Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Marinert ytrefilet (bilder)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-11, 09:52   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Marinert ytrefilet (bilder)

Jeg kom over et tilbud på ytrefilet forleden. Tok med et passe stykke, og tenkte jeg ville teste det ut med marinering.




Erfaring fra tidligere skjærer jeg tynne skiver av kjøttet. Legger det i en plastpose. Putter i løk i skiver, finhakket hvitløk (ca størrelse en fedd) og friske urter.




Heller på 1 dl olje og 1 dl rødvin pluss 1 t-skje marineringskrydder (står så på boksen ) Lukk posen tett og legg i kjøleskap. Jo lengre kjøttet får ligge jo bedre tar det til seg smak.






Planen for mitt kjøtt var at det skulle bli middag neste dag, men den planen gikk i vaksen så kjøttet ble liggnede to netter.
Når det skal brukes tar jeg det ut av posen og over på et fat-slik at ikke vesken kommer med. Kjøttet trenger bare noen minutter på hver side på grillen så sørg for å ha det meste klart før du starter grillingen.




Jeg har fløtegratinert jordskokk til. Oppskrift finner du her på Lchf- bloggen.
Jeg hadde og diverse sopp og paprika -grillet i aliminiumsform på grillen til. Samt jeg prøvde ut forskjellige urtesmør jeg har laget.




Skikkelig snadder måltid. Kjøttet er og absolutt brukbart. Husk bare tynne skiver er lettere å få møre og fine enn tykke.


__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ytrefilet av storfe med sopp- og spinatstuing og brokkoli. Kitt Middag 3 10-02-11 23:17
Marinert ost Gerd Annen mat 11 09-09-10 20:53
Ytrefilet av svin på Foseids vis LabbeLis Middag 1 14-02-09 16:53
Ytrefilet av edelgris med kikerter jeef-micro Middag 0 12-09-05 23:32
Ytrefilet HP Middag 0 15-01-04 23:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no