Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-11, 23:37   #1326
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av valkerut, her.

Heisann !
Å så herlig å se at dere er her og så godt motiverte Blir så godt humør og motivert for videre gang med engang jeg er her inne. Jeg har ikke rukket å lese over alle notater, men vil gratulere Grotingelinn og Hapylady så mye ! Sier hei til Hapylady i samme øyenblikk.
Jeg har hatt to hektiske måneder med sykdom og dødsfall i nær familie, så motivasjonen, dietten samt matplanlegging skle mye ut...dog forsøkte å holde en viss standard innimellom..:0).
Så forrige vektkontroll hadde jeg lagt på meg et par kilo... men det er ikke så farlig nå...det viktigste er at nå er jeg tilbake.

Er virkelig klar for ny giv, og startet fase 1 igjen i går, Påske her I come !! I`ll never give up ;0)

Godt å se at vi alle er i forskjellige faser i livet. Og de gjør noe med oss! Men syntes det er fantastisk at du tar grep igjen. Jeg har selv hatt MYE sykdom og familie-problemer og nylig fått beskjed at jeg ikke kan jobbe så mye lenger i yrket mitt. Har mega senebetennelse i armen. Nå har jeg holdt på i 14 år i yrket....trodde aldri dette skulle skje!!!! Det gjør meg ufokusert og dermed sløv i mat veien.

Men selv om jeg ikke går ned 27 kilo på 6 mnd. kan jeg gjøre det på min måte, den tiden jeg vil bruke. Så er det "my way"!!!! Kanskje lett å henge seg opp i egne forventninger og andres "suksess historier" og glemme at livets opp og-nedturer kommer uansett....

Nå er tiden min også for å gjenoppta der jeg slapp...virkelig herlig med en såååååååååååå positiv gjeng. Kjempe MOTIVERENDE

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

..flott nå med kvinnelige formen, men skjønner jeg vil ned litt til. Så da blir det fase 1 på meg også. Frem til påske! Starter mandag

Kjenner jeg er så glad på dine vegne! Så deilige nyheter da. Herlig nå når kjolen er på plass. De siste går nok av med tid og stunder de også! Håper jeg får noen lignende beskjeder.......
Natta alle skjønne damer!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 10:19   #1327
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Føler med deg Monica!!! Jeg elsker også jobben min, men har etter noen år med smerter i skuldre og armer forstått at jeg sannsynligvis ikke får bli pensjonist i yrket, det river meg i hjertet men jeg klamrer meg fast så lenge jeg kanFor min del har jeg foreløbig ingen anelse om hva jeg kan bli som ikke krever bruk av armeneMen en løsning finnes, både for meg og deg, vi ser den bare ikke nå!

Happylady, jeg har ikke sagt noe om at jeg spiser kun favoritt tingene jeg og ikke spørr legen heller. Jeg tusler meg nedover , det er vel det viktigste


Ha en fin onsdag damer!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 11:57   #1328
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.


Happylady, jeg har ikke sagt noe om at jeg spiser kun favoritt tingene jeg og ikke spørr legen heller. Jeg tusler meg nedover , det er vel det viktigste


Ha en fin onsdag damer!

Nei, kanskje det beste er å ikke si noe . Det må jo sikkert være greit så lenge vi går nedover.
Tenkte jeg skulle høre med veileder om hun har andre alternativer. Hun nevnte at det på første møtet - at det var andre ting man kunne gjøre - hvis jeg skulle få problemer med noen av produktene.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 14:40   #1329
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

valkerut: kondolerer så mye! når det gjelder vekt så er det viktigste at du ikke lar det skli helt ut, og det er det jo tydelig at du ikke gjør

monica og streber: det må være utrolig trist å få en slik beskjed. men jeg har tro på at dere finner ut av det og det finnes jo mye man kan drive med. Og dere er jo unge begge to, så jeg har troen på at dere skal klare det helt fint! hva er det du jobber med monica?

og om man er litt slapp i matveien i perioder så gjør vel ikke det noe, det er i hvertfall det jeg sier til meg selv. Jeg har vært ganske slapp en stund nå. men har tenkt en del på hvordan jeg vil gjøre det fremover. for tiden spiser jeg litt for mye av både fett go karbohydrater, og har tenkt på at jeg må kutte ned på en av de. har lest en del rundt på forumet og sånn, og har funnet ut at jeg vil fortsette med en slags ED uten produkter. altså ikke lkhf, jeg har lyst å ha et kosthold som er mer varierende og lettere å tilpasse forskjellige situasjoner.

men jeg har ikke all verdens å gå ut ifra. fikk en dagsmeny av hetland som ser slik ut:

frokost: to egg med tomat og agurk
lunch: middagsrester
middag: 150gr rent kjøtt eller 200gr fisk og grønnsaker
kvelds: ett c-måltid (havregryn av store flak/en yoplait 0% m nøtter/to knekkebrød o.l.)

hun ba meg gå ut i fra grønnsakslisten på ed, og velge mest ja-grønnsaker såklart. Så nå skal jeg jobbe litt med å utarbeide meny. føler jeg må innarbeide nye vaner. med produktene var det mye "lettere". jeg merker at nå er det mye lettere å falel for fristelser, i tillegg tar jeg mye lettere på det.

jeg tenker at jeg noen dager kan bytte ut c-måltidet, og da spise litt mer fett. hva tror dere om det? i tillegg er/var(?) fedon mer opptatt av å spise mest umettet fett. vet dere noe om dette?

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 15:27   #1330
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Mille, det ordner seg på et eller annet vis mht jobbing, men jeg vet ingenting jeg vil bli som ikke involverer det å ta meg av andre mennesker på en eller annen måte -og da må hendene brukes. Det eneste jeg så langt har kommet på er psykolog, men vet rett og slett ikke om jeg er smart nok til å komme meg gjennom de studieneMen en løsning blir det, på et eller anet vis


Dagsmenyen til Hetland er identisk med den jeg fikk før ED start, gikk ned 3 kg på en mnd-mine 1. kilo etter år med slit.Jeg varierte så godt jeg kunne ut fra det der og jeg kuttet ikke på fettet-mulig jeg skulle det, men hun sa ikke noe om det, brukte smørøye i havregrynsgrøten (sikle...gleder meg til endt ED), lagde eggerøre/kokte/stekte eggene, tok et par dager i uken hvor jeg lagde mer spennende middager enn bare rent kjøtt-fra lavkarbo oppskrifter her inne. Koste meg på det opplegget der jeg! Fylte på med salater og grønnsaks stappe-slik jeg gjør nå også ved sult mellom måltidene. Dette blir bra det Mille!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:36   #1331
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg har et veldig godt forslag ang. jobb til deg Streber! Sosionom selvsagt! Du ville passet perfekt! Du kunne hjulpet mennesker som har det vanskelig uten å bruke hendene Jeg er nesten ferdig med studiet nå og kan anbefale det varmt til alle som brenner for de "svake" i samfunnet

En helt annen ting...sitter på flyplassen nå og kom plutselig til å tenke på om det er lov å ta med de kjeksene til utlandet?? Jeg har de i bagasjen som blir sendt, men kommer til å bli rimelig stresset hvis de tar de fra meg! Jeg har nemlig ingen plan B... Jaja satser på at det går i orden

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:29   #1332
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Ada/80, her.

En helt annen ting...sitter på flyplassen nå og kom plutselig til å tenke på om det er lov å ta med de kjeksene til utlandet?? Jeg har de i bagasjen som blir sendt, men kommer til å bli rimelig stresset hvis de tar de fra meg! Jeg har nemlig ingen plan B... Jaja satser på at det går i orden

Tror nok det går bra.
Hadde med meg kjeks både i håndbagasje og innsjekket bagasje til USA i fjor - NO PROBLEM
Har du med esken?
Ved evt. spørsmål vil den kunne være til hjelp for å vise hva kjeksene inneholder.
Men i innsjekket bagasje vil du uansett kun bli spurt hvis du skulle bli plukket ut til manuell kontroll.

God tur - kos deg masse, og ikke stress for mye med maten

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:40   #1333
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjedelig med senebetennelse Monica, jeg hadde jo store planer om å booke en time

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

men jeg har ikke all verdens å gå ut ifra. fikk en dagsmeny av hetland som ser slik ut:

frokost: to egg med tomat og agurk
lunch: middagsrester
middag: 150gr rent kjøtt eller 200gr fisk og grønnsaker
kvelds: ett c-måltid (havregryn av store flak/en yoplait 0% m nøtter/to knekkebrød o.l.)

hun ba meg gå ut i fra grønnsakslisten på ed, og velge mest ja-grønnsaker såklart. Så nå skal jeg jobbe litt med å utarbeide meny. føler jeg må innarbeide nye vaner. med produktene var det mye "lettere". jeg merker at nå er det mye lettere å falel for fristelser, i tillegg tar jeg mye lettere på det.

jeg tenker at jeg noen dager kan bytte ut c-måltidet, og da spise litt mer fett. hva tror dere om det? i tillegg er/var(?) fedon mer opptatt av å spise mest umettet fett. vet dere noe om dette?

Som Streber så var det denne listen jeg også fikk i perioden mellom første konsultasjon og oppstart på ED.
Og du har maaaaaaaaaaaaaaaange variasjonmuligheter - fantasien er eneste begrensning.
For hvem har vel sagt at middagsrester kun kan spises til lunch?
Og egg kommer jo i mange former; kokt, stekt, eggerøre, omelett, firkantet, pai (uten paideig men med kjøtt og grønnsaker)
OG du skal ha fett, så det kan du trygt inkludere - hvis du leser i ED-folderen så står det også der at en skal ha fett f.eks. som olje på salat....
Skal finne fram Fedon-boka mi og sjekke opp c-måltider for deg.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:47   #1334
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Fra boka Naturlig slank:
C - måltid består av mat med middels / høy GI
Dette inkluderer brød, knekkebrød, pasta, ris, gryn, mel (og andre bakevarer), linfrø, havre, hvetekim, hvetekli, frokostblandinger, frukt (de fleste) og poteter

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:31   #1335
Elinemor
Medlem
 
Elinemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 65
Elinemor er på en erverdig vei
Smile

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei alle sammen,
Vet ikke hva som er vanlig praksis her på forumet, men tenkte jeg skulle presentere meg litt siden jeg regner med å være en del her inne framover. Og så har jeg lest masse om dere, så jeg føler at det skulle bare mangle!

Jeg er 38 år og bor i Oslo. Vektmålet mitt er ned 31 kilo, og jeg er nå inne i tredje uka av fase 1. Det går stort sett greit, mest kjedelig er det i sosiale sammenhenger. Hadde mistet sju kilo da jeg veide meg forleden, men stoler ikke helt på det ... Virker mye? Selv om jeg er ganske flink til å drikke vann.
Jeg har PCOS, uten at det forklarer hele mitt vektproblem. Men jeg har virkelig tro på at dette er et opplegg som passer min "kjemi".

Vel, da er jeg i gang.
Forresten, jeg er så teknisk inkompetent at jeg ikke klarer å legge inn den vektskalaen fra tickerfactory som signatur - noen som kan gi litt elementær opplæring?

Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:48   #1336
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Siden jeg er så godt i gang, tar jeg like godt en liten rapport fra dagens legevisit:
Blodtrykk - noe høyt men betydelig lavere enn forrige gang
Vekt - nøyaktig samme som for 6 uker siden (ikke noe sjokk der) MEN
Fett masse: - 1.1 kg (-0.7%)
Muskelmasse: + 1.1 kg (+2,2%)

Så fordelingen har blitt myyyye bedre - det har altså funket med mer regelmessig trening

Dr. Hetland er fornøyd med statusen, og jeg fikk full støtte for opplegget jeg har valgt meg framover - så fase 1 i 3 uker til, deretter fase 2 i 6-8 uker.

Ellers så gav hun meg tilbud om å være med på et forskningsprosjekt rundt hjertesykdom og overvekt på Haukeland - takket ja jeg
Er jo kjempebra at de forsker mer, og skulle de finne noe uregelmessig så får jeg autmatisk oppfølging.
Får også en kopi av resultatene når de er klare, noe som jo kan bli interessant i seg selv.
Starter neste fredag med full runde med prøver, dvs glukosebelastning, urin- og blodprøver
Deretter blir det 2-3 undersøkelser på hjerteavdelingen med EKG, ultralyd osv.
Spennende, selv om den glukosebelastningen ikke akkurat er noe jeg ser fram til......

Neste kontroll blir etter påske - så under 80 kanskje??

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:53   #1337
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

hva er det du jobber med monica?

Jeg er utdannet autorisert fotterapeut. Jobbet med det siden utdannelsen i 1997!!!!!!!! Tiden går så fort. Var hos Nav idag og har en liten anelse om en fremdriftsplan mot høsten.....så vi får se! Det kjipe er at jeg driver for meg selv og har flyttet klinikken hjem. Så får nesten 2 år siden innredet vi klinikk i kjelleren vår...men ja,ja!
Bare så rart å skal tenke helt annerledes!

Hørtes ut som en grei plan for mat da....
Fedon er nok mer i balanse når det gjelder fett og karboer enn andre av forkjemperne for bare fettrik kost. Må nok finne noe som passer for oss

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:03   #1338
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Elinemor, her.

Hei alle sammen,
Vet ikke hva som er vanlig praksis her på forumet, men tenkte jeg skulle presentere meg litt siden jeg regner med å være en del her inne framover. Og så har jeg lest masse om dere, så jeg føler at det skulle bare mangle!

Jeg er 38 år og bor i Oslo. Vektmålet mitt er ned 31 kilo, og jeg er nå inne i tredje uka av fase 1. Det går stort sett greit, mest kjedelig er det i sosiale sammenhenger. Hadde mistet sju kilo da jeg veide meg forleden, men stoler ikke helt på det ... Virker mye? Selv om jeg er ganske flink til å drikke vann.
Jeg har PCOS, uten at det forklarer hele mitt vektproblem. Men jeg har virkelig tro på at dette er et opplegg som passer min "kjemi".

Vel, da er jeg i gang.
Forresten, jeg er så teknisk inkompetent at jeg ikke klarer å legge inn den vektskalaen fra tickerfactory som signatur - noen som kan gi litt elementær opplæring?

Hei og velkommen i gjengen Elinemor
Flott resultat etter 3 uker, og ja - du kan stole på tallet!
Flere her som har hatt 8-10 kg reduksjon i fase 1.
Er selv i fase 1 for tiden, men siden jeg har holdt på en stund vil jeg ikke se slike tall - men kan jo alltids håpe
Ja - fase 1 er en utfordring sosialt, men dette er jo en kort periode - og fase 2 gjør livet myyye enklere.
PCOS har jeg også, og har fått metformin - det hjelper en del og gjør at jeg faktisk går ned i vekt.

EDIT:
Fant en bedre beskrivelse i denne linken: Tickerfactory

Lykke til videre

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:04   #1339
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Velkommen Elinemor og lykke til!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:13   #1340
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Oj, her er skravlejentene i gang.

Så kjedelig at dere ikke kan fortsette i jobbene dere liker så godt. God klem til både Streber og Monica.

Så bra resultater hos legen, Gro. Flott med mer muskelmasse.
Jeg kjenner at jeg gleder meg litt til å begynne på fase 1 igjen nå, ikke fordi jeg synes det er så stas, men gleder meg til å gå litt ned i vekt igjen hvis dere skjønner og som Hexenberg sa. Når målet mitt alikevel er å gå ned og jeg ikke får resultater ved vanlig lavkarbo, så kan jeg jo like godt kjører på og gi alt når det er den eneste måten og gå ned på...Samtidig sa hun at det er bra jeg har stabilisert vekta en stund for nå skal vi lure kroppen litt igjen...blir spennende å se, nå må jeg bare ikke kose meg for mye denne uka da. JEg skal på jentetur til Bergen i helgen og i går var jeg og kjæresten på TGIF i Oslo og der delte vi en dessert.

Så trøtt her nå, vært en lang dag og kjæresten ligger nyopperert på sykehuset i hovedstaden....mammas gull sover søtt i senga vår og jeg tror jeg snart skal køye sjøl...det er hvertfall planen.

Snakkes i morgen, søte jenter.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:14   #1341
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Velkommen i klubben, Elinemor.
Så spennende med forskningen, Gro, vi trenger slike som deg.
Og lykke til med dietten, Mille.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:18   #1342
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk Titti - brenner veldig for hjerteforskning siden vi har flere i familien med ulike hjerteproblemer.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:23   #1343
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg kom på at jeg må bestille produkter så jeg har til mandagens oppstart på fase 1, skal hvertfall bare spise det jeg liker denne gangen ja. Men greit å bestille litt mer omeletter kanskje, de går jo greit ned...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:39   #1344
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk for svar Grotingeling Nå sitter jeg på flybussen og spiser kjeks

Jeg blir "frakoblet" noen dager, så ønsker dere en finhelg litt på forskudd

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 06:50   #1345
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Velkommen hit Elinemor.
God ferie Ada. Kose deg masse.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 14:19   #1346
Elinemor
Medlem
 
Elinemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 65
Elinemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Tusen takk for alle hyggelige hilsener! Skal prøve den bruksanvisningen når jeg ikke er på jobb - den så jo så pedagogisk ut at selv jeg burde klare det

Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:27   #1347
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjapt innom på vei til senga....
Må bare hilse til Mille og takke for koselig treff i Bergen i kveld - kjekt å se deg live

Var bortom postkassen nå når jeg kom hjem, og der lå det brev fra...... (nei da - ikke fylkesmannen) fastlegen.
Hjertespesialisten som vurderte blodtrykksmålingen min har anbefalt blodtrykksmedisin mot høyt blodtrykk, så kanskje dette kan hjelpe meg med førerkortet
Skal kontakte legen over helgen og be om at dokumentasjon sendes til saksbehandleren hos fylkesmannen, for høyt blodtrykk er jo ikke en av tilstandene som fører til inndragelse av førerkortet.

Men nå er det langt på natt for meg, sov godt

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 23:00   #1348
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Skikkelig lykke til i fase 1 Titti! Du og Gro er tøffe. Hadde bare ikke villet jeg. Men sikkert lurt for å få has på de siste kiloene!

Velkommen Elinemor, ser du er godt igang og vekttapet ditt er helt sikkert reelt! Herlig da! Ser du har fått svar på dt andre, så da er det bare å skravle i vei!

Nå håper jeg virkelig lappen suser ned i post kassen din snart Grotingeling. Så heldig du var som fikk møte Mille! Du er den omreiste ED-trefferen. Vi andre får kose oss med kommentarene her inne

Ha en fantastisk helg. Kommer sterkt tilbake på mandag. Ikke skravle altfor mye....ellers blir det så mye å lese igjennom....

Stor god helg til alle mann...

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 00:54   #1349
achi_bachi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 5
achi_bachi er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

heisann jeg begynte på ED for to dager siden men jg klarer ik å gå på dn lenger. jeh har kjøpt ed produkter for 2000 kr som bare ligr i eskene sine er d noen som kan hjelpe mg md å kjøpe de?? så r dere kjempe snille send mg epost på asima_192@yahoo.no

achi_bachi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 07:09   #1350
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Skjønner ikke helt at vi klarer jeg heller men jeg går jo ikke ned på annen måte så da så. ha en fin helg dere. Jeg skal på jentetur til Bergen i helgen.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no