Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nok fett - hvordan?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-09, 22:49   #1
Trampe70
Medlem
 
Trampe70 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 47
Innlegg: 169
Trampe70 er på en erverdig vei

Nok fett - hvordan?

Sitert fra "start 12. januar-tråden":

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Ca 150-200 gr fett til dagen.....

Jeg får boka i morra, mulig jeg blir litt klokere når jeg får lest i den. Men uansett: Hvordan sikrer dere at dere får i dere nok fett pr dag? Noen gode tips?

__________________

Ned 11,9 kg siden start 15. januar 2009.
Ketolyse 15.1.-27.3. Nå fedoninspirert/generell lavkarbo.
Trampe70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Før: Ketolyse. Nå: Fedoninspirert/generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:00   #2
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Nok fett - hvordan?

Spis det feteste kjøttet og den feteste fisken; -ribbe, koteletter, røkt laks, etc. Stekt i meierismør. Kanskje smeltet smør på grønnsakene også? Samt at når kjøttet er ferdigstekt i panna så kan du slå oppi kremfløte og koke kjøttet litt mer i det. Det blir en skikkelig deilig fløtesaus.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 02:03   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nok fett - hvordan?

Når du tror du har fått i deg nok fett, ta litt til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 07:58   #4
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Nok fett - hvordan?

Er jeg usikker en dag tar jeg meg et shotglass eller to med extra virgin olivenolje...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:06   #5
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Nok fett - hvordan?

Glimmers ide, Screwball. Nic løper fluksens i skapet og finner fram shotglassa...

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:59   #6
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Nok fett - hvordan?

Jeg har vel fått i meg over 100g meierismør hittil i dag...så blir det litt til middagen men tror jeg må ha meg noen fete drinker senere

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 15:59   #7
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Nok fett - hvordan?

Har vært inne på tanken og ta ekstra olje,men shotte?

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 20:46   #8
Trampe70
Medlem
 
Trampe70 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 47
Innlegg: 169
Trampe70 er på en erverdig vei

Sv: Nok fett - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av magdalena, her.

Har vært inne på tanken og ta ekstra olje,men shotte?


Høres heftig ut ja Men takk for tipset

__________________

Ned 11,9 kg siden start 15. januar 2009.
Ketolyse 15.1.-27.3. Nå fedoninspirert/generell lavkarbo.
Trampe70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Før: Ketolyse. Nå: Fedoninspirert/generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 17:42   #9
clovek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: rogaland
Innlegg: 18
clovek er på en erverdig vei

Sv: Nok fett - hvordan?

så hva skjer viss du får for mye fett då? har det noe å si?

clovek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 17:47   #10
hansh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 46
Innlegg: 5
hansh er på en erverdig vei

Sv: Nok fett - hvordan?

Tror du skal slite med å få i deg for mye fett (med mindre du ikke lever på smør da). Om det skulle bli tilfelle tror jeg ikke det ville ha så mye å si på vekta, men du vil nok lide litt av forstoppelse - det er i hvert fall min erfaring...

hansh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 17:49   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nok fett - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av hansh, her.

men du vil nok lide litt av forstoppelse - det er i hvert fall min erfaring...

Eller stikk motsatt, siden kroppen ikke lenger trenger å lagre det overflødige fettet lenger, men sender det rett gjennom systemet og ut igjen...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 17:49   #12
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Nok fett - hvordan?

Får man for mye kommer det naturlig ut.. Fettdiare.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 17:53   #13
hansh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 46
Innlegg: 5
hansh er på en erverdig vei

Sv: Nok fett - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av magdalena, her.

Får man for mye kommer det naturlig ut.. Fettdiare.

Hmm, tro nesten det hadde vært bedre. Her i gården blir det bom stopp.

hansh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 17:53   #14
clovek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: rogaland
Innlegg: 18
clovek er på en erverdig vei

Sv: Nok fett - hvordan?

mmm det hørtes herligt ut.. hehe.. nei hadde akuratt begynt på kuren og jeg føler det blir så mye fett i maten, men er jo ikke vandt til det.. men da spiser jeg sikkert ikke for mye fett.. hehe

clovek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 08:28   #15
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Nok fett - hvordan?

Til å begynne med så kan fettmengden være overveldende, spesielt siden man har fått tutet ørene fulle med hvor farlig det er med fett. Etterhvert så venner man seg til det, og jeg klarer nå ikke å se hvordan jeg skulle klare et liv uten alt det fettet jeg bruker nå.
Jeg har under hele kuren hatt i meg enormt med fett, vil anta mellom 300 og 400g om dag. Pøs bare på!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:24   #16
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Nok fett - hvordan?

Jeg har begynnt og spise ei tskje med cocosa før jeg legger meg for og få mere fett i kroppen, ikke noe sånn kjempe godt akkurat men skyller det ned med noe vann så går det greit :-)

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 12:57   #17
Persistence
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 12
Persistence er på en erverdig vei
Question

Sv: Nok fett - hvordan?

Hei alle sammen, jeg skjønner i alle fall at jeg slett ikke får i meg nok fett, - kan det være grunnen til at vekten står litt i ro? Jeg har bare holdt på med dette i 10 dager, er strålende fornøyd med energi, "følelse i kroppen", og mental tilfredshet . De tre siste dagene har vekten hengt litt. Det bekymrer meg ikke, men jeg lurer altså på om det kan skyldes for lite fett?

Har i dag så langt spist egg og bacon til frokost, men valgte magert bacon.Stekte i smør, 4 biter. Til lunsj nå spiste jeg en liten lammekotelett. Til middag lager jeg løvstek i dag. Til kvelds tenkte jeg cottage cheese.
Hva synes dere eksperter??

Jeg har lurt på om jeg kan spise blomkål med rømmedipp i kveld, og lurer på om jeg kan tilsette rømmen "Holiday"miks. Den er merket med 57 gram karbo pr 100 gram, men posen er bare 22g, og jeg spiser jo bare LITT etter at dette er rørt ut i rømme. What do you think??

Ett siste spørsmål til dere veteraner. Atkins-bar`en er merket med 18,5 g karbo på innholdsfortegnelsen, MEN med kun 2 gram på Atkins Karb count, som står på fremsiden av bar`en. Vet dere hva denne forskjellen kommer av???

Jeg er i ketose, har vært det hver dag siden 3.dag, vil ikke UT av ketosen

Takk for svar som jeg håper kommer, og god helg!!!!

__________________
If I had to select one quality that I regard as being most highly correlated with success, I would pick the trait of persistence.


Persistence er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 13:14   #18
Fatzo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1
Fatzo er på en erverdig vei

Sv: Nok fett - hvordan?

Har holdt på med lavkarbo i 2 uker nå, og hittil har det vært litt ukjent for meg. Har gått ned 3,5 kg på disse to ukene. Jeg spiser nok litt for lite fett, og da stagnerer vekten litt. Det virker litt rart at man kan spise så mye fett, og likevel gå ned. Hmmm! Det gjør ikke meg noe, for jeg er mer glad i fet mat, enn karbohydratrik mat. Grønnsaker med dipp er jo kjempegod snacks hvis suget kommer. Har hittil ikke hatt problemer med å holde dietten. Skal forsøke å få mer fett i maten nå fremover så får vi se hvordan det går.
Lykke til alle sammen!

Fatzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 13:37   #19
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Nok fett - hvordan?

Bevis på at det ikke er alltid er mye som skal til, er at jeg i dag hadde med meg olje på jobb som eg tok på salaten, bruker vanligvis bare dressing.

Fettdiaré halve time senere Ja vet eg var sjarmerende nå, men ville bare si at man ikke trenger nødvendigvis en pakke meierismør for dagen

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan vet jeg at jeg får nok fett? Susse Ketolysekuren 17 07-01-09 13:30
Hvordan skal jeg få i meg nok type fett? dydde Type O 2 24-03-08 17:01
Hvordan VET jeg at jeg får i meg nok fett? Pusen Ketolysekuren 18 05-02-08 08:30
Hvordan få i seg nok fett? jennys Lavkarbo generelt 5 22-11-06 18:36
Hvordan få i seg nok fett? elian Lavkarbo generelt 6 29-07-04 09:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no