Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ikke sulten ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-08, 08:21   #1
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Ikke sulten ...

Igår var en merkelig dag. Har vært på Skaldemann i 10 dager og vet man skal spise når man er sulten. Ikke alltid sulten til frokost men har hatt litt fløte i kaffen om morgenen. (Kan heldigvis drikke kaffe uten at det går utover vekten).

Hadde med meg lunsj på jobb men oppdaget at kl ble 14 og jeg hadde ikke lyst på mat. Spiste likevel en boks sardiner, som ikke smakte godt men er jo sunt... til det hadde jeg coleslaw. Var egentlig ikke sulten men skulle rett på et møte og måtte ha i meg mat. Hjemme kl 20 og fremdeles var det ingen sultfølelse. Gikk en time før jeg spiste litt kylling med aioli. Avsluttet kvelden med kaffe og fløte.

Vet jeg skal spise når jeg er sulten, men igår spiste jeg fordi jeg følte det var nødvendig for å holde forbrenningen igang. Muligens en feil tanke, men det ble nå sånn.

Det å oppleve å ikke være sulten i det hele tatt var ganske merkelig. Deilig å ikke kjenne noen sug, men merkelig.

Har noen andre opplevd dette? Skal jeg "tvinge" i meg mat når jeg ikke er sulten. Trenger litt råd og andres erfaringer her.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 08:58   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ikke sulten..!!!...

Jeg tvinger ikke i meg mat når jeg ikke er sulten, men prøver å få spist litt. Men tenker verken frokost, lunsj, middag eller kvelds. Har eg ikke spist hele dagen spiser eg noe på ettermiddagen bare fordi at eg ikke føler det er rett å gå en hel dag uten mat

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 09:00   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ikke sulten..!!!...

Er mange her som mister sultfølelsen etter en stund!
Man skal ikke nødvendigvis tvinge i seg mat, men det skal helst ikke gå mer enn 6 timer i våken tilstand uten at man spiser noe. Når jeg har dager hvor jeg overhodet ikke er sulten, spiser jeg litt etter klokka og prøver å få i meg noe med masse fett.
Vil jo ikke risikere at forbrenningen tror det er sultkatastrofe på gang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 09:01   #4
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke sulten..!!!...

Jeg kan godt gå en hel dag uten å være sulten, spesielt hvis jeg har spist litt til frokost. Men jeg gjør det ikke hver dag, det kan vel ikke være sunt?

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 09:06   #5
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke sulten..!!!...

Takk, det jeg tenkte jeg også. Kan liksom ikke gå en hel dag uten mat, så derfor spiste jeg litt. Fordi jeg "burde" ikke fordi jeg var sulten. Tenker heller ikke 3 - 4 måltider, spiser når jeg er sulten.

Jeg bruker ikke stix, kjenner kroppen min ganske bra og vet når jeg forbrenner fett (mange år med mat misbruk...). Hvordan reagerer dere som er måler ketolyse dersom dere ikke spiser noe særlig mat i løpet av en dag eller to. Er nemlig ikke sulten nå heller jeg... utrolig merkelig!!

Kroppen kan jo "spise" av reservene, men jeg har jo lyst å holde fettforbrenningen igang.

Må innrømme at jeg ALDRI hadde trodd jeg skulle sitte her å skrive om manglende matlyst!!!!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 09:09   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ikke sulten..!!!...

Var ganske så forundret selv, jeg!
Jeg som var sulten og fysen bestandig, glemte plutselig å spise!
Tar noen medisiner som må tas sammen med mat om morgenen, ellers hadde jeg glatt kunnet gå til middag uten mat enkelte dager! Ganske deilig, men litt skummelt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 09:14   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ikke sulten..!!!...

Det som er greia med ketose, er at man brenner fett hele dagen uavhengig om man spiser eller ikke. Men selvsagt er det ikke bra å gå uten mat i flere dager. Men om man har en dag eller to hvor man ikke orker så mye så er det ingen problem.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 09:29   #8
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke sulten..!!!...

Tusen takk alle sammen!

Flott å ha et sted der en kan få svar på spørsmål en funderer på. Da slapper jeg litt av og nyter følelsen av å ikke være sulten!!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 10:59   #9
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Ikke sulten ...

det er det nydelige med et kosthold uten for mye blodsukkerøkende karbo. Blodsukkeret blir så stabilt at kroppen kan opprettholde en jevn fett og karboforbrenning. Da spiser man ikke lenger for å få energi, men man spiser for å opprettholde eller for mange her, spiser for å gå ned i vekt. Selv spiser jeg for å opprettholde vekta og må mange ganger passe på å spise da jeg trener en del men fortsatt ikke blir særlig sulten.
Om jeg en lunsj spiser karbo blir så dritsulten ved middagstid, det blir jeg aldri med lavkarbo. Da er det aldri stress med å måtte spise på minuttet.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 12:29   #10
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Ikke sulten ...

Jeg vet om enkelte som har fulgt ketolysedietten og lagt inn en fastedag i ny og ne, og har hatt gode resultater av det. Om det er så sundt vet jeg ikke noe om. Har tenkt å prøve en dag, men det får være en dag da jeg ikke har lyst på noe. På tirsdag spiste jeg 10 skiver gulost og 5 kyllingvinger. Det var en sånn; Mat? Hva er det? - dag!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 12:45   #11
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ikke sulten ...

Jeg har tankegangen "spise til faste tider" så innarbeidet i hodet og kroppen at jeg ikke engang ha vurdert å hoppe over eller utsette et måltid. Kanskje jeg heller skal begynne å lytte til kroppen..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 13:08   #12
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke sulten ...

Inne på noe viktig der Areola!
Nemlig å lytte til kroppen. Det er nok det jeg ikke har gjort i mange år, derfor er jeg den jeg er idag. Har visst lenge at kroppen min ikke vil ha raske karbo. Har kjent det på appetitten, fordøyelsen og sett det på vekten. Men sukker og andre raske karbo gir et sug som krever enda mer. En ond sirkel. Men jeg har ikke lyttet - eller jeg har skjønt det men ikke orket ta tak i det.

Nå er jeg igang, og det er ikke tvil om hva kroppen forteller meg. Har ikke behov for å "putte noe i munnen", er ikke sulten konstant og kjenner meg mer energisk. At det er noen innkjøringsvansker (svette og bismak i munnen, "verk" i tenner og søvnvansker) er noe jeg tar med og regner med det endrer seg etterhvert.

Tenk om vi hadde lyttet til kroppen vår oftere.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 13:20   #13
Tommy28
Juniormedlem
 
Tommy28 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 44
Innlegg: 18
Tommy28 er på en erverdig vei

Sv: Ikke sulten ...

Spiser kun en gang til dagen jeg.. en solid god middag med masse fett som bacon/ost/fløte/kotteletter o.l... Har ikke lyst på frokost og kjenner meg heller ikke sulten før klokka er i 5 tiden.. hender jeg blir litt småsulten på kvelden/natta, men det ignorerer jeg bare. Uansett så raser jeg ned i vekt.
enste jeg har merket er rar smak i munnen, og litt verk i musklene.. men det går vel over.

Tommy28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldermann Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 14:28   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ikke sulten ...

Jeg opplevde det samme da jeg spiste ketogent! Veldig rart å gå en hel dag uten å kjenne sult, men om det ble veldig sent på kvelden uten mat, så prøvde jeg meg på å spise noen osteskiver eller noe annet raskt, og da hendte det et sultfølelsen litt sånn forsiktig meldte seg, sånn at jeg faktisk fikk i meg et bra måltid den dagen.
Jeg hadde en del å ta av i utgangspunktet (ca 30 kg), og kanskje dette gjelder særlig oss som har en del ekstra? Bare en teori på at vi har en del fett å forbrenne, sånn at kroppen nesten holder oss mett alene? Ikke vet jeg.
Nå som jeg har kuttet litt på overskuddsfettet man gjerne bruker når man spiser ketogent (men spiser fortsatt fet mat, men tilsetter ikke maten ekstra fett), og i tillegg har kuttet ut meieriprodukter, og lagt til belgefrukt og mer nøtter, så blir jeg faktisk sulten nesten etter klokka. Dvs fire fem ganger om dagen. Helt fint, altså! For det holder en eller to av gangene å bare ta en neve med nøtter eller bær.
Usulten har blitt et nytt tillegg i mitt vokabular

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 14:55   #15
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke sulten ...

Jeg har tenkt samme tanken, at kroppen min har nok til å holde meg mett i lang tid fremover .

Usulten er et godt ord som jeg ikke har hatt bruk for i mitt liv. Inntil nå!
Deilig, nå når jeg skjønner at det ikke er unormalt.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når man ikke er sulten og man spiser veldig lite hva skjer med forbrenningen...?! mamma til tre gutter Ketolysekuren 6 21-08-08 22:10
Sulten og rar? Megvel Spørsmål og svar 5 02-12-07 09:23
Sulten, men vet ikke hva jeg har lyst på AltforStor Ketolysekuren 2 21-08-07 09:59
Man blir ikke skikkelig sulten på denne kosten Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 31-01-06 21:23
jeg har vært så sulten idag og i går... skjønner det ikke Iset Induksjonen 2 23-02-04 17:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no