Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Når tid er det frokost?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-08, 20:38   #1
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Når tid er det frokost?

Mange skriver at det er så viktig med frokost, og det skal jeg ikke motsi. Er bare noen ganger i tvil om når tid det er frokost. Og da vil du vel svare at det er frokost når man står opp. Hvis jeg står opp kl. 8, dusjer og kler på meg, så spiser jeg frokost kl. ca 8.30. Står jeg opp kl. 6.00 blir frokosten en halv time etterpå. Begge klokkeslett er vel ok, eller....?

I mitt tilfelle står jeg opp kl. 6.00, går på jobb og spiser min frokost på jobben, ca kl. 8.30. Er det ok? Eller er det viktig å spise frokosten rett etter man har stått opp?

Kjempeglad for kompetent svar!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 21:14   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Når tid er det frokost?

Frokost kan også kalles "måltid 1" - dagens første måltid - om du spiser 3 måltider eller fler pr dag. Men på lavkarbo er det jo ikke noe typisk frokostmåltid - eller tid du spiser det. Vi spiser gjerne biff til frokost og egg til middag (for å sette det på spissen).

MEN for de fleste betyr vel "frokost" mellom 06.00 og 09.00.

For noen betyr det frokost kl. 11.00 om de spiser lunch kl. 15.00 middag kl. 21.00 og legger seg rundt midnatt.

For de som jobber skift blir det kanskje frokost seint på kvelden og middag tiiidlig på morgen kvisten før de legger seg når vi andre står opp !

Det beste for kroppen er jo å spise hver 4-6 time.
Så kan du kalle måltidene hva du vil. Jeg syns det er helt OK å spise frokost 08.30 om du står opp kl. 0600. Da får kroppen våkne litt først også !

Vet ikke om det er et vettugst svar.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 21:42   #3
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Når tid er det frokost?

Tusen takk Nille, jeg hadde et intenst ønske om at du svarte på spørsmålet. Nå er jeg helt trygg på at jeg "gjør det riktige"!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 07:38   #4
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Når tid er det frokost?

Jeg starter arbeidsdagen kl 7, og står dermed opp før kl 6. Jeg klarer ikke spise så tidlig, så jeg spiser på jobb rundt 0730, og det passer meg og min kropp. Frokost spises hvertfall et par timer etter kroppen har våknet

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 09:32   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Når tid er det frokost?

Jeg synes for egen del at et måltid bør inntas i takt med de første sulttegnene, ikke når det romler og kniper i magen, men før det inntreffer. Det er hva som funker for meg.
Og en ting som har skjedd, er at jeg faktisk er sulten nesten med en gang jeg står opp. Så jeg spiser som regel frokost en halv til en time etter jeg har stått opp. Før kunne jeg gå til lunsjtider uten å bli sulten, for så å plutselig bli dødssulten og hul i magen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no