Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye overvekt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-11, 10:57   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Hvor mye overvekt?

Jeg har lest noen plasser her at ketose ikke fungerer på de som ikke har så mye å gå ned. Nå har det seg slik at jeg har gått ned 16 kg, men har fortsatt 10 kg igjen som jeg har lyst å gå ned. BMI startet på 30 og er nå 25.9. Men jeg mener at 10 kg til er mye. Veide jo enda mindre tidligere. Men er det slik at kroppen kanskje begynner å synes at det er nok nå? Det går tregt med vekta nå, og jeg må justere for å i det hele tatt miste noe.
Nå går jeg jo på South Beach da men har vært i ketose lenge. Hvordan skal jeg gjøre om slik at jeg kan gå ned litt til? Har jeg for dårlig tid? Har kroppen bare ei pause? Eller hvor kan jeg gjøre forandringer slik at det kommer i gang igjen. Nå har jeg jo ikke hatt stillstand så lenge men merker at jeg må slite mer og mer for å gå ned nå.

Noen forslag?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 11:58   #2
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvor mye overvekt?

Ingen

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 12:55   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye overvekt?

Stresser du, så kan det være en stopper

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 15:38   #4
sigridpia
Juniormedlem
 
sigridpia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 18
sigridpia er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye overvekt?

Jeg lurer på litt i samme gata jeg også. Skal gå ned 8 kg, men lurer på om det er for lite til å sette kroppen inn i ketolyse. Er det kanskje bedre for meg (eller like bra) å leve lav-karbo men ikke så lite karbo at kroppen går inn i ketolyse? Stopp meg om jeg heller bør lage en ny tråd for dette

sigridpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, hovedsakelig Atkins (induksjon foreløpig) Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 19:13   #5
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Hvor mye overvekt?

Jeg har gått ned 8 og har ca 10 igjen til trivselsvekt og der kroppen har trivdes uten regulering i mange år (fra ungdom til for et par år siden). Jeg ser at jeg må følge litt med på matmengde/kalorier i tillegg til KH. Jeg lever ganske strengt ketogent, men det er også fordi form og humør er best slik. Fedon og andre mindre strenge retninger skal jo også være vektregulerende, og hvis du ikke har det travelt er det sikkert en god overgang til en normalisering av kostholdet vil jeg tro. Så også på tråden om protein inntak her inne og ser jo at hvis jeg spiser MYE protein og samtidig 75% fett så blir det jo mye kalorier...

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46307

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er grunnen til DIN overvekt? kleggen Lavkarbo generelt 20 31-08-11 08:27
Barn og overvekt bonpia Barns kosthold 2 20-01-11 22:57
Sykelig overvekt, hvor kan man få hjelp? Ina64 Generell diskusjon 24 12-05-10 13:04
35 + overvekt Hilde Kristin Mer enn 30 kg overvekt 8 24-06-09 11:10
Høy overvekt Trudelutt Dr Lindbergs 4 30-06-05 18:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no