Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Når det gjelder lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-05-10, 21:00   #1
MiLLiliLLi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 24
MiLLiliLLi er på en erverdig vei
Question

Når det gjelder lavkarbo

Når man går på lavkarbo, ikke ketolyse altså. Må man øke fettet da? Nesten som på ketolyse liksom?Eller.....

MiLLiliLLi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:02   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når det gjelder lavkarbo

Når du kutter ut karbohydrater så kan du øke på fettet, til en viss grad

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:10   #3
MiLLiliLLi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 24
MiLLiliLLi er på en erverdig vei

Sv: Når det gjelder lavkarbo

For jeg merker at jeg har null energi. Men jo mer fett jeg får i meg jo mer energi får jeg. Men det gjenstår jo å se hvordan det går med vekta da

MiLLiliLLi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:13   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når det gjelder lavkarbo

Du kan jo prøve deg frem litt De sier det at man kan spise så mye fett man orker så lenge man holder seg under 72 karber. Men kan ikke se for meg at ikke det er individuelt.. Jeg varierer veldig på karbene. Alt fra 20 til 50 pr dag. Spiser langt i fra så mye fett som jeg spiste på Ketolyse, men begrenser det ikke veldig heller.

Det kan jo hende at du generelt får i deg for lite næring og derfor blir slapp? Prøv å skrive opp alt du spiser hver dag og se hvor mye kalorier, fett, karbo og proteiner det er. Er det for lite så øk på med proteiner (hvis du spiser lite av det) og fett

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:15   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Når det gjelder lavkarbo

Lavkarbo er ikke en diett/kur, men en paraplybetegnelse for mange retninger hvor man velger å spise mindre karbohydrater.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:18   #6
MiLLiliLLi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 24
MiLLiliLLi er på en erverdig vei

Sv: Når det gjelder lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lavkarbo er ikke en diett/kur, men en paraplybetegnelse for mange retninger hvor man velger å spise mindre karbohydrater.....

Ja? Jeg lurte på fettet jeg ved lite karbo inntak. Men det er ikke snakk om ketolyse altså.

MiLLiliLLi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:19   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Når det gjelder lavkarbo

Hei,
Lavkarbo er en paraplybetegnelse for karboreduserte kosthold fra tilnærmet null til 150 kh pr dag, så ketolyse er da en av mange lavkarbo retninger.
Tommelfingerregelen er jo mer kh dess mindre fett, men når det er sagt så er den generelle oppfatningen at man ikke bør bekymre seg nødvendig for å redusere før man passerer 72 kh, ref. Lutz (boken: Bedre uten brød)

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når det gjelder vafler? MiLLiliLLi Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 17-01-10 15:44
Når det gjelder trening og klær? Lilli Generell diskusjon 24 03-08-09 15:56
Best når det gjelder Pocahontas Ketolysekuren 6 21-04-09 14:38
Forvirret når det gjelder telling av karbohydrater mia1982 Ketolysekuren 14 28-06-07 12:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no