Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Proteinpulver uten (kunstig) søtningsstoff?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Se resultatene: Hva slags proteinpulver foretrekker du?
Kunstig søtningsmiddel 0 0%
Naturlig søtningsmiddel 2 20,00%
Intet søtningsmiddel 5 50,00%
Spiller ingen rolle 3 30,00%
Deltakere: 10. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-07, 16:00   #1
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Proteinpulver uten (kunstig) søtningsstoff?

Hei, er det noen her som vet om noe bra proteinpulver uten alle disse syntetiske søtningsstoffene? Usøtet er best, men ellers kan jeg vel leve med mindre mengder fruktose, stevia og slikt. Helst pulver der proteinet ikke har blitt varmebehandlet, kjemikaliebehandlet eller på annen måte pådratt seg kreftfremkallende elementer.

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 17:09   #2
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Proteinpulver uten (kunstig) søtningsstoff?

ImmunoPro RX
Beste som fins. Ingen tilsetningsstoffer. Så skånsomt behandlet som du får det. Laget av melk fra gressende kuer. Koster skjorta og buksa og litt til.
Har fått importert fire bokser fra Better Health International uten problemer tidligere. Tror jeg endte opp med å betale totalt 1600,- kr. Fant ut at det ble litt for dyrt i lengden. Men det er et veldig interessant og bra kosttilskudd.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 22:54   #3
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Proteinpulver uten (kunstig) søtningsstoff?

Takk! Da har jeg nok ikke råd til å holde samme forbruk som jeg har av det litt mindre optimale proteinet jeg bruker nå (EAS Whey), men det er kanskje like bra. Det proteinet der virker mye sunnere.

(Bruker primært proteintilskudd i en frokost som er på Atkins-siden av sone hva forhold angår:

30g proteinpulver
1 liten kopp havregryn
2-3 ss omegaoljer (linfrø, hemp, Udo)
tjukkmjølk til konsistensen er god
)

PS: Hva er forresten "potetdietten"?


Sist redigert av Solan : 11-01-07 kl 11:48.
Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 11:26   #4
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Proteinpulver uten (kunstig) søtningsstoff?

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

PS: Hva er forresten "potetdietten"?

En spøk.


Det finnes forresten noe som heter North Coast Naturals også. Det er noe i samme gata som ImmunoPro. Jeg vet at Internutrition tok inn dette for en stund siden, men av en eller annen grunn tok de ikke inn myseproteinet, bare hamp or ris og soya.

Jeg har spist en del proteinpulvere før. Aldri mer. Da er det ImmunoPro eller ingenting i så fall.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 14:12   #5
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Proteinpulver uten (kunstig) søtningsstoff?

En spøk? OK. Jeg har lest om eksperimenter der deltagerne måtte spise X antall poteter før de fikk spise noe annet. De gikk ned i vekt, og det var visst fordi energitettheten i poteter er såpass lav.

Protein ... jeg søkte på Google om denaturert protein, og fant disse interessante pekerne:

http://www.bodybuildingforyou.com/pr...processing.htm
http://www.bodybuildingforyou.com/pr...ore-info-2.htm

Proteinet er visst penere behandlet nå enn før i tida, så det er kanskje ikke så mye å frykte fra proteinet selv? Søtstoffene, derimot, kan jeg helst tenke meg å slippe.

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 14:15   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Proteinpulver uten (kunstig) søtningsstoff?

De er nok bedre behandlet, men råvarene er fortsatt like dårlige. Jeg tror det er mye avfallsprodukter som er utgangspunktet. Det er ikke mange som lager proteinpulver av fersk melk, for å si det sånn. Jeg liker ikke helt den bransjen der. Det er så mye som holdes skjult.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 14:59   #7
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sv: Proteinpulver uten (kunstig) søtningsstoff?

Jeg leste nettopp på TN (www.tn.no) sitt forum at de har planer om å produsere en linje av sitt proteinpulver uten noe som helst søtning.

Det har vært en del debatter på forumet der om nettopp aspartame og jeg antar derfor at det er pga forbrukerpress de nå kommer med dette produktet.

Når, og til hvilken pris, stod det ingenting om.

Tråden finner du her:
http://www.tn.no/forum/display_topic...urnPage=Active

__________________
KROPP&HELSE
hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 11:42   #8
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Proteinpulver uten (kunstig) søtningsstoff?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

De er nok bedre behandlet, men råvarene er fortsatt like dårlige. Jeg tror det er mye avfallsprodukter som er utgangspunktet. Det er ikke mange som lager proteinpulver av fersk melk, for å si det sånn. Jeg liker ikke helt den bransjen der. Det er så mye som holdes skjult.

Musehalene er i alle fall hydrolysert.

Men dette PVL som du viste til i forrige beskjed: er det tilgjengelig i Norge? Mener jeg har sett det før?

Hvor mye måtte du betale i porto, toll og gebyrer, forresten?

Hede: Gode nyheter det om TechNutrition. Sett i lys av hva munken skriver, hva synes du om kvaliteten til råvarene til TechNutrition?

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 18:48   #9
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sv: Proteinpulver uten (kunstig) søtningsstoff?

Sitat:

Hede: Gode nyheter det om TechNutrition. Sett i lys av hva munken skriver, hva synes du om kvaliteten til råvarene til TechNutrition?

Jeg har ingen problemer med å putte i meg "varer" fra TN og har tiltro til merkenavnet. De spiller med åpne kort og har fått gode resultater i tester som jeg dessverre ikke kan legge ut link til for det er veldig lenge siden jeg leste de.

themonk har nok ett poeng i at mye rart puttes opp i tilskudd, men jeg har tatt det standpunkt at det er ett norsk firma med en kjent profil som selger lovlige og godkjente tilskudd.

Så kan vi selvfølgelig diskutere hva som er "best" og riktigst for kroppen, men så lenge det er bra nok, og det beste koster "skjorta" har jeg ingen problemer med det som er godt nok.

__________________
KROPP&HELSE
hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:31   #10
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Proteinpulver uten (kunstig) søtningsstoff?

Men det jeg ofte lurer på er hva som er utgangspunktet for produksjonen. De aller fleste tar utgangspunkt i myse, som er et biprodukt av osteproduksjon. Da hjelper det ikke hvor skånsomt det er behandlet i ettertid. Om det er tilsatt andre guffne saker er en annen ting. Det tviler jeg på at det er så mange som gjør, i alle fall utenom USA.

Fordelen med ImmunoPro er at det er laget ut ifra fersk melk fra gressende kuer. De garanterer også det høyeste innholdet av immunglobuliner og lactoferrin. I tillegg smaker det godt, helt plain.

Det er også mye melkeprotein i ProZyme, men da i størst grad kasein som har litt andre egenskaper enn myse. Spørsmålet er hvor denne melka kommer fra. Er det fersk upasteurisert melk? Det blir uansett spennende å se om de kommer med noe nytt uten kunstige tilsetningsstoffer. Det kan bli verdt å ta en titt på. Jeg slutta med det i sin tid, fordi jeg ble kvalm av smaken og konsistensen.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kunstig søtningsstoff smosje South Beach 18 26-01-14 15:16
Sjokolademuffins uten soya eller proteinpulver Mya Kake/dessert og snacks 7 18-09-07 19:39
Smoothie uten proteinpulver og egg? Ruska Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 25-04-07 11:00
Info om kunstig søtningsstoff mofe Generell ernæringsdebatt 12 14-07-05 15:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no