Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Atkins-dietten: - Så kjedelig at den virker

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-04, 21:21   #1
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs
Exclamation

Atkins-dietten: - Så kjedelig at den virker

Grunnen til at Atkins-dietten virker er fordi den er så kjedelig, mener danske forskere.



Forskerne fant ikke beviser for at å kutte ned på karbohydrater som brød og poteter og øke inntaket av proteinrik mat som biff øker energiforbruket.

Men forskerne tror folk som går på dietten velger å spise mindre, fordi maten er så lite variert og spennende.

- Suksessen til lavkarbo-bølgen kan skyldes restriksjonene i variasjonen av matvarer. Det ensformede kostholdet kan minske appetitten og mengden man spiser, sier professor Arne Astrup, som er ernæringsfysiolog ved RVA University i København til tidsskriftet Lancet.


Mozon.no, 07.09.2004


http://www.mozon.no/vekt_og_kosthold..._at_den_virker

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-09-04, 21:41   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Nå har jeg ikke lest artikkelen, men det er vel noe av det dummeste jeg har hørt...

Seriøst, det må komme av deres egen manglende kreative evne. Forskere farges av deres egen meninger, og er de forutinntatt så vil resultatet være deretter også.

De fleste som spiser slik spiser jo mer variert og mer grønnsaker enn de gjorde før...
Dessute: Det er da vel den samme mate vi spiser Den er bare omfordelt, og jeg vil vitterlig ikke si at maten blir mer kjedelig av å kutte ut loffskivene....

Dessuten, jeg for min del er gjerne oppe i 3000kcal om dagen... og jeg tror de fleste vil heller ha problemer med å begrense seg...

Også blir jeg så oppgitt over at det siskuteres på et slikt nivå... Ingen av dem som uttaler seg kommer ned på ingrediensenivå, og ser på at kroppen faktisk trenger byggesteiner og ikke bare energi. Det er liksom ofte slike teite argumenter om at det er kaloriinntak som teller for vektnedgang osv... Det er ikke det! Det gjelder også og først og fremst helsen vår. Vi skal ikke slankes vi skal balanseres!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-09-04, 22:45   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg måtte bare le da jeg leste dette... Stakkars forskere som føler de er nødt til å finne stadig mer søkte forklaringer på noe tusener av "vanlige" mennesker skjønner helt av seg selv... Stakkars... Nå er de virkelig på tynn is....

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-09-04, 22:52   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ja, ja, mannen min sier nå han aldri har fått så mye god mat han... og spennende mat. Guuuuuuuuuuuuuuuud så grusomt kjedelig den må har vært før, om den er kjedelig NÅ !!

...bare enda en forsker som ikke har lest boka !!

Skjønner dere hvor viktig det er å lese boka nå ???

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 07-09-04 kl 23:40.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no