Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Får i meg for lite fett! Hjernevasket?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-08, 09:30   #1
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Får i meg for lite fett! Hjernevasket?

Etter flere år med div slankekurer som ikke fungere er jeg blitt hjernevasket i forhold til fett! Fett er fy, æsj og kjempe skadelig......har vel fått en aldri så liten fettforbi!
Trenger derfor råd om hvordan få i meg nok fett, og hvilken type fett! Her må alt inn med teskje!

Takker og bukker!

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 12:07   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Får i meg for lite fett! Hjernevasket?

Rart med hvor fast noen ting sitter i oss.. Jeg kjenner at jeg fremdeles har lett for å tenke nå er jeg er "flink" om jeg ikke spiser meg mett en dag
Mindre kalorier inn gir vekttap... Har opplevd i 20 år at det ikke stemmer med min kropp. Men "hjernevasket" av meg selv og andre til å tro at det er bare noe jeg innbiller meg.
Er mange gode tips her inne om fett da
Selv er jeg veldig glad i cocosa, og har en skål stående på kjøkkenet og spiser 1 ts eller 3 stadig vekk (i øyeblikket med bringebær i - nam). Har ostehøvel og bruker på smør. Så tar en skive over maten jeg har laget. Liker smaken jeg da. Har begynt bruke rød palmeolje og rører det f.eks inn i kjøttdeig til kjøttboller. Masse lykopener og betakaroten i tillegg til fettet. Eller EV olivenolje over litt salat eller maten.

Det går an å forandre tankene, men siden de har fått slå rot uimotsagt så lenge tar det litt tid. Hardt arbeid, men verdt det

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:47   #3
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Får i meg for lite fett! Hjernevasket?

kom bare på et par ting til jeg ville nevne. Mange gode kaldpressede oljer ute i handelen altså, som kan brukes til å gi smak på salater eller grønnsaker f.eks. Bare pass på hvor mye, eller lite helst, de tåler å varmes. Jeg heller gjerne litt på når maten er på tallerkenen.
Nøtter er jo også en god fettkilde. Jeg tar gjerne noen macademianøtter, og kjører de i hakkeboksen til stavmikseren til jeg får et nøttesmør. Tar en osteskive og ruller rundt 1-2ts av nøttesmøret. Synes det er veldig godt og mettende !! eller tar et økologisk eple og skjærer i skiver (funnet ut at det ikke trigger mitt søtbehov..) og smører godt med nøttesmør på epleskivene men nøtter kan jo godt spises som de er også

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 14:24   #4
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Får i meg for lite fett! Hjernevasket?

Så var det teskjeen da....Hva er cocosa? og hvor får jeg tak i det?

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 14:27   #5
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Får i meg for lite fett! Hjernevasket?

Cocosa får du i helsekost-butikker!

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 12:04   #6
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Får i meg for lite fett! Hjernevasket?

Fett fra fiskeverden er bra
Mettet fett som smør, fra kjøtt, kokosfett, i melk er bra
Enumettet fett fra oliven og raps er også bra. Kjøp de kaldpressede variantene for de er ikke varmet eller vært borti kjemikalier
Dropp det meste av de flerumettede som soya, mais, eller andre oljer som trenger varme eller kjemi til å bli presset ut.
Dropp alt som begynner på margarin.
Husk at bare 100% mettet fett er naturlig beskyttet mot å harskne. Det er vel kun kokosolje som er slik. Alt annet må du holde kaldt og mørkt om du skal lagre det. Det betyr også at bare mettet fett tåler steking. Kokos eller smør går bra, men ikke bruk for mye varme uansett. Proteiner, fett og karbo endres ved oppvarming. Stek på lav varme, bruk lokk, dampe, etc..

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
Om utroskap AnnaV Generell diskusjon 42 14-02-08 11:56
Julebord! Får ikke bestemt meg! Monen Lavkarbo generelt 21 03-12-06 00:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no