Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Reaksjoner på søtstoff?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-06, 20:39   #1
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Reaksjoner på søtstoff?

Nå har jeg grublet litt. Jeg drikker litt Pepsi Max innimellom. Nå har det plutselig gått opp for meg at jeg får vondt i magen av denne når jeg ellers prøver å passe på karboinntaket. Er det denne kombinasjonen som gjør det? Jeg vet at jeg blir kjempedårlig av tabExtra (elveblest) men PepsiMax har hittil gått greit. Det gjelder iofs andre kunstig søtete ting, men der inneholder de som oftest en fenylalaninkilde (feks Lacryl).

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 13:22   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjoner på søtstoff?

Det finnes endel som reagerer på søtstoff ja. Men hvordan vondt i magen får du? For jeg kan reagere veldig på pepsi max - særlig når jeg har mye magesyre. Pepsi max er jo ikke akkurat snilt mot magesekken, surt som fy.

Men drikker du mye? Drikker du vann i tillegg? Hvor i magen har du vondt? Har du sure oppstøt?

Hvis du legger hånda di under hjertet, under venstre bryst - er det der du har vondt? For da kan (KAN!) det hende at du har et magesyreproblem. Noe som igjen, i ytterste konsekvens, kan føre til magekatarr. (Noe jeg har hatt før - det er IKKE godt.) Magekatarr kan igjen føre til magesår.

Om det er magesyreproblem, kan du prøve pepcid (eller hva det heter.. pepcid duo?) - fra apoteket, reseptfritt. Men å ta det samtidig som man drikker brusdrikker.. Er jo ingen vits. Da er det åpenbart bedre å slutte å drikke brus.

Håper du finner ut av dette!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 13:41   #3
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Reaksjoner på søtstoff?

Hvordan kan jeg beskrive det tro. Det gjør ikke vondt der du sier, men ender med knip (luft?) og noen ganger diaré. Men det er litt rart at før, når jeg ikke tenkte spesielt lavkarbo, da gikk det greit å drikke Pepsimax. Men NÅ, er det plutselig annerledes. Det gjelder forøvrig annen kunstig søtet mat/drikke også, feks Sprite zero.

Når det er sagt så har jeg hele livet hatt problemer med magen. På lavkarbo er det blitt mye bedre. Derfor er det jo meget mulig at når jeg først får mageproblemer, så er det fordi jeg legger mer merke til det siden jeg er ok ellers? At jeg kanskje alltid har reagert på Pepsimax men at det bare har blitt "en i rekken" av magevondt.

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 15:07   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjoner på søtstoff?

Jeg har samme reaksjon som deg på brus (med kunstig søtstoff). Jeg må bare stå over. SÅ jeg drikker heller Farris Bris med smak om jeg vil ha brus.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 15:29   #5
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Reaksjoner på søtstoff?

Jeg drikker forresten for det meste vann, men kanskje 1 til 2 glass Pepsimax hver dag. Det er lite i forhold til hvordan jeg tyllet innpå med det før.

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-06, 14:44   #6
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: Reaksjoner på søtstoff?

Hei på deg. Jeg bli rumlete i magen og kjempesulten av Pepsi Max, men jeg er ikke vant til å drikke brus egentlig... Så det er nok lurt at du holder det på et minimum. jeg blir ikke slik av Fun Light saft.

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtstoff expresso91 Lavkarbo generelt 9 11-12-06 10:11
Hull i tennene av søtstoff? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 5 06-06-05 23:22
Søtstoff...??? Hvilket matgal Lavkarbo generelt 7 13-05-05 08:22
Debatt om søtstoff! MHM Lavkarbo generelt 32 27-11-04 19:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no