Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-11, 12:29   #1
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 12:31   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Man kan trene så mye kroppen bare orker om man går på ketolyse

Ingenting i veien for det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 16:01   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Man kan trene så mye kroppen bare orker om man går på ketolyse

Men i starten er det ikke sikkert at kroppen din har fått helt dreisen på å bruke ketoner som drivstoff og du vil oppdage at ting er fryktelig tungt og slitsomt!
Dette gir seg etter 2-6 uker og DA kan du trene time etter time etter time uten å møte veggen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 17:42   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men i starten er det ikke sikkert at kroppen din har fått helt dreisen på å bruke ketoner som drivstoff og du vil oppdage at ting er fryktelig tungt og slitsomt!
Dette gir seg etter 2-6 uker og DA kan du trene time etter time etter time uten å møte veggen!

Jeg leste nettopp et eller annet sted at leveren bruker opp glyko...(?) og at kroppen begynner produsere melkesyre. Går det ikke an på et vis å reversere denne melkesyreproduksjonen??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 17:46   #5
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Finnes jo toppidrettsutøvere som lever på veldig lavkarbo. Og de får vel ikke melkesyre for det...? Er vel mer om kroppen er vant til lavkarbo/ketolyse og hvor trent man er.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 17:47   #6
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg leste nettopp et eller annet sted at leveren bruker opp glyko...(?) og at kroppen begynner produsere melkesyre. Går det ikke an på et vis å reversere denne melkesyreproduksjonen??

Det går an å trene opp kroppen til å tåle mer melkesyre.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 17:53   #7
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Du får mer melkesyre på "normale" dietter enn på lavkarbo.

La kroppen venne seg til å bruke ketoner, og tren så til hjertens lyst.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 18:48   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Feilinformasjon?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 19:45   #9
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Ja- der fins uendelig mye feilinformasjon og propaganda .. lytt til erfarne folk på feltet. Det er så mange her på forumet som trener både litt og mye.

Når kroppen er blitt vant til å være i ketose vil du mest sannsynlig oppleve å tåle veldig mye mer - og hvis du er like heldig som meg; føle enormt stor treningsglede Lykke til!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 20:28   #10
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Jeg siterer s.47 fra ketolyseboka:

"Ettersom kroppen ikke mottae nevneverdige mengder med karbohydrater i forbindelse med kuren, vil du ikke ha den normale evnen til maksimal fysisk utfoldelse. Det advares derfor sterkt (!*) mot energikrevende mosjon som aerobic, step og løping da dette kan medføre alvorlig utmattelse og ubehag."
* mitt utropstegn
Dette gjelder for all del ikke mosjon, men hard trening..

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 20:56   #11
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Jeg siterer s.47 fra ketolyseboka:

"Ettersom kroppen ikke mottae nevneverdige mengder med karbohydrater i forbindelse med kuren, vil du ikke ha den normale evnen til maksimal fysisk utfoldelse. Det advares derfor sterkt (!*) mot energikrevende mosjon som aerobic, step og løping da dette kan medføre alvorlig utmattelse og ubehag."
* mitt utropstegn
Dette gjelder for all del ikke mosjon, men hard trening..


Er det mange slike feil i ketolyseboken? Hva med dem som løper maraton på et ketogent kosthold, eller vinner OL-gull i skiskyting for den saks skyld?

De er nok glade for at de ikke har lest ketolyseboken!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:33   #12
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Det har sikkert litt å si hvor du er i kostomleggingsprosessen. Jeg blir helt utmatta sjøl hvis jeg ikke spiser nok og så skal trene skikkelig. Men i ketolyseboka står det jo også at en av grunnene til vekttapet kommer av at man spiser mindre enn vanlig, og det er vel der problemet er. Tipper disse idrettsutøverne lemper innpå med mat... ?

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:38   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Er det mange slike feil i ketolyseboken? Hva med dem som løper maraton på et ketogent kosthold, eller vinner OL-gull i skiskyting for den saks skyld?

De er nok glade for at de ikke har lest ketolyseboken!


-

Ketolyseboken er nok skrevet for et annet "klientell" enn toppidrettsutøvere

Den er nok skrevet for oss med betydelig overvekt og som trenger å gå ned i vekt
Og takk og lov for at jeg fant ketolyseboka

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:45   #14
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Næringsstoffenes betydning for kroppsfunksjonene.


Protein.
Proteiner er viktige for oppbyggingen og fornyingen av cellene i kroppen (og for fremstilling av enzymer og hormoner). Det har imidlertid ingen hensikt å spise mer enn nødvendig av proteinstoffet, for vi lagrer dem ikke i organismen. For stort inntak av proteiner går inn i forbrenningen eller blir avleiret som fett. Brød, korn, fisk, egg, kjøtt og melkeprodukter inneholder mye protein.
Karbohydrat.
Karbohydratene sørger for at kroppen får den energien som er nødvendig når den skal utføre fysisk arbeid med høy intensitet. Langsomt absorberbare karbohydrater bør dominere kostholdet. Slike finnes i alt som inneholder stivelse (korn, ris, pastaprodukter, poteter, grønnsaker og delvis i frukt).

Fett.
Ved langvarige fysiske arbeidsbelastninger med lav og moderat intensitet skaffes mye av energien gjennom forbrenning av fett. I kostholdet vårt får vi tilført fett mest gjennom forskjellige melkeprodukter, kjøttprodukter og fet fisk.
Proteiner og mineralstoffer er kroppens byggestoffer, mens både karbohydrater, fett og proteiner hører til de energigivende næringsstoffene.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:17   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

[
Karbohydrat.
Karbohydratene sørger for at kroppen får den energien som er nødvendig når den skal utføre fysisk arbeid med høy intensitet.

Men det forutsetter at man lever på et "normalt" norsk kosthold. Kroppen kan fint nyttegjøre seg ketoner fra forbrent fett på samme måte, men den trenger noen dager til å "lære" det på.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:57   #16
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Næringsstoffenes betydning for kroppsfunksjonene.


Protein.
Proteiner er viktige for oppbyggingen og fornyingen av cellene i kroppen (og for fremstilling av enzymer og hormoner). Det har imidlertid ingen hensikt å spise mer enn nødvendig av proteinstoffet, for vi lagrer dem ikke i organismen. For stort inntak av proteiner går inn i forbrenningen eller blir avleiret som fett. Brød, korn, fisk, egg, kjøtt og melkeprodukter inneholder mye protein.
Karbohydrat.
Karbohydratene sørger for at kroppen får den energien som er nødvendig når den skal utføre fysisk arbeid med høy intensitet. Langsomt absorberbare karbohydrater bør dominere kostholdet. Slike finnes i alt som inneholder stivelse (korn, ris, pastaprodukter, poteter, grønnsaker og delvis i frukt).

Fett.
Ved langvarige fysiske arbeidsbelastninger med lav og moderat intensitet skaffes mye av energien gjennom forbrenning av fett. I kostholdet vårt får vi tilført fett mest gjennom forskjellige melkeprodukter, kjøttprodukter og fet fisk.
Proteiner og mineralstoffer er kroppens byggestoffer, mens både karbohydrater, fett og proteiner hører til de energigivende næringsstoffene.





Når man trener, vil kroppen normalt bygge en del mitokondrier, for å klare å lage mer energi (atp) ved behov. Men det er en stor forskjell på den type og mengde mitokondrier som lages når man går på LCHF og trener. De er større, og blir langt flere. Grunnen er biologisk. Når man ikke har glukose å bruke til muskulært bruk, må kroppen bruke fett som energi. Vanligvis spiser vi så mye karbohydrater, at enzymer som trenges for å spalte fett er i mindretall. Når vi kutter ut karbohydrater, vil disse enzymene bli produsert i mye større mengder, slik at kroppen kan bruke mer fett som energi. I tillegg vil altså den økte mengden og størrelsen på mitokondriene gjøre at mer fett kan forbrennes på kortere til. Det som gjør at fett kalles for langsom energi, er at syrene trenger L Carnitin for å komme inn i mitokondriene. Ellers er prosessen like rask som glukose. Med den økte mengden mitokondrier vil det altså ikke være noen mindre effekt å bruke fett, fordi kroppen nå kan bruke så mye fett samtidig. Det vil også produseres svært lite melkesyre, noe som gjør at man kan holde høyere intensitet uten å stivne.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 00:35   #17
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Er det mange slike feil i ketolyseboken? Hva med dem som løper maraton på et ketogent kosthold, eller vinner OL-gull i skiskyting for den saks skyld?

De er nok glade for at de ikke har lest ketolyseboken!


-

Men de har kanskje unngått trening i overgangsfasen de og?
Vet ikke jeg altså, bare spør.

Jeg trodde forresten ikke man skulle gå på ketolyse veldig lenge...
Er det bare svada det med at ketolyse er en diett, mens lavkarbo er en livsstil og?

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 00:38   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Er det bare svada det med at ketolyse er en diett, mens lavkarbo er en livsstil og?

Ketolyse er lavkarbo, mens lavkarbo ikke trenger å være ketolyse. Omtrent som at Lada er en bil, men det finnes flere typer biler

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 01:18   #19
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Er vel ikke riktig at det er så mange toppidrettsutøvere på ketogen diett heller? Vet det er noen få som lever lavkarbo, men er jo stooor forskjell på det og en ketogen diett

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 02:25   #20
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Odd og Strømsgodset spiser lavkarbo

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 09:21   #21
Levita
Medlem
 
Levita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 422
Levita er en juvelLevita er en juvelLevita er en juvel

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Jeg vil tro rådet om å ikke trene hardt er for dem som ikke har trent så mye før, og plutselig finner ut at nå skal de gjøre det samtidig som de legger om hele kostholdet. DET kan bli mye for kroppen. Har man derimot trent litt før, så vil man merke at det går tråere helt i begynnelsen, og så kan man trene som normalt etterhvert. Det er i alle fall min oppfatning av rådene i ketolyseboka og egen erfaring...

Levita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 11:11   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Du får mer melkesyre på "normale" dietter enn på lavkarbo.

La kroppen venne seg til å bruke ketoner, og tren så til hjertens lyst.

Jeg har vært sykemeldt siden midten av september grunnet ymse symptomer. Et av symptomene er følelsen av melkesyre i kroppen hele tiden UTEN å ha gjort noe mer enn feks å gå over stuegulvet eller opp ei trapp. Gjør jeg alt sakte går det høvelig greitt, men melkesyra er der. Jeg skal utredes for ME også, legene vil bare utelukke andre ting først.

Så det jeg egentlig lurte på kan man trene seg opp slik at man takler mer før melkesyra setter inn og hvordan trener jeg?? Jeg prøvde meg på ellipsemaskina vår, etter 1 min på laveste motstand måtte jeg gi meg! Jeg var kjempesprek tidligere og SÅ dårlig kondis kan jeg neppe ha pådratt meg de siste to årene?? Ikke så galt at det ikke er godt for noe; jeg sparer penger siden jeg ikke gidder rase i butikkene lengere.. For øvrig så prøver jeg å være utenfor ketose; holder meg i grenseland.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 17-01-11 kl 21:58.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 11:16   #23
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ketolyse er lavkarbo, mens lavkarbo ikke trenger å være ketolyse. Omtrent som at Lada er en bil, men det finnes flere typer biler

Ja jeg vet det.
Men jeg har hørt at ketolyse er en diett = man bør ikke ha det som livsstil, bare bruke det til vektnedgang, og max 6 mnder i slengen.
Og deretter gå over til litt mer karbo, men fortsatt holde seg innen lavkarbogrensen.

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 12:08   #24
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har vært sykemeldt siden midten av januar grunnet ymse symptomer. Et av symptomene er følelsen av melkesyre i kroppen hele tiden UTEN å ha gjort noe mer enn feks å gå over stuegulvet eller opp ei trapp. Gjør jeg alt sakte går det høvelig greitt, men melkesyra er der. Jeg skal utredes for ME også, legene vil bare utelukke andre ting først.

Så det jeg egentlig lurte på kan man trene seg opp slik at man takler mer før melkesyra setter inn og hvordan trener jeg?? Jeg prøvde meg på ellipsemaskina vår, etter 1 min på laveste motstand måtte jeg gi meg! Jeg var kjempesprek tidligere og SÅ dårlig kondis kan jeg neppe ha pådratt meg de siste to årene?? Ikke så galt at det ikke er godt for noe; jeg sparer penger siden jeg ikke gidder rase i butikkene lengere.. For øvrig så prøver jeg å være utenfor ketose; holder meg i grenseland.

Hmmm.... dette høres jo temmelig spesielt ut. Det vil jo tydeligvis være unntak til en regel. Hvis du får melkesyre så lett, så aner jeg ikke helt hva jeg kan si

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 12:23   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Hmmm.... dette høres jo temmelig spesielt ut. Det vil jo tydeligvis være unntak til en regel. Hvis du får melkesyre så lett, så aner jeg ikke helt hva jeg kan si

Som kanutten sier har hun vært sykemeldt en stund, så det er nok litt andre prosesser som har overtaket der
(Ikke at alle som blir sykemeldt opplever det annerledes, men hun har vært åpen om sin noe spesielle og uforklarlige sykdom her inne)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man trene for mye eller for hardt? neitakktilsukker Ketolysekuren 3 05-01-08 22:26
Er det sunt å trene hardt med en gang når man ikke har trent på lenge? Tidligere bruker Trening 2 28-05-07 15:51
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
er det sunt og trene hardt og gå på atkins? Aadna Lavkarbo generelt 8 08-08-06 14:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no