Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

MBT-sko

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-11, 20:25   #26
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: MBT-sko

Enig! Gå for ekte vare.. Det vinner du på i lengden!!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 20:57   #27
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

SKAL over på de ekte jeg.. Men vil bare teste litt på disse billige. Sjøsyken blir jo den samme om det er billig eller dyrt..

Du som er nordfra blir vel ikke sjøsjuk !!

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 21:02   #28
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: MBT-sko

Jeg har lånt et par av en kollega, så jeg får prøvd før jeg kjøper

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 21:15   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Du som er nordfra blir vel ikke sjøsjuk !!



Sant det! Sånn ærlig speak så var det pengene det stod på.. Jeg har ikke råd til ekte nå..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 21:32   #30
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.



Sant det! Sånn ærlig speak så var det pengene det stod på.. Jeg har ikke råd til ekte nå..

Jeg tror du blir fornøyd med kopien. Da får du testet ut hvordan det er å gå på gyngesko. Hvis du senere vil kjøpe MBT eller RYN, vet du hva du kan sammenligne med.

Jeg er som sagt veldig fornøyd med mine fra Sparkjøp. Sålen er ikke hard og de er lette - samt at de gjør jobben sin

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 21:38   #31
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: MBT-sko

Kunne ikke dy meg
........Ja, er enig at dem er veldig dyre.
Har aldri sett dem på salg heller ( unntatt slike som hadde stått i utstillingsvindu og blitt falmet av sola). Har forresten sjekka ut nettsiden deres, og det er kommet flere nye fine modeller . Jeg har veldig lyst på Mathuta Aqua og Baridi2 Red, men noen ganger må man styre lysten sin

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 00:28   #32
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Jeg er som sagt veldig fornøyd med mine fra Sparkjøp. Sålen er ikke hard og de er lette - samt at de gjør jobben sin

Og da må jeg komme med et motutsagn. Jeg har nemlig de ekte MBT'ene, og bestilte et billigpar fra SparKjøp for å ha "i reserve", og forskjellen er ENORM!!
De fra SparKjøp er direkte søppel altså. Det hadde du merket om du var vant til MBT. Jeg hadde ikke sjans til å bruke disse tunge stive klumpoene som SparKjøp selger
Så sorry, jeg må bare si imot deg her!!

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 19:15   #33
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: MBT-sko

Dere som skal skaffe dere slike sko: Husk at det ikke anbefales å bruke dem i mer enn 20 minutter om dagen den første uka. Deretter øker man på litt og litt.
Dette er ikke for at man skal bli direkte vant med å gå med dem, for hodet klarer seg som oftest veldig fint etter et par minutter.
Derimot så må kroppen få tilvenne seg dem. Disse skoene har egentlig ganske stor terapeutisk virkning, i og med at de fremtvinger et mer korrekt bevegelsesmønster, deriblant aktivering av gluteus medius, som særlig kvinner er dårlig til å bruke.
Dessverre er disse musklene som ikke er vant til å bli brukt gjerne slik at man ikke merker så lett at man blir sliten i dem. De bare slutter å virke. Og når de slutter å virke, tar andre muskler på seg den jobben de skulle gjort. F.eks hamstrings.
Dermed ender man opp med å gå like feil som man gjorde før man satte på seg skoene, og virkningen de er mentå skulle ha blir da borte

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 19:18   #34
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Disse skoene har egentlig ganske stor terapeutisk virkning, i og med at de fremtvinger et mer korrekt bevegelsesmønster, deriblant aktivering av gluteus medius, som særlig kvinner er dårlig til å bruke.
Dessverre er disse musklene som ikke er vant til å bli brukt gjerne slik at man ikke merker så lett at man blir sliten i dem. De bare slutter å virke. Og når de slutter å virke, tar andre muskler på seg den jobben de skulle gjort. F.eks hamstrings.

OK, dette må vi få litt meir forklaring på.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 19:49   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Dere som skal skaffe dere slike sko: Husk at det ikke anbefales å bruke dem i mer enn 20 minutter om dagen den første uka. Deretter øker man på litt og litt.
Dette er ikke for at man skal bli direkte vant med å gå med dem, for hodet klarer seg som oftest veldig fint etter et par minutter.
Derimot så må kroppen få tilvenne seg dem. Disse skoene har egentlig ganske stor terapeutisk virkning, i og med at de fremtvinger et mer korrekt bevegelsesmønster, deriblant aktivering av gluteus medius, som særlig kvinner er dårlig til å bruke.
Dessverre er disse musklene som ikke er vant til å bli brukt gjerne slik at man ikke merker så lett at man blir sliten i dem. De bare slutter å virke. Og når de slutter å virke, tar andre muskler på seg den jobben de skulle gjort. F.eks hamstrings.
Dermed ender man opp med å gå like feil som man gjorde før man satte på seg skoene, og virkningen de er mentå skulle ha blir da borte

Mener du at det er bortkastet å kjøpe slike sko??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:13   #36
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: MBT-sko

Jeg så en test på et engelsk tv-program hvor forskjellige damegrupper i England testet forskjellige ting for å få stram rumpe. Og etter 6 ukers testing var det MBT-skoene som vant, damene hadde fått flotte, faste rumper

Har selv to par MBT, veldig fornøyd, trengte ingen innkjøring, gikk rett på. Men det spørs jo litt hva slags gange og holdning man har?!

ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:23   #37
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: MBT-sko

Eg følte meg med ein gong heime i skoa. Tenk om eg hadde hatt så lite problem med kneet mitt med andre sko?! Eg går ein del. Det hadde ikkje gått med vanlege sko.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:41   #38
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Mener du at det er bortkastet å kjøpe slike sko??

Overhodet ikke Jeg har selv hatt mye nytte av mine, ettersom jeg har hatt et veldig feil bevegelsesmønster. Fordi jeg er så opptatt av nettopp dette med å bevege seg riktig, eller i allefall har det som mål, er jeg dermed opptatt av å forklare at dette ikke er noen "vidunderkur" som setter igang med å fikse "alle problemer".

Svært mange,og da spesielt kvinner,beveger seg feil. Dette ser man gjerne ved vrikking på hoftene,svaie rygger og krumme nakker, overstrekte ledd eller føtter som settes ned skjevt når man går.
Vi har,en eller annen gang under oppveksten, begynt å bevege oss feil. Feil som i at vi "henger" på skjelettet heller enn å bruke muskulaturen for å holde oss oppe. Og forandringen er kommet så gradvis at vi ikke engang merker det før det er for sent.
Feilen kan likegjerne skyldes et akutt traume (som f.eks et forstrukket kne), som at man går opp i vekt, eller får stadig beskjed om å skyve frembrystkassen og vrikke på baken når man går.

Vonde rygger, ømme knær, stive og støle hofter, vonde korsrygger og helvetesnakker med skuldre oppunder øra... Mange som sliter med dette beveger seg uten tvil helt feil.

Når man så tvinges til å balansere vha muskulaturen - som f.eks ved å stå på et balansebrett, der det jo overhodet ikke nytter å stive av i knærne, for å holde seg oppreist - slik man skal, så tar vi i bruk de musklene vi ikke lenger er vant til å bruke. Men disse musklene er jo undertrente siden vi ikke har brukt dem. Og siden de har gått mer eller mindre i dvale fra før, uten at vi har merket det, så har de altså ikke så mye styrke som de burde hatt.
MBT-sko, eller dess like, krever at man balanserer. De kalles jo ofte nettopp for "balansesko". Og for å holde den balansen MÅ man altså ta i bruk muskulaturen. Men issuet er at når de svake musklene plutselig tas i bruk, så klarer de jo ikke å leve opp til oppgavene sine helt og fullt uten styrke.

Ingen forventer at en utrent person skal klare 80kg benkpress på"strak arm"? Og det er det vi forventer av våre svake, utrente muskler vi ikke kjenner at vi ikke bruker når vi tar i bruk et "treningsapparat" som MBT. De slutter å virke,rett og slett,og gjerne uten forvarsel også. Dermed kompenserer man et annet sted i kroppen for den manglende støtten fra disse musklene, og man er igjen på vei til å "lure seg unna" den bevegelsen man egentlig skulle hatt.

Derfor er tilvenningen viktig. Man skal med andre ord vekke utrente muskler til live igjen. Selv om man nok helt fint klarer å gå med slike hele den første dagen,er det ikke dermed sagt at man gjør det riktig

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:02   #39
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: MBT-sko

Har ikke hatt noe problem med å tilpasse meg MBT.
Retter meg opp, og har mye bedre holdning når jeg går med dem

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:07   #40
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: MBT-sko

vurdere å skaffe meg sånne! Kjenner det i leggene når jeg går hele dagen i endeløse korridorer

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 20:59   #41
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

vurdere å skaffe meg sånne! Kjenner det i leggene når jeg går hele dagen i endeløse korridorer

Hvis du går inn på nettsiden deres, så har dem flere fine jobb sko (for eks Imara )
....Jeg klarte forresten ikke styre mine lyster, så
Mathuta Aqua og Baridi2 Red er bestilt
Gleder meg

Di gamle joggeskoene er så slitt at det er hull i sålen, så det var på tide

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:31   #42
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: MBT-sko

Da har jeg byens kuuuleste sko

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:53   #43
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Da har jeg byens kuuuleste sko

De var rålekker!! Vil ha!
Hva betalte du for dem på nettet??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 17:57   #44
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

De var rålekker!! Vil ha!
Hva betalte du for dem på nettet??

Jeg kjøpte dem ikke på nett, men i en Sport 1 butikk.
Dem kostet 2199,- Har ikke funnet noen nettbutikker som selger MBT
Er dyre sko, men så utrolig gode å gå i. Ser på det som en investering i helsa , og så så stilige da

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 19:46   #45
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: MBT-sko

Hoppar inn her litt på etterskot ...

Eg elskar mine MBT-sko. Det er absolutt og utan reservasjon noko av det beste eg har investert i i heile mitt liv, ved sida av MoonCup... Dei var såpass dyre at eg tenkte ganske lenge på det før eg kjøpte. Men det første paret fikk eg til halv pris, så dei kosta tusen kroner i staden for to tusen. Det var verdt kvar ei krone mange gongar over.

Eg hadde store problem med i det heile tatt å kunne gå før eg kjøpte skoa. Plagar både frå hofter/bekken såvel som lenger ned m knær og anklar. Vi bur på toppen av ein bratt bakke, og skolen ligg nokre hundre meter nedi her. Mellom 5 og 10 minutt å gå (eg går sakte, eg). Om eg hadde gått ned til skolen, kunne eg risikere å ha store problem med å kome meg heim igjen i mine vanlege flate sko. Såpass dårleg stod det til.

Eg syntes det ikkje var noko vanskeleg å venne seg til rulling, men det kjendes skikkeleg godt dagen derpå at eg hadde gått ein tur på 20-30 minutt, ja! Stiv og støl i musklar eg knapt ante eg hadde. Spesielt på sidene av låra/hoftene, trur eg det var.

Men gud hjelpe meg så fort eg blei betre og meir mobil! Eg gikk tur nesten kvar dag i dei, og det var ingen problem m ein 20-30 minutts runde. Ikkje lenge etter måtte bilen vår på verkstad i ein ganske lang periode, og eg måtte gå til og frå barnehagen - ca 45 minutt kvar veg. Eg ville aldri på nokon som helst måte ha klart det i vanlege sko berre eit par veker før, no gikk det så lett som å sveve på ei sky.

Det høyrest kanskje for godt ut til å vere sant, men for meg så var dette verkeleg noko av det beste eg kunne gjort for meg sjølv da. No har eg hatt dei i nesten 2 år, så dei begynner å bli noko slitte, og eg har begynt å bruke vanlege flate sko innimellom, men det er ingen tvil om at vil halde fram med masai-sko for ein stor del, for det har gjort kroppen min så godt at eg kan nesten gråte når eg tenker på det. Frå tidvis å knapt kunne gå, til å gå normalt og smertefritt så godt som 100% av tida, det er som eit mirakel for meg. Det vil nok ikkje hjelpe like godt for alle, så klart, men kan du avsette pengar til å prøve så seier eg go for it, altså. Anbefales på det varmaste!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:39   #46
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MBT-sko

Jeg har også hatt store problemer med å gå i lengre tid.Min store sorg var da minsta slutta med vogn, for da hadde jeg ikke lengre noe å henge meg på når kroppen ikke ville mer.

MBT ble redningen her også. Mine ble kjøpt på høsten (40% rabatt fordi de skulle selge ut gamle modeller), og de ble brukt helt til snøen kom. Bare for å ha det sagt -de er innmari glatte å gå med på is

Moren min hadde fått sandaler etter samme prinsipp på jobb, og jeg fikk låne disse en gang fordi det var så varmt å gå med solide sko. Jotakk, det var ikke originalen, men en kopi. Har aldri hatt så vondt i hofter og bekken i mitt liv, jeg. Det endte med at jeg brukte flate sko og vanlige sandaler når føttene trengte luft, så for meg er det bare originalen som gjelder

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:57   #47
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: MBT-sko

Jeg kjøpte sandalene for mange år siden, for å bruke på jobb, men der var for mange trapper å løpe i, så jeg klarte det ikke. Byttet dem i vanlige sko og de fungerte bra på flatmark. Har ikke brukt dem på lenge, for jeg klarer ikke gå i bakker med dem.
Har planer om å dra dem frem fra skapet igjen, nå når jeg slipper å gå i bakkene.

Trengte ikke tilvenning, det var ganske naturlig å gå på dem, og var ikke sjøsjuk.

*går i skoskapet og henter dem frem nå*

(og ja, jeg har skoskap, med stenger som skoene hviler på, som på utstilling, bare inne i ett skap.. )

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 11:23   #48
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MBT-sko

Dette var en informativ tråd. Tror jeg skal spare til sånne. Jeg kan ikke sykle, så jeg kan bruke penger på sko i stedet for sykkel. Mitt treningsinstrument

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 12:02   #49
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: MBT-sko

Sjekk ut denne siden http://www.mbtskobutikk.org/
Det er deres egen nettbutikk med "lagersalg" og prisene er noe helt annet. Har ikke bestillt enda men skal på tirsdag(da kommer lønn) Sjekket ut frakten og den kom på 85 kroner hjem til meg på ett forblåst vestlandsbygd.

Hvilke type anbefaler dere til nybegynner? Joggesko? ballerinasko? Tenkte litt på sandaler, men i første omgang tenker jeg at det er jo veldig sesongbetont, så det får komme senere.

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 12:28   #50
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av christinal, her.

Sjekk ut denne siden http://www.mbtskobutikk.org/
Det er deres egen nettbutikk med "lagersalg" og prisene er noe helt annet. Har ikke bestillt enda men skal på tirsdag(da kommer lønn) Sjekket ut frakten og den kom på 85 kroner hjem til meg på ett forblåst vestlandsbygd.

Hvilke type anbefaler dere til nybegynner? Joggesko? ballerinasko? Tenkte litt på sandaler, men i første omgang tenker jeg at det er jo veldig sesongbetont, så det får komme senere.

Anbefaler at du finn ein butikk som har skoa først, og prøver diverse modellar, det er ganske stor skilnad på dei forskjellige modellane. Eg har ulik storleik i ulike modelar.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no