Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lusekilo ja, men viktig for meg.

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-07, 15:52   #1
Tuttan
Medlem
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 61
Tuttan er på en erverdig vei

Lusekilo ja, men viktig for meg.

Mulig jeg vekker litt vrede hos noen her inne som synes dette er bare tull... derfor litt om min slankehistorie før jeg skyter løs med spørsmålet.

Har vært jo-jo slanker i ca 15 år, med opp til 30 kilo overvekt. Har prøvd mange kurer og klarte til slutt å gå ned alt på flere grete Roede kurs, og klarte å holde vekten stabil i over ett år. Yes jeg hadde vunnet kampen!! Så ble jeg gravid , og vips, opp 20kg igjen... slet meg ned 15 kilo etter fødsel... gravid igjen ... opp 20... sliter meg ned igjen nå.

Prøvde meg på South Beach i våres og synes det fungerte delvis. Trivdes med lite karbohydrater, men oppskriftene og matlagingen tok knekken på en uerfaren lavkarbo-slanker. (Alt for detaljert.)

I en periode hvor jeg hadde kuttet ut selve SB-kuren, men kuttet ut de opplagte karbohydrat-bombene (brød, pasta, ris og snop) smøg vekten seg jevnt og trutt nedover i litt over en måned. Plutselig stoppet det opp og jeg fant aldri tilbake til måltids-sammensetningen som gjorde at jeg gikk ned.

Er nå på ketolyse-kuren fordi jeg trives godt med lite/mindre karbohydrater i kosten, og skal ned mine siste 10 ønske-kilo. Dette er viktig for meg etter mange år med med jo-jo slanking. Mestring og kontroll og alt det der.... Gikk ned 3 kg 1.uken og så 1 kg forrige uke.
Drikker 2,5 – 3 liter vann. Går 30 min 5 dager i uken. Spiser ketolysetablettene + 4 kapsler Udos Choice omega-kapsler. Veier karbs, noterer alt og ligger mellom 15 og 20 om dagen. (kunne sikkert kuttet litt ned på meieriprodukter og økt litt på grønnsakene, men spiser absolutt grønnsaker hver dag.) Spiser meg mett, men ikke mer. Heller på olje både på salater og til middagslaging. Måler med stixen hver kveld og er i ketose.

Mulig jeg bare er skikkelig utolmodig her for jeg synes dette går tregt i forhold til andre jeg kjenner på samme kur (ja, de skal ned noen (les 10) flere kilo enn meg), men så kommer det egentlige spørsmålet med bakgrunn i erfaringen fra i våres:

Har noen av dere erfaring med å spise litt flere karbohydrater i form av noe mer grønnsaker og 1-2 frukt i løpet av en dag, og går lettere ned da? Evt. Hvor mye karbs? Kan det være at kroppen er på ”sparebluss”?

Hoi, det var litt av en avhandling for et så lite spørsmål...

__________________
Tuttan
Minus 11 kilo før Ketolysekuren - minus 8 på Ketolyse - og så 8 opp igjen. Den evige jo-jo slankeren!
Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 18:25   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Lusekilo ja, men viktig for meg.

Så klart det ikke er bare tull med ti kilo! Men altså ... du går IKKE sakte ned! Fire kilo (av ti) på to uker er mye! Husk at de kiloene helst skal fortsette å holde seg borte, og da er det ikke noen fordel at vekttapet går for raskt.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 18:37   #3
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Lusekilo ja, men viktig for meg.

lykke til

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 18:45   #4
Tuttan
Medlem
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 61
Tuttan er på en erverdig vei

Sv: Lusekilo ja, men viktig for meg.

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

... du går IKKE sakte ned! Fire kilo (av ti) på to uker er mye!


Vel, jeg er nå i min 6. uke, og den siste (4.) kiloen forsvant forrige uke.
Hadde helt glemt å skrive hvor lenge jeg har holdt på....

__________________
Tuttan
Minus 11 kilo før Ketolysekuren - minus 8 på Ketolyse - og så 8 opp igjen. Den evige jo-jo slankeren!
Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 19:33   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lusekilo ja, men viktig for meg.

Vekttap er ikke en lineær sak, hvor en går ned jevnt og det samme her uke. Noen uker står det stille, noen uker forsvinner det litt, noen uker mer. Det er helt normalt. Å spise frukt er ingen god ide, den inneholder fruktsukker og du ødelegger bare balansen i blodsukkeret ditt. Fortsett slik som du gjør nå. Litt mer karber i form av grønnsaker er OK.

Vær oppmerksom på at det går treigere og treigere med vekttapet dess nærmere måldet du kommer. Mange går ned raskt de første 10-20 kiloene, så plutselig stanser det opp og en kan bruke et år på de soste 10-5 kiloene. (Been there done that). Tålmodighet er saken ! Kroppen din har ikke alltid samme syn som deg på hva du bør gå ned. Den trives kanskje der den er nå og vil ikke lenger ned. Da må du kjempe litt lenger !

Husk også at dess mer en har å ta av dess fortere går det. menn går også fortere ned en kvinner. Urettfrekt, men slik er det.

Mitt råd er at du må være tålmodig. Øk forsiktig på grønnsaker, nøtter og bær, men ikke legg til frukt enda !

Det er IKKE lusekilo, det er noen f**** irriterende kilo som biter seg fast - og bare de som har opplevd det vet hvor frustrerende det er !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 19:34   #6
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Lusekilo ja, men viktig for meg.

Opprinnelig lagt inn av Tuttan, her.

Vel, jeg er nå i min 6. uke, og den siste (4.) kiloen forsvant forrige uke.
Hadde helt glemt å skrive hvor lenge jeg har holdt på....

Jeg har også "lusekilo" som skal av, -og JA, det går sakte...men har vi det så travelt da!
Sommern er jo enda noen måneder unna!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 19:58   #7
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Lusekilo ja, men viktig for meg.

Jeg skal heller ikke ned mye i vekt. Men for meg er dette kostholdet noe som gjør at jeg føler meg mye friskere og mer opplagt. Det er deilig å slippe at blodsukkeret hopper opp og ned, den ekstreme sulten og søtsuget.

Signerer de andre her, spis mindre frukt - ellers høres det ut som du gjør alt rett!

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 23:02   #8
Tuttan
Medlem
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 61
Tuttan er på en erverdig vei

Sv: Lusekilo ja, men viktig for meg.

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


Det er IKKE lusekilo, det er noen f**** irriterende kilo som biter seg fast - og bare de som har opplevd det vet hvor frustrerende det er !

Takk og takk for gode råd og oppmuntring. Irriterende kilo, JA!!!
Ja jeg er utolmodig, men har ikke tenkt å gi opp. Spiser litt nøtter, 10-15 gram valnøtter som snacs noen kvelder. Skal begynne å spise litt bringebær. Det vil nok dekke behovet for det friske som jeg savner så fryktelig med frukten.
Og til Borealis: riktig å tenke på at jeg ikke har det travelt. Det er nok viktig. Takk for påminnelsen

__________________
Tuttan
Minus 11 kilo før Ketolysekuren - minus 8 på Ketolyse - og så 8 opp igjen. Den evige jo-jo slankeren!
Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no