Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kjedelig...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-06, 13:04   #1
PotetGulla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 16
PotetGulla er på en erverdig vei

Kjedelig...

jeg har nå begynt denne dietten og er litt redd for å spise noe som kan ødelegge/for mye karber osv.
spiste en torskefilet til frokost idag, uten noe til.
så jeg lurer på om det er noen "trygge" krydder eller noe jeg evt kan ha til ?

o.t, er coletts vitaminbjørner ok ??

takk

PotetGulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 13:16   #2
PotetGulla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 16
PotetGulla er på en erverdig vei

Sv: kjedelig...

også lurer jeg på om eple cider eddik er ok på denne dietten?

PotetGulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 15:00   #3
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: kjedelig...

Opprinnelig lagt inn av PotetGulla, her.

også lurer jeg på om eple cider eddik er ok på denne dietten?

Hvilken diett er det du følger? det fins jo masse krydder som er uten sukker..jeg bruker grillkrydder lo salt løksalt hvitløkpulver osv osv...ellers så er det jo en del grønnsaker du kan ha til..blomkålmos er godt for eks..du finner masse oppskrifter her inne på forumet lykke til

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 15:28   #4
PotetGulla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 16
PotetGulla er på en erverdig vei

Sv: kjedelig...

takk for svar, følger ketolyse dietten
så pepper er ok da? bruker pepper i cottage cheese
har funnet endel greie oppskrifter jeg skal prøve ut

PotetGulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 16:38   #5
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: kjedelig...

Opprinnelig lagt inn av PotetGulla, her.

takk for svar, følger ketolyse dietten
så pepper er ok da? bruker pepper i cottage cheese
har funnet endel greie oppskrifter jeg skal prøve ut

jeg spiser iallefall pepper og masse annet går bra her iallefall

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 16:50   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: kjedelig...

Velkommen til oss !

Opprinnelig lagt inn av PotetGulla, her.

jeg har nå begynt denne dietten og er litt redd for å spise noe som kan ødelegge/for mye karber osv.
spiste en torskefilet til frokost idag, uten noe til.
så jeg lurer på om det er noen "trygge" krydder eller noe jeg evt kan ha til ?

o.t, er coletts vitaminbjørner ok ??

takk

Du bør absolutt ikke spise mindre enn 15 karber pr dag. Og spise litt mer enn bare torsk til frokost - det er litt lite. Men med grønnsaker og en smørklatt til blir det bra !

Du kan bruke alle krydder du vil - uten sukker. Det er bare fantasien som setter grenser her. Friske urter er også bra ! Hakket basolikum smaker deilig til torsk.

Colletts vitaminbjørner ville jeg ha byttet ut med en skikkelig multivitamin. F.eks.Solaray Spectro el. lign. fra helsekosten. Aller best for de på ketollysekuren er jo ketolysepillene. De kan du lese mer om og bestille på www.ketolyse.no

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:49   #7
PotetGulla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 16
PotetGulla er på en erverdig vei

Sv: kjedelig...

takktakk
smør ?? går man ikke opp i vekt av smør da...?
og....
den ølen ,"ultra", er den for atkins eller går den her også?

PotetGulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:05   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: kjedelig...

Opprinnelig lagt inn av PotetGulla, her.

takktakk
smør ?? går man ikke opp i vekt av smør da...?
og....
den ølen ,"ultra", er den for atkins eller går den her også?

Har du boka? Og har du lest den?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:12   #9
PotetGulla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 16
PotetGulla er på en erverdig vei

Sv: kjedelig...

hehe nei... er litt "plutselig" bestemt
var innom den siden, og lurer litt på dette;
-I starten av ketolysekuren mister man en del væske og salter. Det kan være lurt å drikke mineralvann for å erstatte dette tapet. I tillegg anbefaler jeg deg å bruke en av de to nevnte typer salterstatning i matlagingen. Begge inneholder to typer salt ( natrium og kalium ) , mens normalt salt bare inneholder natrium . Egentlig kan alle bruke disse salterstatninger det er sunt for hjerte og blodtrykk.

hvilke salttyper er dette? er seltin et av disse? vil ikke ha kalium mangel
og jeg fikk ikke bestilt, har ikke visa hvor kan jeg evt kjøpe tablettene/stixene ?
og kanskje boken..hehe...

PotetGulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:13   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: kjedelig...

Ok, da forstår jeg.. for fett er nemlig viktig!!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:14   #11
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: kjedelig...

du kan kjøpe tablettene stixene og boken på www.ketolyse.no ...
Det har jeg gjort, og de leverer suuper raskt!!......

Men du kan jo kanskje låne boka på biblioteket så lenge?...til du får bestilt?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:14   #12
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: kjedelig...

Når venner av meg vil begynne med lavkarbo anbefaler jeg dem å ikke starte dagen etter, men få tak i boka og lese denne svært nøye slik at de får en god start.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:26   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: kjedelig...

Du kan bruke Seltin eller LO salt.
MEN som de andre sier, du bare MÅ lese boka først!

Å ikke lese boka før du begynner med en så kraftig kostomlegging som Ketolysekuren er, er det samme som å kjøre bil uten lappen, - bare fordi du har "sett andre gjøre det". Det er like dumt og ender som regel på samme måte: I grøfta !

Så les boka grundig (HELE boka) - da forstår du vha som skjer med kroppen din og hvorfor. Og ikke minst hvorfor og hvordan kuren virker/ikke virker. Du unngår å gjøre dumme begynnerfeil og lærer en masse om mat & kosthold.

Om det er noe av det du leser du lurer på kan du gjerne spørre her, og vi vil svare.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:57   #14
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: kjedelig...

Hei, PotetGulla!

Jeg har heller ikke Visa, eller noen andre kredittkort...
Gjorde som deg: gikk inn på ketolyse.no for å skaffe bok og evt tilskudd... Det gikk ikke,gitt.

Men: jeg fikk kjøpt Ketolyseboka på Bokkilden.no!
Der kan du kjøpe uten kort, d.v.s du får regninga sammen med boka.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 20:14   #15
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: kjedelig...

Tror eplecidereddik er bra.!

Hvis du tåler eple, eller eddik...

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 20:48   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: kjedelig...

Eplesidereddik har ikke noe for seg på Ketolyskuren ..... men om du må/vil ta det så skader det iallefall ikke særlig.

Ketostix får du kjøpt på apoteket. De kaller de også Ketodiaburstix. Noen apotek nekter å selge til deg om du ikke har diabetes... (det kaller jeg maktaroganse, men det er så..)

Om du ikke kan kjøpe tilskuddene som hører til kuren bør du iallefall (minst) ta:

En god multivitamin (f.eks. Solaray sin)
Kalsium med magnesium
Omega 3 (f.eks. Pikasol eller Omega 3-6-9)
evt. Kalium tilskudd

Alt dette får du på helsekosten.

Mange har også behov for ytterligere tilskudd. Krom mot søtsug bl.a. Dette står det mer om i boka


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 14:39   #17
PotetGulla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 16
PotetGulla er på en erverdig vei

Sv: kjedelig...

tusen takk for hjelpen
men..jeg vurderer nå faktisk å gi opp hele greia.
begynner å bli bortreist i hue, sånn likegyldig følelse ?
vanskelig for a konsentrere meg, vondt i hodet og magen, tørst hele tiden, blek, trøtt og sliten hele tiden..
kan det være at denne kuren ikke passer for alle?
dette er ihvertfall ikke morsomt

PotetGulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 14:47   #18
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: kjedelig...

Opprinnelig lagt inn av PotetGulla, her.

tusen takk for hjelpen
men..jeg vurderer nå faktisk å gi opp hele greia.
begynner å bli bortreist i hue, sånn likegyldig følelse ?
vanskelig for a konsentrere meg, vondt i hodet og magen, tørst hele tiden, blek, trøtt og sliten hele tiden..
kan det være at denne kuren ikke passer for alle?
dette er ihvertfall ikke morsomt

hei du ,jeg vil råde deg til å fortsette litt til ,de fleste får kvalme,hodepine,diare osv osv i begynnelsen men så forsvinner det altså..har spist lavkarbo i over 3 mnd nå og har aldri hatt det så bra(hud negler mage/avføring osv)husk det er en stor omveltning for kroppen din så en reaksjon er helt naturlig

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 14:48   #19
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: kjedelig...

ps..husk og drikke så mye vann du klarer(VIKTIG) og spis så mye mat du må ha for å bli mett!!!

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 15:09   #20
PotetGulla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 16
PotetGulla er på en erverdig vei

Sv: kjedelig...

ja det er sant... men må si det frister mer og mer med et eple nå
(tidligere fruktavhengig ) spiste opptil 10 appelsiner hver dag
...er vel ikke den skarpeste kniven i skuffen men tenkte kanskje jeg hadde milde abstinenser

PotetGulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 15:35   #21
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: kjedelig...

Det du opplever nå er karbo abstinenser. Hos noen går det over veldig fort, - på et par dager. Hos andre tar det litt lenger tid.

Det viktigste oppi alt dette er å spise NOK (det er farlig å spise for lite), og å drikke nok. Spesielt det med å drikke nok er veldig viktig !

Ligg unna epler og appelsiner ! Clouet nå er å stabilisere blodsukkeret/insulinnivået ditt, og da bør du absolutt ligge unna søtt. Det kan gi kortvarig bedring på svimmelhet og kvalme, men så blir det like ille (om ikke verre) igjen etterpå. Og abstinensen varer mye lenger om du gjør slikt.

Ta det med ro, spis og drikk etter boka, så går det bra !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ode to Jack Bauer Nille Livets lyse side 31 25-06-06 01:33
Atkinsdietten virker - fordi den er kjedelig. donjuanwannabe Lavkarbo generelt 5 11-10-04 10:13
Atkins-dietten: - Så kjedelig at den virker donjuanwannabe Lavkarbo generelt 3 07-09-04 22:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no