Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Matintoleranse

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-06, 14:16   #1
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Matintoleranse

tok en test på denne siden og fant ut at jeg ikke har matinntoleranse:-)
http://www.hovikhelse.com/?gclid=CM_...FT0XMAodtgGW3Q

jeg fikk en sluttsum på 24 og sannsynligheten på matintoleranse ligger på minimum 40.

Kan være nyttig for mange ,sjekk den

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 12-08-06, 14:29   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Matintoleranse

Jeg trodde jeg ville skåre lavt på den der jeg siden jeg holder meg unna så mye av det jeg ikke tåler. Jeg fikk 153 poeng om jeg har tellet riktig. Må se over det en gang til senere. Men egentlig bekrefter det bare det jeg fikk testet for to år siden med en sånn der energimaskin. Den slo ut på at jeg ikke tålte noe av det jeg mente, og samtidig var alt det som kroppen min tolererte helt i grenseland for det jeg ikke kunne tåle også, men akkurat innene for grensen.... *oppgitt* Dette støtter jo egentlig teorien til en jeg kjenner som mener det er en kronisk betennelse som vil kunne fikses.... *ettertenksom*

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-08-06, 14:47   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Matintoleranse

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg trodde jeg ville skåre lavt på den der jeg siden jeg holder meg unna så mye av det jeg ikke tåler. Jeg fikk 153 poeng om jeg har tellet riktig. Må se over det en gang til senere. Men egentlig bekrefter det bare det jeg fikk testet for to år siden med en sånn der energimaskin. Den slo ut på at jeg ikke tålte noe av det jeg mente, og samtidig var alt det som kroppen min tolererte helt i grenseland for det jeg ikke kunne tåle også, men akkurat innene for grensen.... *oppgitt* Dette støtter jo egentlig teorien til en jeg kjenner som mener det er en kronisk betennelse som vil kunne fikses.... *ettertenksom*

Ups 153 poeng det er mye!!! Du ser jo så frisk ut på bildene av deg,men synet kan bedra.Ikke?
Synd du ikke kan benytte deg av ketolysekuren,atkins el. for du skal jo ikke ned i vekt.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 12-08-06, 15:08   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Matintoleranse

Fikk 68 jeg, men nå vet jeg at jeg sliter med en del intoleranser da, så det var ikke noe bombe akkurat... men jeg synes en del av de spørsmålene var litt dumme...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-08-06, 15:15   #5
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Matintoleranse

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Fikk 68 jeg, men nå vet jeg at jeg sliter med en del intoleranser da, så det var ikke noe bombe akkurat... men jeg synes en del av de spørsmålene var litt dumme...

Kan nok høres dumme ut,men husk at det gjelder ikke bare fysisk helse men også mental,så dersom du ikke har problemer med hodet vil noen av spørsmålene falle litt utenfor.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 12-08-06, 15:24   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Matintoleranse

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Kan nok høres dumme ut,men husk at det gjelder ikke bare fysisk helse men også mental,så dersom du ikke har problemer med hodet vil noen av spørsmålene falle litt utenfor.

var nok helst de GI-spørsmålene jeg skåret mest på da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-08-06, 19:21   #7
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Matintoleranse

Jeg fikk 19.

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 12-08-06, 19:42   #8
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Matintoleranse

Opprinnelig lagt inn av Dorothy

Jeg fikk 19.

19 er jo kjempebra,men du er sikkert ung så når du passerer førti kommer du nok over 20 du og

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 10:58   #9
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Matintoleranse

Ja, tallene vil nok øke betydelig med alderen, ja. Likevel interessant å ta en test.

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 15:35   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Matintoleranse

Men det er jo litt teit at tallene øker med alderen da... det vil jo si at man får intoleranser av å bli eldre, og det stemmer jo ikke...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 21:20   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Matintoleranse

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Men det er jo litt teit at tallene øker med alderen da... det vil jo si at man får intoleranser av å bli eldre, og det stemmer jo ikke...

Det er jo ikke for alle den øker med alderen heller da. Men nå er det jo slik at disse plagene kan komme av andre ting også, og ikke bare matintoleranser. Og noen mennesker får jo flere plager jo eldre de blir og kroppen slites.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 22:37   #12
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Matintoleranse

Dette var ikke lett. Hvordan gjorde dere det?. Jeg klarer ikke å laste ned noe. Det står at man skal "lagre som", men det blir jo ikke downloadet av det

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 23:14   #13
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Matintoleranse

Opprinnelig lagt inn av Lise

Det er jo ikke for alle den øker med alderen heller da. Men nå er det jo slik at disse plagene kan komme av andre ting også, og ikke bare matintoleranser. Og noen mennesker får jo flere plager jo eldre de blir og kroppen slites.

Men da stemmer jo i allefall ikke testen...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 23:44   #14
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Matintoleranse

Opprinnelig lagt inn av nalana

Dette var ikke lett. Hvordan gjorde dere det?. Jeg klarer ikke å laste ned noe. Det står at man skal "lagre som", men det blir jo ikke downloadet av det

Høyreklikk, og gå deretter på "åpne kobling"

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 14-08-06, 03:08   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Matintoleranse

Jøje meg... Jeg fikk 196 poeng....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-08-06, 09:47   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Matintoleranse

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jøje meg... Jeg fikk 196 poeng....

Ta det med ei klype salt du Iset... Ikke bare matintoleranse som gir disse symptomene, og man må ikke bli skremt pga dette...

husk også at det er forskjellig hvordan vi tolker de resultatene vi skulle sette opp... Jeg sier ikke at du overdriver her, men det som kan være en alvorlig reaksjon for enkelta kanskje ikke oppleves så alvorlig for andre...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-08-06, 11:01   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Matintoleranse

Skjønner hva du mener, Jeef. Jeg var veldig nøyaktig i undersøkelsen, overdrev IKKE noe sted og tenkte meg nøye om for hvert spørsmål, så plagene og resultatet er helt reellt, men som du sier så trenger det ikke å stamme fra intoleranse.
Jeg VET jo egentlig hvorfor jeg har alle disse plagene, det er pga det kostholdet jeg har hatt og pga candida (som jo også er pga kostholdet). Mange av disse symptomene er jo candida-symptomer, og jeg vet av erfaring at jeg blir helt symptomfri når jeg ikke spiser sukker, mel, pasta, ris, brød og poteter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-08-06, 11:43   #18
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Matintoleranse

Jeg fikk 60, men jeg må si at jeg oppfatter testen som litt useriøs. Jeg har en psykiatrisk lidelse (bipolar2, men jeg klarer meg utrolig bra, altså), og jeg vet at mange symptomene på lista blir riktige pga dette, alt etter som hvor man er psykisk når man tar testen. Man kan nesten få inntrykk av at man kan kvitte seg med psykiske lidelser ved å legge om kostholdet, og jeg synes det er ille hvis personer med psykiske problemer skulle klamre seg til dette. Til en viss grad kan det være sant; det er logisk at man blir nedfor og deprimert når kroppen ikke får det den trenger, men alvorlige psykiatriske diagnoser kommer sjelden av et feilaktig kosthold.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-06, 13:06   #19
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Matintoleranse

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Men da stemmer jo i allefall ikke testen...

Man kan ikke si at dette er en test som stemmer nei. Men det er en indikator på at noe ikke er som det skal. De som selger matvareintoleransetest mener jo at det er løsningen, og det kan hende, og det kan også hende at man trenger noe mer enn å gjøre noe med dietten også.
Det finnes jo endel forskere som mener man kan behandle endel psykiske lidelser med bla B-vitaminer, og at endel psykiske lidelser kommer av mangeltilstander og kroppens reaksjon på intoleranser.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-08-06, 16:46   #20
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Matintoleranse

Du godeste! Jeg fikk bare sju poeng! Så er jeg vel så frisk som jeg føler meg, da ... med unntak av denne eventuelle nyregreia. Men testen sier jo ikke noe om hvor bra jeg ellers har det med lavkarbo. Det vet jeg heldigvis uten å teste

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pollenallergi og matintoleranse og.. ææh! mofe Fysisk og mental helse 15 10-05-06 17:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no