Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Sliter med å komme i bedre form

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-11, 17:24   #1
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sliter med å komme i bedre form

Jeg har gått på lavkarbo i en mnd nå, og begynte da også å trene.
Jeg er i ekstremt dårlig form (vi snakker melkesyre etter en liten trapp) Jeg har omtrent ikke fått beveget meg annet enn en og annen rolige gåturen på tre år, grunnet krevende graviditeter og div annet.

Jeg begynte da med raske gåturer med mange bakker på omtrent 5,5 km og der etter 40 minutters raskt gange/små jogging i ulendt terreng med jevn stigning og nå bruker jeg omtrent daglig å gå/jogge en 60 minutters tur oppover en fjellside med noen bratte stigninger der jeg tar meg helt ut (puls 180 etter stigningen)
Problemet er at jeg får verken bedre kondisjon eller sterkere muskler av dette. Leggene verker som bare juling ganske raskt etter jeg begynner på turene. Søndag gikk jeg på fjellet (600 moh med to ganske bratte og lange stigninger) og jeg verket sånn i leggene etter dette og i to dager etter..

Er det noen som kan gi meg noen tips? Hadde virkelig sett for meg at formen steg etter en måned altså.. Det er så slitsomt å kjenne leggene brenner bare av å gå raskt på asfalten..

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 18:30   #2
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Uansett form, man må starte et sted. Du blir garantert i bedre form av fjellturene, det tar bare en stund før det er merkbart. Ta tida og jeg lover deg at du kommer til å gå fortere og fortere. Mitt tips for rask form er 3 intervaller pr uke, gjerne 4x4. Mange er ikke i stand til å gå opp en fjellside på 600 meter, så du er heller ikke i så dårlig form som du tror

PS! Det tar mere enn en mnd å bli i god form, vær tålmodig, hold kontinuitet i treningen, ikke gi opp. Det finne mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri. Gjør ting du liker, da blir du motivert og du holder koken uke etter uke, måned etter måned, år etter år

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 20:38   #3
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Uansett form, man må starte et sted. Du blir garantert i bedre form av fjellturene, det tar bare en stund før det er merkbart. Ta tida og jeg lover deg at du kommer til å gå fortere og fortere. Mitt tips for rask form er 3 intervaller pr uke, gjerne 4x4. Mange er ikke i stand til å gå opp en fjellside på 600 meter, så du er heller ikke i så dårlig form som du tror

PS! Det tar mere enn en mnd å bli i god form, vær tålmodig, hold kontinuitet i treningen, ikke gi opp. Det finne mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri. Gjør ting du liker, da blir du motivert og du holder koken uke etter uke, måned etter måned, år etter år

Takk for svar!
Jo da, mange klarer ikke å komme seg opp 600 moh, men jeg følte jeg omtrent daua av utmattelse når jeg hadde de siste meterene igjen til toppen, så det var et lite slag i magen egentlig

MEN! Intervalltrening 3 ganger pr uke, den er grei. Fjellgåing er vel en naturlig intervalltrening.. Men den 4x4 var jeg ikke helt med på.. Mente du f.eks 10 min gange, 10 min jogg/løping i repetisjoner på 4?

Ps: denne likte jeg!

Sitat:

Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri.

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 00:16   #4
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Ta en kikk på f.eks denne:

http://www.dn.no/dnaktiv/article1972036.ece

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 00:26   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Røyker du? Høres ut som meg, før jeg kutta røyken!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 01:06   #6
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Kjenner igjen den. Har begynt å trene etter en treningsvideo, og merker godt forskjellen fra starten. Men med en gang jeg går ut på tur så blir jeg sliten med en gang, og etter å ha gått opp en trapp føles det som jeg har løpt maraton

Synes resultat skal komme kjapt jeg

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 01:25   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Tøy ut! Jeg har hatt ekstremt korte legg muskler, og de brant lett. Etter jeg har fått tøyd de ordentlig er de ikke sånn lenger.
Hvis de brenner i dagesvis, og ved veldig lav intensitet kan det være benhinnebetennelse....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 09:51   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Skikkelige sko, nok magnesium og vann (kroppen er hydrert) er et must. Start rolig slik at du faktisk får en oppvarmingperiode og ikke bare brus avsted. Tøy gjerne ut leggene når du har varmet opp (5-10 min moderat gange) så kan du pøse på litt mer og avslutt gjerne turen med rolig gange for å få ned pulsen igjen før du tøyer ut. Det tar litt tid å komme i form, men fortsetter du vil du raskt merke fremgang. Dersom du har det veldig vondt bør du kanskje roe litt ned til kommer i noe bedre form. Er ikke vits å trene seg syk. Lytt til kroppen er vel første bud uansett.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 11:24   #9
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Ta en kikk på f.eks denne:

http://www.dn.no/dnaktiv/article1972036.ece

Takk! Den var informativ!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Røyker du? Høres ut som meg, før jeg kutta røyken!

Nei, jeg har vært røykfri i 1 år og 4 måneder Men jeg har ikke fått trent kondisjon siden jeg sluttet, så det ligger vel noe der...

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Kjenner igjen den. Har begynt å trene etter en treningsvideo, og merker godt forskjellen fra starten. Men med en gang jeg går ut på tur så blir jeg sliten med en gang, og etter å ha gått opp en trapp føles det som jeg har løpt maraton

Synes resultat skal komme kjapt jeg

Hehe, ja jo kjappere jo bedre for utålmodige sjeler

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tøy ut! Jeg har hatt ekstremt korte legg muskler, og de brant lett. Etter jeg har fått tøyd de ordentlig er de ikke sånn lenger.
Hvis de brenner i dagesvis, og ved veldig lav intensitet kan det være benhinnebetennelse....

Takk for tipset! Har vært alt for slapp med uttøyningen. Jeg er ganske myk da, om det har noe å si.. Får lett håndflatene i gulvet med føttene litt i fra hverandre...

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Skikkelige sko, nok magnesium og vann (kroppen er hydrert) er et must. Start rolig slik at du faktisk får en oppvarmingperiode og ikke bare brus avsted. Tøy gjerne ut leggene når du har varmet opp (5-10 min moderat gange) så kan du pøse på litt mer og avslutt gjerne turen med rolig gange for å få ned pulsen igjen før du tøyer ut. Det tar litt tid å komme i form, men fortsetter du vil du raskt merke fremgang. Dersom du har det veldig vondt bør du kanskje roe litt ned til kommer i noe bedre form. Er ikke vits å trene seg syk. Lytt til kroppen er vel første bud uansett.

Skikkelige sko har jeg ikke, magnesium tar jeg og vann drikker jeg nok av tror jeg .. Jeg varmer alltid opp med gange i rundr 5-6 minutter, men tøyer ikke ut da..


Takk for svarene deres

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:25   #10
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Uansett form, man må starte et sted. Du blir garantert i bedre form av fjellturene, det tar bare en stund før det er merkbart. Ta tida og jeg lover deg at du kommer til å gå fortere og fortere. Mitt tips for rask form er 3 intervaller pr uke, gjerne 4x4. Mange er ikke i stand til å gå opp en fjellside på 600 meter, så du er heller ikke i så dårlig form som du tror

PS! Det tar mere enn en mnd å bli i god form, vær tålmodig, hold kontinuitet i treningen, ikke gi opp. Det finne mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri. Gjør ting du liker, da blir du motivert og du holder koken uke etter uke, måned etter måned, år etter år


Kan fortelle at jeg i dag gikk/jogget opp i en dal i fjellet og jogget hele veien ned igjen, hele 13 minutter! Tror ikke jeg har klart det siste 10 årene! Og jeg klarte runden på 3,5 minutter mindre tid enn for 6 uker siden

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:38   #11
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Bra er veldig greit og motiverende med en tid og jobbe mot. Jeg for min del driver med terrengsykling og i ritt jeg har syklet flere ganger, har jeg forbedret meg for hvert år. En ting er uansett likt hver gang, jeg er akkurat like drit sliten når jeg kommer i mål, men det går altså mye fortere.

Keep up the good work!

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 11:27   #12
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Bra er veldig greit og motiverende med en tid og jobbe mot. Jeg for min del driver med terrengsykling og i ritt jeg har syklet flere ganger, har jeg forbedret meg for hvert år. En ting er uansett likt hver gang, jeg er akkurat like drit sliten når jeg kommer i mål, men det går altså mye fortere.

Keep up the good work!

Ja det er helt sant. Oppdaget nå hvor viktig det er å ta tiden

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 13:51   #13
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Så bra Regner med at det ikke blir noe problem med motivasjonen framover for deg nå hvertfall, ut å jage rekorder hver uke Tipper du kommer i rekordform på kort tid!

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 21:46   #14
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Så bra Regner med at det ikke blir noe problem med motivasjonen framover for deg nå hvertfall, ut å jage rekorder hver uke Tipper du kommer i rekordform på kort tid!

Hehe, nei da, jeg venter bare på neste fjelltur jeg nå! Ble for mye å gå hver dag fant jeg ut

Takk for tips og oppmuntring du!

Kan jeg bruke denne i signaturen min forresten?

Sitat:

Tommygutt:

Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri.

Den tok liksom meg på kornet og sånn skal jeg IKKE være lenger

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:03   #15
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Bare å bruke ja, hyggelig og kunne motivere. Ellers smart å ikke gå hver dag ja, husk at det er når kroppen får hvile at du faktisk blir i bedre form, selve treningen bryter jo ned kroppen

Stå på videre!

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 10:24   #16
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Bare å bruke ja, hyggelig og kunne motivere. Ellers smart å ikke gå hver dag ja, husk at det er når kroppen får hvile at du faktisk blir i bedre form, selve treningen bryter jo ned kroppen

Stå på videre!


Kjempeflott Takk skal du ha for innspillene Tommygutt!

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 02:44   #17
jolie
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 96
jolie er på en erverdig vei

Sv: Sliter med å komme i bedre form

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Takk for tipset! Har vært alt for slapp med uttøyningen. Jeg er ganske myk da, om det har noe å si.. Får lett håndflatene i gulvet med føttene litt i fra hverandre...

Å være myk er ingen unnskyldning for å droppe uttøyingen. Det er litt delte meninger om det å tøye ut, da. Men jeg kjenner på kroppen at det er viktig. Jeg er også en som er myk. Jeg kan ta i trinnet nedenfor det jeg står i (i en trapp), jeg kan legge nesa på kneet når jeg sitter i "hekkeløpstilling" (ene beinet rakt fram og det andre bøyd bak meg), jeg kan gå ned i guttespagaten osv. Men om jeg ikke tøyer ut skikkelig (særlig legg, rumpe, lår foran/bak og hofteleddsbøyer) er jeg helt rævva dagen etterpå. Jeg kan knapt gå ei trapp.

Men man trenger ikke bruke en evighet på å tøye ut. Fem minutter etter en real tur er mer enn nok. Selv liker jeg å virkelig fordype meg i uttøyinga (er så deilig når musklene virkelig "slipper") og kan godt bruke en halvtime, men for å fungere dagen etterpå holder det med fem minutter fordelt på de største muskelgruppene.

__________________


Min journal
jolie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sliter med å komme opp i karbohydrater FrustrertFrøken Ketolysekuren 8 22-09-10 20:58
Er det bare jeg som sliter med å komme i gang? nellie Trening 20 16-09-10 21:55
Sliter med å IKKE komme i ketose! Megvel Stoffskifte / hormonproblemer 10 15-09-09 07:00
Skal du komme i form til sommeren? AnneGH Fysisk og mental helse 1 24-02-09 23:53
Å komme i form Sexy Sadie Trening 6 13-09-04 21:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no