Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-11, 15:57   #1
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

lagde kyllingkjøttboller av kyllingkjøttdeig fra rema, og der fant jeg mange harde biter inni da jeg spiste... nesten som bein... var ikke mulig å tygge klumpene, og den ene klorte meg på an måte i halsen da jeg skulle svelge den... til slutt klarte jeg ikke å spise mer... dumme meg kjøpte jo 2 pakker, men jeg er altså lite lysten på å lage noe av den andre når den første var så ekkel...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:59   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

nesten som bein...

Nesten som? Det var nok bein I kyllingkjøttdeigen går alt som ikke kan brukes til andre ting, så brusk og bein er det endel av. Alt blir nok ikke malt like fint.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 16:00   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nesten som? Det var nok bein I kyllingkjøttdeigen går alt som ikke kan brukes til andre ting, så brusk og bein er det endel av. Alt blir nok ikke malt like fint.

Å FYDDA

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 16:07   #4
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

uff... hvorfor gjør de det da? er jo farlig å spise bein da... siden det ikke blir godt nok malt opp mener jeg... kan jo skjære oss på innsiden da... nei, dette var siste gang jeg kjøpte kyllingkjøttdeig, og den andre pakken her som ligger i frysen, den går nok i bosset tenker jeg...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 17:02   #5
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

kjøttet er vel MUP, maskinelt utbeinet kjøtt. da kan det komme med litt bein ol. Jeg holder meg personlig langt unna alt det står det på.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 17:07   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Jeg gjør som Martefie - spiser rett og slett ikke kyllingkjøttdeig. Ikke kjøttboller eller kyllingpølser heller. Kun ren kylling. Det er alt for mye guff i slike kyllingprodukter.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 18:10   #7
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Opprinnelig lagt inn av martefie, her.

kjøttet er vel MUP, maskinelt utbeinet kjøtt. da kan det komme med litt bein ol. Jeg holder meg personlig langt unna alt det står det på.

Jeg holder meg også langt unna Muk!!!

__________________



Sist redigert av aslaug : 23-01-11 kl 20:49.
aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 18:20   #8
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

ja, det skal jeg også heretter... for dette var ekkelt!

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 18:34   #9
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Jeg holder meg også langt unna Mup!!!

MUP kan jo være så mangt....
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...78&postcount=1

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 18:51   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

MUK evt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 18:53   #11
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

MUK evt

På landet kalt: MØKK!

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 18:54   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Synes kyllingkjøttdeig er okei til sitt bruk... MUK eller ikke MUK

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 22:50   #13
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Wow...det visste jeg ikke...
Har ikke funnet noe sånt i den jeg har spist. Men bare det å vite nå at det er der... hmm

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 22:52   #14
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

lag din egen kjøttdeig? :P kjøpe kyllingfilet og lag!!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 14:37   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Jeg har også fått bein og dritt i alle kyllingkjøttdeigene jeg har spist, så jeg kjøper det heller aldri. Grusomt ekkelt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 16:55   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Det står Kvernet KJØTT av kylling(70%) og kalkun(30%) på pakken fra Rema. Må de ikke opplyse om det om det er MUK?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 16:58   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Jeg spiser heller ikke kyllingkjøttdeig.. Synes den er meget usmakelig...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:05   #18
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det står Kvernet KJØTT av kylling(70%) og kalkun(30%) på pakken fra Rema. Må de ikke opplyse om det om det er MUK?

Tror ikke de må det, nei. Personlig ser jeg ikke problemet med MUK - jeg syns det er bra at alt av kjøtt blir brukt og ikke går til spille.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:24   #19
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Tror ikke de må det, nei. Personlig ser jeg ikke problemet med MUK - jeg syns det er bra at alt av kjøtt blir brukt og ikke går til spille.

Alt av kjøtt ja... I MUK er det beinmarg, bindevev og beinbiter og guderne vet hva... Har selv laget kjøttdeig av restene av et hjorteslakt hvor både fett og sener og kjøttslintrer gikk i kverna, men det blir noe annet synes jeg. Disse kyllingproduktene smaker da heller ikke godt etter min mening.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:37   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Alt av kjøtt ja... I MUK er det beinmarg, bindevev og beinbiter og guderne vet hva... Har selv laget kjøttdeig av restene av et hjorteslakt hvor både fett og sener og kjøttslintrer gikk i kverna, men det blir noe annet synes jeg. Disse kyllingproduktene smaker da heller ikke godt etter min mening.


Helt enig.. Det er noe som ikke smaker helt ok..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:34   #21
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Det værste med kyllingkjøttdeig er vel hvordan det lukter når du tar høl på pakka! Fiiiis!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 19:31   #22
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

Det værste med kyllingkjøttdeig er vel hvordan det lukter når du tar høl på pakka! Fiiiis!

men slik er det med alt. er vel den gassen dem bruker så kjøttet holder seg bedre

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 19:37   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

men slik er det med alt. er vel den gassen dem bruker så kjøttet holder seg bedre


Gass??? er det ikke nok med vakumpakking??

Det ble jo ulovlig med denne rødfargen som bevarer kjøttet lengere...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:50   #24
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

På landet kalt: MØKK!

hi hi

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 08:54   #25
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Alt av kjøtt ja... I MUK er det beinmarg, bindevev og beinbiter og guderne vet hva...

Jeg vet det. Men jeg syns fortsatt ikke det er noe problem. Benmarg, bindevev og brusk er helt naturlig i en skrott, og det er neppe særlig skadelig å spise det. Vi produserer nok søppel som det er i verden, så jeg syns det er utmerket at man prøver å få brukt så mye som mulig av dyrene vi spiser.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
hjelp! Har kyllingkjøttdeig Tracel Middag 3 25-11-10 19:26
Kyllingkjøttdeig Anitra Ketolysekuren 11 18-08-10 12:22
Innholdet i kyllingkjøttdeig? Mimosaen Spørsmål og svar 3 11-03-10 21:05
Skautrollets kyllingkjøttdeig med rødløk og fløte Skautrollet Middag 4 07-04-09 19:28
Kyllingkjøttdeig kiril Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 11-12-08 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no