Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som har vekslet mellom ketolyse og annen sunn kost?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-08, 22:34   #1
MoaMoa
Medlem
 
MoaMoa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 87
MoaMoa er på en erverdig vei

Noen som har vekslet mellom ketolyse og annen sunn kost?

Tenkte da på evt å veksle litt mellom ketolysekuren og kur med sunn mat (frukt, grønnsaker, kjøtt og null godis) ?

__________________
Min blogg: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=6773




MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:55   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har vekslet mellom ketolyse og annen sunn kost?

Nei, tror ikke det er lurt å blande slik,
da må itilfelle periodene du bruker hver kur være lang nok liksom,
slik at det "virker"...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:58   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har vekslet mellom ketolyse og annen sunn kost?

... Mener du at Ketolyse og tilsvarende ikke er sunt?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:59   #4
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har vekslet mellom ketolyse og annen sunn kost?

"ketolyse og annen sunn kost"
jeg oppfatter det som om hun mener at det er sunn kost..
Ikke sant?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 23:01   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har vekslet mellom ketolyse og annen sunn kost?

Opprinnelig lagt inn av MoaMoa, her.

Tenkte da på evt å veksle litt mellom ketolysekuren og kur med sunn mat (frukt, grønnsaker, kjøtt og null godis) ?


Så ikke den jeg...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 23:06   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har vekslet mellom ketolyse og annen sunn kost?

...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 17:36   #7
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Noen som har vekslet mellom ketolyse og annen sunn kost?

Opprinnelig lagt inn av MoaMoa, her.

Tenkte da på evt å veksle litt mellom ketolysekuren og kur med sunn mat (frukt, grønnsaker, kjøtt og null godis) ?

Jeg mener å huske at Torkil har skrevet noe i retning av at for hver gang man bryter ketosen, blir det vanskeligere å komme inn igjen i den eller at den virker dårligere. Jeg tror ikke det er lurt å veksle mellom ketolysekuren og andre opplegg! Ketolysekuren er en omstilling av forbrenningen og bør gjennomføres sammenhengende over tid.

Ketolysekuren inneholder mye fett. Mens frukt og en del grønnsakssorter inneholder mye karbohydrater. I siste nummer av Mat & helse skriver Iver Mysterud (nr. 10/2008, s. 59):
"Den som får en stor andel av matens energi fra fett, får et metabolsk system som er tilpasset å forbrenne mye fett. Tilsvarende blir stoffskiftet til dem om spiser mye karbohydrater, tilpasset glukose. Det tar imidlertid tid å få et enzymsystem og en hormonell balanse som er beregnet å bruke slikt sykker som hovedenergikilde, til å bli godt innkjørt på fettsyrer - og motsatt. I overgansperioden vil både overskudd og fysiske prestasjoner svekkes fordi det tar tid å tilpasse enzymsystemene til den ene eller andre oppgaven."

Jeg tror et vekslende opplegg som du beskriver, kan gi deg det verste av begge tilnærminger: overgangsproblemer, dårlig form - og vektøkning.
Så jeg anbefaler at du holder deg til ett opplegg og følger det konsekvent.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Torkild eller noen annen som vet kan dere svare på dette ang operasjon og ketolyse Trolla Ketolysekuren 5 17-08-07 22:30
Kan noen skrive om samenheng mellom lavkarbo og pcos? var ikkje klar over dette! mliaz PCOS og karbohydratkontroll 8 02-06-07 01:39
Noen annen grunn til at vi ikke skal spise så mye frukt enn Anneliii Spørsmål og svar 40 10-04-07 23:43
Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett?? Bamseline Ketolysekuren 30 07-02-06 18:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no