum?

Håper neste generasjons ernæringsprofessorer er litt smartere enn denne mannen.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 21:46   #5
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De spør om jeg er syk (aftenposten)

En av foreleserne på studiet mitt gjorde også nylig narr av denne dietten....

Jeg er så lei av å høre ernæringseksperter gjøre narr av lavkarbo og si at de som står bak disse diettene er bare ute etter å tjene penger. Hva med Grethe Roede og lignende? Er ikke de også ute etter å tjene penger?

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 22:25   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: De spør om jeg er syk (aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

En av foreleserne på studiet mitt gjorde også nylig narr av denne dietten....

Jeg er så lei av å høre ernæringseksperter gjøre narr av lavkarbo og si at de som står bak disse diettene er bare ute etter å tjene penger. Hva med Grethe Roede og lignende? Er ikke de også ute etter å tjene penger?


Heldigvis finnes det mer og mer kunnskap om lavkarbo, særlig blant leger. Både fastlegen min og den bedriftslegen jobben bruker er veldig pro-lavkarbo fordi de ser hvor utrolig mye friskere mange blir på slikt kosthold.

Da jeg var på den årlige kontrollen hos bedriftslegen i oktober så spurte han hvorfor jeg hadde ketoner i urinen. Jeg sa jeg gikk på ketolyse og fikk følgende bemerkning: da vil nok kolestrolet ditt være mye bedre på denne blodprøven enn de tidligere. Slike leger vil vi ha!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 12:37   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: De spør om jeg er syk (aftenposten)

VI vet hva som funker best for oss.
VI vet hva som holder oss friske
VI er det beste beviset på at en slik undersøkelse i beste fall er ensidig
VI bryr oss ikke så mye om at Dagbladet/VG skriver negativt om lavkarbo
VI har erfaringen og praktisk kunnskap om lavkarbo, - noe de ikke har

.... så kan andre igrunnen mene hva de vil !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no