Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan spise ubegrenset med nøtter uten å komme ut av ketosen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-11, 21:46   #1
Synnoff
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3
Synnoff er på en erverdig vei

Kan spise ubegrenset med nøtter uten å komme ut av ketosen

Hei

Jeg har vært i ketose siden i begynnelsen av oktober 2010, og i det siste har jeg blitt litt mer "slurven" og har overskredet nøttegrensen betraktelig. Jeg spiste blant annet 200g cashewnøtter, og har flere ganger spist mye peanøtter. Det rare er at stixen viser middels eller mørk lilla farge, både 20 minutter og mange timer etter inntaket. Jeg går altså ikke ut av ketosen uansett hvor mye nøtter jeg spiser! Er det andre som har det sånn, og som kan forklare hva som skjer?

Det jeg HAR merket er at vekttapet går saktere når jeg spiser nøtter, så det i seg selv er jo mer enn grunn god nok til å bare spise det som kos på kino

Synnoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse som diett, lavkarbo som livsstil Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 19:42   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kan spise ubegrenset med nøtter uten å komme ut av ketosen

Det er en del karber i f.eks peanøtter så et for stort inntak vil nok velte deg ut av ketose....
Nøtter er en gedigen partystopper for mange.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:19   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan spise ubegrenset med nøtter uten å komme ut av ketosen

Kommer an på hvor mye karbser du ellers får i deg og hvor mye du er i aktivitet etc. Noen må godt over 70 for å gå ut av ketosen, men det er ikke slik at man går ned for det.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 16:11   #4
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan spise ubegrenset med nøtter uten å komme ut av ketosen

I Danmark solgte de Kims Peanøtter med ca 3 g karbo/ 100 g vare. Hvordan forklares det?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 16:38   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan spise ubegrenset med nøtter uten å komme ut av ketosen

Hvorfor kaster du bort stix på å måle 20 min etter måltidet? Da vil du ikke få korrekt resultet, og dermed er jo målingen bortkastet. Korrekt får du kun ca 2t etter siste måltid på kvelden

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 15:54   #6
Synnoff
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3
Synnoff er på en erverdig vei

Sv: Kan spise ubegrenset med nøtter uten å komme ut av ketosen

Jeg "kaster bort" stix rett som det er, rett og slett fordi jeg synes det er interessant å se hvordan det forandrer seg i løpet av dagen. Kjøper ketostix på apoteket, de koster ikke all verden så da er det verdt det for meg

Som sagt så går jeg ikke ut av ketosen selv om jeg spiser mye nøtter, men jeg går heller ikke ned i vekt når jeg gjør det, så det er jo et veldig enkelt regnestykke. Synd da, nøtter er jo så godt! Nå er det hårda bud her en stund med null nøtter, så satser jeg på at vektnedgangen fortsetter noen kilo til!

Synnoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse som diett, lavkarbo som livsstil Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 16:13   #7
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Kan spise ubegrenset med nøtter uten å komme ut av ketosen

Opprinnelig lagt inn av Synnoff, her.

Jeg "kaster bort" stix rett som det er, rett og slett fordi jeg synes det er interessant å se hvordan det forandrer seg i løpet av dagen. Kjøper ketostix på apoteket, de koster ikke all verden så da er det verdt det for meg

Som sagt så går jeg ikke ut av ketosen selv om jeg spiser mye nøtter, men jeg går heller ikke ned i vekt når jeg gjør det, så det er jo et veldig enkelt regnestykke. Synd da, nøtter er jo så godt! Nå er det hårda bud her en stund med null nøtter, så satser jeg på at vektnedgangen fortsetter noen kilo til!

Jeg spiser glatt 130 gr. nøtter og mandler i likt vektforhold og går fortsatt fint ned selv om jeg bare har 8 kg igjen. Ja, jeg er heldig

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 17:41   #8
Synnoff
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3
Synnoff er på en erverdig vei

Sv: Kan spise ubegrenset med nøtter uten å komme ut av ketosen

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg spiser glatt 130 gr. nøtter og mandler i likt vektforhold og går fortsatt fint ned selv om jeg bare har 8 kg igjen. Ja, jeg er heldig

Jeg kan nok gjøre det av og til og fremdeles gå ned i vekt, det er bare det at jeg har brukt nøtter som mellommåltid, og DET ble for mye

Synnoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse som diett, lavkarbo som livsstil Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 21:22   #9
ned35
Juniormedlem
 
ned35 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 33
ned35 er på en erverdig vei

Sv: Kan spise ubegrenset med nøtter uten å komme ut av ketosen

hvor mye karbs er det i feks cashewnøtter?

__________________




Dette skal jeg klare
ned35 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolyse, nøtter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er nøtter ok å spise? Gelica Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 17-07-10 17:45
Brød uten nøtter Trolljenta Spørsmål og svar 6 07-11-09 11:41
Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i? -7kgtakk Ketolysekuren 8 18-09-08 23:28
Hvordan øke karbene uten frø og nøtter? Photobscura Vedvarende vekttap 24 16-05-08 08:37
Spise ubegrenset av fett og protein i kuren? Barbie Ketolysekuren 10 22-11-07 20:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no