Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-11, 18:55   #1
harryarne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 6
harryarne er på en erverdig vei
Wink

Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Hei,

Jeg har nylig startet et lite lavkarbo-prosjekt. Ikke for å ta av en haug med kilo, men for å vedlikeholde vekta uten å tenke mat hele tiden.

Jeg pleier ta en sekser med Tuborg en gang for uken (6x0,33cl). Jeg finner ut at dette inneholder ca 64g karbohydrater (og 70g alkohol). Vil dette være ødeleggende for en ellers greit vedlikeholdt lavkarbodiett? Er det noen som har erfaringer ifm øl?

Det vil --ikke-- være aktuelt med noe lite-øl (altså - lavkarboøl).

harryarne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 19:14   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av harryarne, her.

Hei,

Jeg har nylig startet et lite lavkarbo-prosjekt. Ikke for å ta av en haug med kilo, men for å vedlikeholde vekta uten å tenke mat hele tiden.

Jeg pleier ta en sekser med Tuborg en gang for uken (6x0,33cl). Jeg finner ut at dette inneholder ca 64g karbohydrater (og 70g alkohol). Vil dette være ødeleggende for en ellers greit vedlikeholdt lavkarbodiett? Er det noen som har erfaringer ifm øl?

Det vil --ikke-- være aktuelt med noe lite-øl (altså - lavkarboøl).

Giunness er bedre sånn lavkarbomessig sett, er jeg blitt fortalt. Guinness er snadderøl.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 20:49   #3
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Prøv , en gang, med lavcarboøl i blindtest. Få noen til å fylle glasset for deg mens du har bind for øya. Max 1 av 10 kjenner forskjell. (Sørg bare for at det er fra samme bryggeri)
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 20:56   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Prøv , en gang, med lavcarboøl i blindtest. Få noen til å fylle glasset for deg mens du har bind for øya. Max 1 av 10 kjenner forskjell. (Sørg bare for at det er fra samme bryggeri)
Mvh Grovsnus

Nåhh, jeg kjenner forskjell tvert! Men så er jeg ølhund da.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 21:00   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Har du regna rett? Har du glemt å gange med 3,3? En sekspakk er over 1000kcal i bare karbser og alkohol.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 21:04   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Har du regna rett? Har du glemt å gange med 3,3? En sekspakk er over 1000kcal i bare karbser og alkohol.

Han har nok regnet rett med tanke på karber. La oss si 3.5 karber pr dl. 0.33 sixpak gir 19,8 dl og gang det da med 3.5 og det bli ca 69.3 karber.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 21:07   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Mener du at det skal være noe spesielt siden det er øl?

Finnes jo folk hvis lavkarbokosthold inneholder mer enn 70 KH HVER dag og som likevel klarer seg helt fint med både vektnedgang og vedlikehold

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 21:30   #8
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av harryarne, her.

Hei,

Jeg har nylig startet et lite lavkarbo-prosjekt. Ikke for å ta av en haug med kilo, men for å vedlikeholde vekta uten å tenke mat hele tiden.

Jeg pleier ta en sekser med Tuborg en gang for uken (6x0,33cl). Jeg finner ut at dette inneholder ca 64g karbohydrater (og 70g alkohol). Vil dette være ødeleggende for en ellers greit vedlikeholdt lavkarbodiett? Er det noen som har erfaringer ifm øl?

Det vil --ikke-- være aktuelt med noe lite-øl (altså - lavkarboøl).

Dette bør ikke være noe problem, så lenge du har kontroll på det!

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 23:24   #9
harryarne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 6
harryarne er på en erverdig vei

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Takker for raske svar. Jeg må vel prøve den blindtesten for å sjekke selv. Selv om jeg er skepsisk i utgangspunktet...

Finner:
Guinness Extra Stout Guinness (Ireland) -- 4.27% -- 153 -- 17.4g -- per 3,5dl med vare... Antall gram er karbohydrater. Rimelig heftig (om det er noe spesielt med karbohydratene i Guinness da). 153 er kalorier. (kilde: http://www.beer100.com/beercaloriesimports.htm)

Blir vel øl selv om jeg kjører lavkarbo på resten. Må unne seg litt.

harryarne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 23:43   #10
Millemini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 13
Millemini er på en erverdig vei

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Jeg er veldig glad i øl, Aass Pilsner er favoritten. Prøvde meg på Aass Øl Lite som er lavkarbovarianten til Aass og jeg synes den er utrolig smakløs sammenlignet med Pilsner, den smaker litt som alkoholfritt øl.

I følge denne er det ikke til å unngå at smaken blir tynnere på lavkalori/lavkarbo øl.

__________________
Millemini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: EasyLife/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 02:21   #11
sta
Juniormedlem
 
sta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 41
sta er på en erverdig vei

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

øl har skyhøy GI, så hold igjen på fettet den dagen du skal drikke øl. og hvis du plutselig er fornøyd med færre øl er det fint. mange lavkarbere blir fullere enn før på samme ølmengden. for å si det veldig enkelt: alt du spiser når du drikker øl legger seg rett på magen.

sta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexebergsk/Dahlqvistish Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:19   #12
MissTail
Juniormedlem
 
MissTail sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
MissTail er på en erverdig vei

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av harryarne, her.

Jeg pleier ta en sekser med Tuborg en gang for uken (6x0,33cl). øl).

Drikker du da alle 6 på en gang, eller er de fordelt utover uka?

MissTail er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vinøs Lutz Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 10:48   #13
Superkatti
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 29
Superkatti er på en erverdig vei

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

bare en tanke... hvordan er det med mengde karber i sterkere øll på polet? for hvis en feks drikker øll på 10% så trenger en jo jammen ikke mye. prøvde en god en fra nøgne Ø som hadde 10,5%. og hvis den ikke har så mye mer karber enn vanlig øll så lønner det seg vel...?
for øll har jammen ikke jeg tenkt å gi opp helt heller altså.
men prøv lite øll også. vil tro det er en vanesak.

__________________

Superkatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 11:19   #14
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Kjøp kvalitetsøl på polet (de har litt bra utvalg i enkelte butikker og). Da drikker du mindre mengde, samtidig som det smaker MYE bedre!
Anbefaler Ægir sin Harvest, beste ølen jeg noen gang har smakt!

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 19:14   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Eller brygg øl selv og ha full kontroll over sukkerinnholdet.. Vi brygger stort sett alt ølet selv.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:25   #16
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl - hvor 'farlig' er det egentlig?

Er det ikke mer karber enn 69 i en sixpack!!?? Nå blir det mer øl på Veggpryd heretter!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor tåpelig kan en egentlig bli :-P? Opheliia Generell diskusjon 10 30-10-10 16:20
Hvor mye vann pr dag egentlig? lijo Spørsmål og svar 8 14-03-10 14:32
Debatt: Hvor farlig er strålingen? smosje Generell diskusjon 47 24-09-09 18:37
Hvor mye vin kan en egentlig drikke? Princez Ketolysekuren 4 16-02-08 15:29
Karbo sjokk - hvor farlig er det? Miroslav Spis deg ned i vekt med Skaldeman 31 28-02-06 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no