Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

"Hvitløksdyppede reker"

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-10-17, 22:29   #1
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

"Hvitløksdyppede reker"

Tittelen på oppskriften er litt missvisende, men da jeg lærte meg denne fantastiske oppskriften, var det det den til meg ble kalt.

Retten består av smaksrike reker, dynket i chili, hvitløk og olje og jeg regner den som en av de beste middagene jeg kan få! Ikke minst er den veldig lavkarbo/HØYfett.

Ingredienser:

3 kinesiske hvitløk
3 røde chili(er de små, kan du bruke flere)
Olje, nøytral på smak
1 kg reker

Tilbehør: Grønn salat med det du liker oppi.

Skjær opp hvitløk og chili i biter(fjern innmaten i shilien først). Ikke for smått, ikke for stort. Legg dem i en ildfast form. Hell over olje(Man trenger gaske mye olje for å lage denne retten. Er litt usikker på hvor mye olje jeg brukte, kanskje 4 dl? Spørs litt hvor mye reker du vil lage og hvordan den ildfaste formen er utformet)

Sett stekeovnen på 200 grader. Oljen skal "koke" når du har oppi rekene, men hvitløken og chilien blir brent om den står i for lenge, så det er lurt å vente litt ut i rekeskrellingen med å sette den ildfaste formen inn i ovnen.

Skrell reker.

Ha rekene oppi oljen når den "koker". Lag salat. Hvor lenge rekene skal stå inni er jeg litt usikker på. De må få lov til å trekke til seg den gode smaken fra chilien og hvitløken, men er jo allerede kokte så trenger ikke å stå inni så lenge. Jeg tar dem ut når oppvarmet igjen slik at rekene begynner å koke.

Server! (Har du noen i familien din som spiser karbo, kan du servere nystekte rundstykker og smør til). Håper det smaker!

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg

Sist redigert av ekenna : 14-10-17 kl 01:36.
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gambas al ajillo (Reker i hvitløk) med "lavkabo-bruchetta" -kan også lages på grillen Mi9en Middag 1 28-05-14 00:03
Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"? FrkMarge Trening 15 22-03-12 11:22
Oopsie lakserull og "big bite" chili reker Myrull Lunsj 13 17-03-10 16:43
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 20:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no