Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ned i vekt til ICSI

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-07, 13:28   #1
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Ned i vekt til ICSI

Vi har nå sendt søknad til prøverør (ICSI), og vil prøve å komme meg nok ned i vekt fram til forsøket at de ikke skal ha noe å si. Har en BMI på 31 nå. Fant en plan de anbefaler på sykehuset i Porsgrunn, og lurer på hva dere mener om den?
Syns det er uvant at man kan spise mye frukt..

DE FØRSTE 14 DAGER:

Spis kun frukt og grønnsaker. Drikk 3 l. vann pr. dag.
En kan også spise youghurt naturell (godt med fruktbiter i).

Spis 5 ganger om dagen, og du kan spise så mye du vil pr. måltid.
Unngå å spise mellom disse 5 måltidene.

VIDERE MENY ETTER 14 DAGER:

Kan spise: frukt, grønnsaker, kjøtt fisk og skalldyr.

Skal ikke spise: poteter, ris, pasta, brød, knekkebrød e.l., sauser (kan lage egne).

Spis fortsatt 5 ganger pr. dag. Drikk fortsatt mye vann. Tillsett gjerne sitron eller så kan man av og til bruke Fun light saft.

Bruk olje til å steke kjøtt og fisk i.

Sauser kan lages av naturell youghurt tilsatt krydder mv. eller av oljer, balsamiko.


Eks. på en dags måltider:

  • frokost: Naturell youhurt tilsatt frukt, rosiner event. nøtter
  • mellommåltid: Frukt
  • Lunch: Saltat tilsatt kjøtt, fisk, skalldyr, ost mv.
  • Middag: Kjøtt eller fiskt samt grønnsaker, gjerne woket. (spis så mye kjøtt du vil samt grønnsaker eller salat, men ikke poteter, ris, pasta o.l. Heller ikke fedte sauser).
  • Kvelds: Frukt, eventullt Naturell youghurt. Salat.
Du kan spise så mye du vil av det du får lov til å spise!

Det er lurt å gå på vekta kun 1 gang pr. uke

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 14:00   #2
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt til ICSI

Synets dette så greit ut jeg...
Er jo verd en sjangs.

Er jo ikke helt lavkarbo om det vat et mål...
Du kommer helt sikkert til å gå ned litt, kommer jo og litt ann på hv slgs diett du har gått på tidligere og...

Lykke til

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 14:18   #3
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt til ICSI

Tidligere ha jeg gått på ketolyse med kjempegode resultater. Men klarte ikke få i meg så mye fett, og savnet noe friskt, som frukt..
Det jeg er skeptisk til er om jeg kommer til å gå ned. Går bare ned med lavkarbo, ikke grethe roede e.l.
Vil helst ned 20 kilo til..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 15:26   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt til ICSI

Sitat:

DE FØRSTE 14 DAGER:

Spis kun frukt og grønnsaker. Drikk 3 l. vann pr. dag.
En kan også spise youghurt naturell (godt med fruktbiter i).

Spis 5 ganger om dagen, og du kan spise så mye du vil pr. måltid.
Unngå å spise mellom disse 5 måltidene.



Syns perioden etter de første 14 dagene ser grei nok ut (det er jo i realiteten nærmere South beach kosthold). MEN jeg er særdeles skeptisk til to uker med bare frukt og yoghurt. 14 dager uten andre proteiner enn det yoghurt gir, - der er i praksis nesten faste og det anbefaler jeg aldri. Det var dessuten særdeles ensidig kosthold og det er aldri sunt. Ellers tør jeg ikke engang tenke på hvordan de fleste mager ville reagere på all frukten. For ikke å snakke om blodsukkeret !

Men det er MIN mening...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 16:30   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt til ICSI

Jeg er nok enig med Nille her.. Stusset veldig på hvor det ble av proteinene.. og personlig vil jeg få store mageproblemer med så mye frukt.

Har du forsøkt Lindberg?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 18:01   #6
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Ned i vekt til ICSI

Nå er jeg langt fra noen ekspert, men jeg reagerte også på de to første ukene.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 18:07   #7
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt til ICSI

Kanskje det hadde vært like greit å hoppet over de 2 første ukene og gått ett på det andre kostholdet ?

Iom du funker best på ketolyst er nok 2 uker på baree frukt og grønt uten kjøtt litt voldsomt...

Jeg tror jeg ville kjørt ketolyse med frukt eller noe jeg hor min del...
Siden jeg er gravid kan ikke jeg være i ketose og spiser frukt bla for å få opp karbene. Har også tenkt til å prøve Lindberg.

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 19:59   #8
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt til ICSI

Er 2 uker uten nok proteiner så farlig når det er så kort tid?
Har ikke prøvd Lindberg, for jeg har litt dårlig tid på å gå ned det jeg skal Men er skeptisk til all den frukten selv...

Hadde kanskje vært en ide å ta en ketolyse "light", altså med frukt... Men vil jo ikke komme i ketose, da... Vet ikke om jeg går ned uten å være i det..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 23:26   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt til ICSI

2 uker uten proteiner er nok ikke farlig nei, men hva er poenget? Jeg forbereder kroppen min til unnfangelse nå, jeg er riktignok ikke en "prøverører", men jeg mener lavkarbo er det beste man kan spise for å øke fruktbarheten. Men så lenge man unngår poteter, pasta, ris, sukker og de fleste brødtyper, og får i seg nok fett, så har man jo gjort mye for både helse og fruktbarhet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 23:44   #10
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt til ICSI

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

2 uker uten proteiner er nok ikke farlig nei, men hva er poenget? Jeg forbereder kroppen min til unnfangelse nå, jeg er riktignok ikke en "prøverører", men jeg mener lavkarbo er det beste man kan spise for å øke fruktbarheten. Men så lenge man unngår poteter, pasta, ris, sukker og de fleste brødtyper, og får i seg nok fett, så har man jo gjort mye for både helse og fruktbarhet.


Vil gjerne signere her !

Jeg har lett for å bli gravid i utgangspunktet.... jeg var i ketose da jeg ble gravid og forble i ketose til jeg viste med sikkerhet at jeg var gravid. Ble gravid etter ett uhell.. Altså ikke planlagt.
Etter testen gikk jeg ut av ketosen, var kvalm samtidig. Og jeg blir dårlig av karber og den kombinasjonen var ikke pen... Men den varte jo bare i 1 uke.
Jeg ville vært i ketose,Og når du får vite datoen får innsettingen av egg kan du sakte men sikkert gå ut av ketosen i god tid før innsettingen.. Så du slipper de 2 tingene på samme tid ?

Du må nesten prøve å finne ut det som føles rett for deg .


Lykke til !!
Og hold oss oppdatert
Kjekt om vi blir flere her inne med barn i magen...

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 08:55   #11
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt til ICSI

Det er sant som dere sier, vil jo gjøre kroppen mest mulig mottagelig for baby.
Men syns det er rart da at de anbefaler denne kuren på sykehuset i Porsgrunn.(Hvis det er tilfelle da. Har jo ikke hørt det direkte fra dem.)

Kanskje jeg bare skal kutte ut alt av hvete, pasta, ris, poteter, osv. og holde meg til kjøtt, fett, grønnsaker + noe youghurt 0.0% og frukt som mellommåltid?? Hva syns dere om det?
Da jobber jeg ikke for å komme i ketose, men lever jo sunt?
Hvis jeg bare går ned av det da. Men det vet man jo ikke før man har prøvd

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 10:36   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt til ICSI

Altså, norsk helsevesen er jo ikke akkurat lavkarbo-tilhengere, såvidt jeg vet. De følger jo statlige retningslinjer med mye frukt og mye karbo. Så det er i grunnen ikke så rart at de anbefaler noe som dette. Jeg stoler ikke på at dette er best for kroppen, etter alt det jeg har lest om ernæring, så jeg ville ikke lest meg blind på deres anbefalinger. Merk; JEG ville ikke, jeg prøver ikke å fortelle deg hva DU skal gjøre altså.

Her er en veldig interessant artikkel om vanskeligheter med å bli gravid og hvordan kostholdet kan påvirke dette:

http://www.eat-web.com/eat/home/inde...d=338&langid=1

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 10:52   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt til ICSI

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Det er sant som dere sier, vil jo gjøre kroppen mest mulig mottagelig for baby.
Men syns det er rart da at de anbefaler denne kuren på sykehuset i Porsgrunn.(Hvis det er tilfelle da. Har jo ikke hørt det direkte fra dem.)

Kanskje jeg bare skal kutte ut alt av hvete, pasta, ris, poteter, osv. og holde meg til kjøtt, fett, grønnsaker + noe youghurt 0.0% og frukt som mellommåltid?? Hva syns dere om det?
Da jobber jeg ikke for å komme i ketose, men lever jo sunt?
Hvis jeg bare går ned av det da. Men det vet man jo ikke før man har prøvd

Det er mange "sykehuskurer" ute og går, og få av dem er ekte. At du ikke har den fra sykehuset, men via andre er et tegn på at du bør være litt skeptisk. Nå er den du beskriver mye bedre enn de fleste andre jeg har lest om.

Du bør holde deg unna yoghurt 0.0 % og heller satse på naturell yoghurt. det er den beste.

Og om du holder deg til planen ETTER de første 14 dagene, vil du raskt merke endring. Anbefaler også Lindberg for deg om du ikke vil i ketose. (Men dietten du viser til etter de første 14 dagene er jo ketogen da ...)

Les Lindbergs nye bok, Fedons Metode. Det er den beste av Lindberg bøkene. Den gir et godt balansert kosthold uten ketose om det er det du ønsker !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 14:18   #14
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt til ICSI

Vil gjerne være i ketose jeg altså! Men trodde ikke man kom til å være det på den dietten når man spiser frukt..?

Ang mat og det å bli gravid så har jeg fått bedre verdi på blodprøvene min etter jeg gikk ned i vekt på lavkarbo. Men mannen min har dessverre for dårlig sædkvalitet til at befrukting kan skje utenom ICSI.

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 14:28   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt til ICSI

Synd å høre. Spiser han også lavkarbo? Jeg vet at feil kosthold kan nedsette sædkvaliteten til menn ganske drastisk, uten at jeg selvsagt vil påstå at det er tilfellet hos dere. Jeg har satt mannen på lavkarbo nå for å øke sjansene våre, hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 14:56   #16
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt til ICSI

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Synd å høre. Spiser han også lavkarbo? Jeg vet at feil kosthold kan nedsette sædkvaliteten til menn ganske drastisk, uten at jeg selvsagt vil påstå at det er tilfellet hos dere. Jeg har satt mannen på lavkarbo nå for å øke sjansene våre, hehe.

Ja, han spiser også lavkarbo, men "feilen" hos han er medfødt og kan ikke gjøres noe med! I tillegg har jeg PCOS, da, så vi har ikke akkurat oddsen på vår side

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 14:59   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt til ICSI

Nei det er sant. Huff. Legen min trodde også jeg hadde pcos da jeg var svært overvektig, hadde mensen 2-3 ganger i året og sannsynligvis manglende eggløsning (og en rekke andre pcos-symptomer), men jeg ble aldri utredet for det. Vi prøvde å bli gravide i ett år uten hell, men nå som jeg har gått ned 43 kg har jeg fått helt klokkeregelmessig syklus og ALLE pcos-symptomene mine er borte, helt fantastisk.
Jeg ønsker dere iallfall lykke til og håper virkelig det klaffer fort for dere.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 15:09   #18
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt til ICSI

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei det er sant. Huff. Legen min trodde også jeg hadde pcos da jeg var svært overvektig, hadde mensen 2-3 ganger i året og sannsynligvis manglende eggløsning (og en rekke andre pcos-symptomer), men jeg ble aldri utredet for det. Vi prøvde å bli gravide i ett år uten hell, men nå som jeg har gått ned 43 kg har jeg fått helt klokkeregelmessig syklus og ALLE pcos-symptomene mine er borte, helt fantastisk.
Jeg ønsker dere iallfall lykke til og håper virkelig det klaffer fort for dere.

Det må være deilig! Jeg har gått end 30 kilo, men det har ikke gjort noe med syklusen min dessverre :-(
Lykke til dere også!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no