Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva med mellommåltider og mat om kveldene?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-09, 13:24   #1
Bjørg
Medlem
 
Bjørg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 45
Innlegg: 144
Bjørg er ny på veien

Hva med mellommåltider og mat om kveldene?

Er det lov å spise etter kl 20 på kveldene?
Hva spiser man som mellommåltider, eller har man ikke det?

Hvor mange måltider om dagen er det optimale?

__________________
Startet 030109 BMI 22.7 Startvekt 66kg
Bmi 22.3 Tatt av: 3.2kilo Har igjen:3.8kilo

Startet 030109 BMI 27.2 Startvekt 94kg
BMI 25.7 Tatt av:5kilo Har igjen:6kg
Bjørg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 14:09   #2
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Hva med mellommåltider og mat om kveldene?

Jeg prøver å spise hver 3. våkne time, og er ikke opptatt av om det er etter 18.00 eller 20.00. Et typisk mellommåltid for meg kan være avokado med rekesalat eller majones, en fiskekake, litt nøtter, et hardkokt egg, litt oopsiepizza etc. Er jeg sulten på kvelden, så spiser jeg også :-D Men det er ikke alltid jeg spiser mellommåltid, eller kvelds- For meg avhenger sulten helt av hva jeg spiser og om jeg får i meg nok fett... Jeg merker nå, som jeg har slappet av litt, og ikke er så streng som jeg er i hverdagen, er jeg MYE mer fysen og har lyst på mat hele tiden!

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 14:59   #3
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hva med mellommåltider og mat om kveldene?

Det blir vel litt avhengig av hvor mye karber du spiser. For mange vil jo et kosthold med få karber og mye fett gi kroppen en bedre mulighet til å si fra når du trenger mat.

Selv spiser jeg som oftest 1-2 måltider om dagen, og da er det store måltider. Det hender det blir sent også, uten at jeg får spesielt problemer med det. Jeg har gått ned 20 kg nå - på litt over et år, og er under det jeg hadde håpet på. Fornøyd med det altså Kroppen får bestemme hvor jeg ender, tåler vel å miste 3-4kg til.

Jeg har ikke de samme svingningene jeg hadde i energien før jeg begynte spise så mye naturlig fett. Holder meg også så godt som unna frukt, men veier ikke grønnsakene - så vet ikke hvor mange karber jeg får i meg. Det varierer nok en del.

Tror ikke det er noe "optimalt" som gjelder for alle, men at det er viktigere å høre på kroppen enn å spise etter klokka
Men at overgangen for kroppen og hodet til å samarbeide kan være vanskelig
Det kan ta tid for kroppen å skjønne at den får mat når den gir beskjed. Og det kan ikke minst ta tid for hodet å lære seg å lytte til kroppen.

Lykke til

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 15:09   #4
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hva med mellommåltider og mat om kveldene?

Det er ingen fasit. Kroppen trenger tid til å fordøye mat. Jeg liker å unngå å spise efter otte, fordi det lar meg fordøye maten fullstendig til neste morgen. Jeg har dårlig fordøyelse, så det funker for meg. For andre funker det med flere måltider, mellommåltider o. s. v.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mellommåltider Marianne Mellommåltider 66 28-04-14 14:38
Mellommåltider? Marij Ketolysekuren 5 22-10-08 20:11
Sone mellommåltider Marianne Mellommåltider 0 11-05-05 19:44
Mellommåltider/små kveldsmåltider: Marianne Kake/dessert og snacks 0 29-12-04 11:33
Mellommåltider? smosje South Beach 9 14-12-04 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no