Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavkarbo og psoriasis

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-11, 21:35   #1
sacha10
Nytt Medlem
 
sacha10 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Lofoten
Alder: 52
Innlegg: 4
sacha10 er på en erverdig vei

Lavkarbo og psoriasis

Hei. Lurte på om det er noen her som har psoriasis som har prøvd ut Lavkarbodietten en stund.
Årsaken til at jeg spør er at mannen min har det og tenkte kanskje det var noen som hadde informasjon om hvorvidt det var positive eller negative reaksjoner ved å følge Lavkarbodietten når man har psoriasis.
Tar i mot alle råd som kommer. Han har fått utskreven ny krem/salve hver gang han har vært hos lege. Enkelte av sårene virker som om at de aldri vil gro skikkelig. Han har ikke fått noen kostholdsråd eller annen oppfølging foruten om de forskjellige salvene han har fått skrevet ut. Tror det er 6 eller 7 forskjellige salver han har til nå.

__________________
sacha10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 15:42   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og psoriasis

Jeg har lest at lavkarbo kan virke positivt - i sær om man finner, og utelater eventuelle matintoleranser underveis. Tror en av lavkarbodamene (Annika Dalquist eller Sofie Hexeberg) har beskrevet et par caser også. Lån bøkene og sjekk?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 22:30   #3
sacha10
Nytt Medlem
 
sacha10 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Lofoten
Alder: 52
Innlegg: 4
sacha10 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og psoriasis

Jeg skal notere meg navnene og se hva jeg finner på biblioteket. Takk for svar

__________________
sacha10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 00:03   #4
Albertina
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 40
Innlegg: 192
Albertina er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og psoriasis

Interressant.
Jeg har psoriasis og har fulgt lavkarbo/ketolyse i 2 uker nå, og merker allerede bedring i huden.
Hadde vært gøy om det var andre her inne, som har fulgt dietten noe lenger hadde kommet med sine erfaringer.

Albertina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gått vekk i fra ketolyse og er over på en mer moderat lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 15:53   #5
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og psoriasis

Jeg har hatt eksem "bestandig" - sannsynligvis atopisk - og er myyye bedre i huden. Er ganske overbevist om at jeg har kuttet ut mye fra kosten som jeg egentlig ikke tåler så godt, og at alt fettet jeg spiser er godt for huden Lavkarbo har også virket på immunforsvaret generelt, og jeg er mye mindre tilbøyelig til å pådra meg forkjølelser og magebesvær. Siden atopisk eksem også er et immunforsvars-problem (auto-immun sykdom) vil jeg tro at bedringen her også kan ses i sammenheng med et bedre fungerende immunforsvar. Det samme vil vel gjelde psoriasis - det er vel også en auto-immun lidelse?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 17:51   #6
abhansen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 54
Innlegg: 4
abhansen er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og psoriasis

Etter 3 uker på Atkins så er min psoriasis nesten borte. Utslett jeg har vært plaget av i ansiktet er helt borte. Nå er det ikke mer kortisonsalve

Det beste er at soleksem som jeg har vært plaget med i 20 år er helt borte. Jeg tålte ikke være i solen i mer en ett par minutter før blemmene kom, men nå kan jeg bevege meg ute uten å bli "vanlig" solbrent.

Nesten for godt til å være sant og jeg lurer jo på om det virkelig kan vare.

abhansen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 17:54   #7
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og psoriasis

Jeg har psoriasis og ble anbefalt av hudlegen min å kutte ned på karbohydrater samtidig som jeg skulle innta til dels store doser omeg 3-6-9 pluss noen vitaminer. Har ikke brukt noen form for kortison salver , kun fuktighetskrem som jeg var storforbruker av .Hadde tidligere store sår og flassete hud under føttene og dette er nå helt borte.
Det blir lavkarbo resten av livet for mitt vedkommende

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 18:25   #8
kentiver
Juniormedlem
 
kentiver sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 15
kentiver er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og psoriasis

Jeg har veldig god erfaring med lavkarbo og eksem. Jeg har seboreisk eksem, altså blir rød\tørr rundt nasen, og i hårfestet. Og når jeg spiser lavkarbo så blir jeg MYE likere, trenger nesten ikke bruke hydrokortison, og rødheten i huden blir nesten 100% borte.

Har jo skeid ut et par ganger iløpet av årene jeg har spist lavkarbo, og ALLTID etter at jeg har spist mye karbo, så blir jeg rød, tørr og plages helt til jeg er tilbake i ketose igjen.

__________________


kentiver er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Psoriasis og lavkarbo Damita Fysisk og mental helse 14 04-02-12 09:13
Psoriasis-gåten kan være løst (om ett år) mofe Generell diskusjon 3 19-09-11 11:39
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05
Psoriasis/hudproblemer og ketolyse nina75 Ketolysekuren 15 06-11-10 00:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no