Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er i ketose, men vekten står stille

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-09, 09:22   #1
Oi ..!
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 19
Oi ..! er på en erverdig vei

Er i ketose, men vekten står stille

Hei, jeg fikk så god hjelp her sist jeg la inn et spørsmål, så jeg prøver meg igjen
Jeg startet mitt nye liv 10. august, og har siden da gått ned 6,5 kg. Veldig fornøyd så langt, men nå lurer jeg: Jeg er fortsatt i ketose, men vekten har stått stille i halvannen uke. (Hadde menstruasjon fra lør-ons i uken som gikk, så jeg regner ikke med at det er årsaken.) Jeg ligger på ca. 5-10 kh om dagen (fatter ikke hvordan en klarer å komme høyere når en er i de første ukene?!) og er minimalt interessert i mat - bortimot ingen sultfølelse. I løpet av en dag spiser jeg noe gräddost, et par skiver ketolysebrød med smør/ost, et par kyllinglår, ca. 100 g blandet bladsalat, noen tomater, olje som dressing, og en omelett med ost/skinke. Det blir ikke mer enn det rett og slett fordi jeg ikke er sulten. I det siste har jeg drukket et glass Pepsi Max om kveldene, eller jeg har spist en Atkins-bar. Barene spiser jeg mest for "å holde mannen med selskap" når vi ser på film eller TV på kveldstid. Er det noen her som har erfaring med vektstagnasjon pga. disse barene? Eller kan det være brusen? Andre innspill?

Jeg har bortimot 10 kg igjen til BMI på 24, så det er nok fett å bli kvitt her. Stagnasjonen bør derfor ikke ha rot i at kroppen har funnet idealvekten.

Skal til Sverige og kjøpe kjøtt nå, men gleder meg til å lese svar i kveld

__________________


Oi ..! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 09:40   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Er i ketose, men vekten står stille :-S

Hei,
Du skriver at du følger Atkins, hvorfor ligger du da 5-10 kh om dagen? På ketolysekuren skal man spise 15 kh pr dag. En av de vanligste nybegynnerfeilene er at man får i seg for lite fett og vann. Regner med at du får noen flere kommentarer på at du spiser for lite slik at kroppen går på sparebluss. At man er i ketose er ikke ensbetydende at man går ned i vekt.
Søtningsmidler er en faktor som kan hindre vektnedgang, så jeg ville kuttet ut barene og pepsi’n. Erstatningsprodukter som ketolysebrødet kan også være en partystopper. For noen er også tomater en faktor som kan hindre vektnedgang.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 14:15   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Er i ketose, men vekten står stille :-S

alt for lavt på kh ja.- Mer grønt!Og du har jo gått ned mye. Alle står stille da i perioder.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 14:34   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Er i ketose, men vekten står stille :-S

Barer og brus. Beklager

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 15:33   #5
Oi ..!
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 19
Oi ..! er på en erverdig vei

Sv: Er i ketose, men vekten står stille :-S

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Du skriver at du følger Atkins, hvorfor ligger du da 5-10 kh om dagen? På ketolysekuren skal man spise 15 kh pr dag. En av de vanligste nybegynnerfeilene er at man får i seg for lite fett og vann. Regner med at du får noen flere kommentarer på at du spiser for lite slik at kroppen går på sparebluss. At man er i ketose er ikke ensbetydende at man går ned i vekt.
Søtningsmidler er en faktor som kan hindre vektnedgang, så jeg ville kuttet ut barene og pepsi’n. Erstatningsprodukter som ketolysebrødet kan også være en partystopper. For noen er også tomater en faktor som kan hindre vektnedgang.

Hei, og takk for svar
Atkins sier at en bør ligge under 20 kh om dagen de første ukene, og det gjør jeg jo. Samtidig sier han at mesteparten av disse skal komme fra salat og grønnsaker. I tillegg til det legger han begrensninger på hvor mye salat/grønnsaker en skal ha i seg per dag (ca. 250 g grønn salat eller 170 g grønn salat + 80 g andre grønnsaker). Med vektbegrensning på salat/grønnaker blir det derfor vanskelig å komme opp mot 20 kh per dag.

Det fettet jeg får i meg, kommer stort sett fra ost, egg eller skinnet på kyllingen. I tillegg til det, tar jeg 4 kapsler med Udo's Choice-kapsler hver dag, nettopp fordi jeg har lest at en må passe på å få nok fett.

Tror nok jeg - etter råd fra deg og de andre her - kutter ut barene og brusen igjen. Ting gikk jo fint fram til jeg begynte å innta disse varene.

Takk-takk

__________________


Oi ..! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 16:07   #6
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er i ketose, men vekten står stille

Med den flotte vektnedgangen du har hatt er det egentlig litt tidlig å begynne å bekymre seg og lure på om man gjør noe feil.

En og en halv uke stille på vekta er ikke lenge. Hold motet oppe og lykke til!

__________________
xtra

Sist redigert av xtra : 26-11-09 kl 13:09.
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 16:15   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Er i ketose, men vekten står stille

Avocado er en fin kilde til fett, hvis man har lett for å få i seg litt lite av det.
Inneholder også velidg lite karbo, 0,5/100 gram tror jeg.

Ellers bør du kanskje være litt obs på kyllingskinnet hvis det er kjøpekylling og du spiser det ofte. Krydderet kan inneholde sukker.

Du spiser ost skriver du...hva med å ha litt skikkelig smør på osten?
En osteskive eller flere med litt smør på som du ruller sammen?

Fett må du få i deg

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 18:40   #8
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er i ketose, men vekten står stille

Ja, det er nok viktig det med fettet. Jeg lærte det endelig på en litt artig måte. Har vært i ketose i ukesvis, men nedgangen har latt vente på seg, jeg skal egentlig ikke så mye ned i vekt da, så gjorde ikke så mye...

I helga var jeg på hytta og spiste så mye mat, og fett også, at jeg var såå nervøs da jeg skulle på vekta morgenen etter hjemkomsten. jeg måtte jo ha lagt på meg! "Åååh, la det bare være 1 kg da", ba jeg.. hehe.. og sjokket var stort da jeg hadde gått ned! en kg!

Så fett må nok til ja, det har jeg endelig forstått

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 19:24   #9
Oi ..!
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 19
Oi ..! er på en erverdig vei

Sv: Er i ketose, men vekten står stille

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Avocado er en fin kilde til fett, hvis man har lett for å få i seg litt lite av det.
Inneholder også velidg lite karbo, 0,5/100 gram tror jeg.

Ellers bør du kanskje være litt obs på kyllingskinnet hvis det er kjøpekylling og du spiser det ofte. Krydderet kan inneholde sukker.

Du spiser ost skriver du...hva med å ha litt skikkelig smør på osten?
En osteskive eller flere med litt smør på som du ruller sammen?

Fett må du få i deg

Takk for konkrete tips til fettkilder Trodde det holdt mer enn nok med det fettet jeg får i meg, men da skal jeg gjøre et realt forsøk på å få i meg mer denne uken. Så får vi se hvor det bærer

Spiser kjøpekylling ofte - hver dag - men tanken på at det har sukker i krydderblandingen har liksom ikke falt meg inn. Har vært i Sverige og fylt opp med Buffalo Wings (<0,5 kh/100 g vare) og kyllingfileter, så jeg kommer til å ha oversikt over krydderet framover.

Har forresten vært innom bloggen din flere ganger. Takker for tipset om Ridderheims soltørkede tomater med lavt karboinnhold

Til dere andre også: Takker for tips og tilbakemeldinger. Jeg ser for meg at uken kommer til å bestå av verken barer eller brus, dog ost med smør, avocado og kyllingfileter med hjemmelaget krydderblanding

__________________


Oi ..! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I ketose, men vekten står stille! Karbokarbo Atkins kosthold 24 06-09-09 18:48
Når vekten står stille? Lobelia Ketolysekuren 10 04-06-08 09:02
Vekten står stille tech Spørsmål og svar 6 18-02-07 21:20
Vekten står stille Risneshuldra Ketolysekuren 14 15-02-07 12:43
Vekten står stille her Dagros Ketolysekuren 5 26-05-05 14:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no