Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Næringsinnhold

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-13, 14:20   #1
Babycherry
Medlem
 
Babycherry sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordlenning I Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 120
Babycherry er på en erverdig vei

Næringsinnhold

Har lett litt rundt her, men fant ikke det jeg lette etter!
Hvordan fordeling av næringstoffer er anbefalt på generell lavkarbo, altså hvor mange gram fett, protein og karbo for dag? Skal begynne å legge inn på shapeup club. Kan være greit å følge med i begynnelsen siden vektnedgangen lar vente på seg her!

Babycherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 14:25   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold

Generell lavkarbo er ingen satt "filosofi" sånn sett. Fordelingen der må man finne ut av selv.

Kan være greit å holde seg under 70 gram karbohydrater pr dag, tilpasse proteininntaket etter hvor aktiv man er og tilpasse fettet etter hvor mye man vil spise totalt sett.

Jeg ligger på sånn ca. 25% protein, 20% karbo og 55% fett. Trener endel.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 14:33   #3
Babycherry
Medlem
 
Babycherry sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordlenning I Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 120
Babycherry er på en erverdig vei

Sv: Næringsinnhold

Teller du kalorier da?

Babycherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 14:38   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold

Ja, jeg teller kalorier.. Men det er jo ikke noe man trenger å begynne med, hvis ikke man absolutt må. Spiser 1800 på treningsfrie dager og 2000 på treningsdager.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 17:02   #5
Babycherry
Medlem
 
Babycherry sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordlenning I Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 120
Babycherry er på en erverdig vei

Sv: Næringsinnhold

Ja okei. Går du ned i vekt da? Vet du sånn ca hvor du ligger i gram ift protein og fett?
Jeg er veldig fan av biorytme dietten, men magen min liker ikke noe særlig mengder med karbo fra kornprodukter og sukker og slikt.
Og slik jeg har forstått det, så skal du ha en del mer karbo der enn på lchf!?
Og hvordan blir det da med tanke på fettinntak?

Babycherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 19:55   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold

Ja, jeg går ned, men jeg forbrenner også veldig mye på trening. Har gått ned 28 kilo og de fleste har jeg gått ned med mellom 50 og 100 gram karbohydrater.

Spiser 100 gram karbohydrat, 100 gram fett og 120 gram proteiner. Ca. Men det er, som sagt, lurt å ligge under 70 gram karbohydrater, hvis du skal spise generell lavkarbo. Jeg spiser mer etter at jeg har selv"forsket" i flere år på hva som passer for meg.

Hva med å f.eks legge seg rundt 1600 kalorier? 50 gram karbohydrat, 100 gram protein og 110 gram fett. Sånn ca. Test hvordan det går og juster etterhvert.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 22:43   #7
Babycherry
Medlem
 
Babycherry sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordlenning I Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 120
Babycherry er på en erverdig vei

Sv: Næringsinnhold

Oi, gratulerer med fantastisk vekttap!
Tusen takk for tips, skal teste ut og se om det går bedre.
Gikk i ketose i går og det liker jeg ikke, mister all energi og kommer meg ikke på trening. Og det vikrigste for meg er å klare og trene og holde meg unna sukker for å få kroppen til å fungere best mulig. Har fibromyalgi.... Men jeg må ned i vekt også, og det er så vanskelig å finne den balansen!

Babycherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 09:17   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Næringsinnhold

De første par-tre ukene i ketose kan det være lurt å være litt forsiktig med treningen, kroppen er i en omstillingsprosess fra sukker til fettforbrenning og har ikke all verden å gi. Men bare slapp av, energinivået øker radikalt når du først er tilvendt og du vil oppleve et overskudd du ikke har følt på lenge! Gled deg, du har en a-ha opplevelse i vente....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 10:28   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold

Men man må ikke være i ketose, hvis man ikke ønsker det. Jeg får aldri noe toppform i ketose, uansett hvor lenge jeg venter på den maaagiske overgangen alle snakker om. Ikke går jeg ned noe særlig heller. Kroppen reagerer negativt på ethvert lite avvik. Går like fint, og enda bedre uten. For min kropp da. Alle er vi jo forskjellige.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 10:33   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Næringsinnhold

Nei, klart man ikke må! Jeg har stort sett ligget på 40-60 gram karbo hele tiden, kun rundt 20 gram i perioder. Synes det er mer praktisk å ligge på 40 til 60 for min del.

Og jeg har forresten aldri telt en eneste kalori. Ikke det at kaloriene ikke teller, men med et sunt lavkarbokosthold skal det egentlig mye til for å få i seg alt for mye kalorier. Metthetsfølelsen fett og proteiner gir regulerer mengden helt av seg selv for de aller fleste av oss. I alle fall over tid....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 18:29   #11
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Næringsinnhold

Opprinnelig lagt inn av Babycherry, her.

Oi, gratulerer med fantastisk vekttap!
Tusen takk for tips, skal teste ut og se om det går bedre.
Gikk i ketose i går og det liker jeg ikke, mister all energi og kommer meg ikke på trening. Og det vikrigste for meg er å klare og trene og holde meg unna sukker for å få kroppen til å fungere best mulig. Har fibromyalgi.... Men jeg må ned i vekt også, og det er så vanskelig å finne den balansen!

Det der med å miste all energi når man går i ketose er bare en overgang. Holder du ut så får du uante krefter etterhvert.... ihvertfall så føles det sånn for meg.
Hvor lenge har du holdt på uten å gå ned da?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Næringsinnhold pr 100 gr miss_m Spørsmål og svar 4 02-09-10 15:52
Næringsinnhold Aggatuss Spørsmål og svar 4 15-04-10 14:53
Næringsinnhold.no Søster Lavkarbo generelt 6 24-07-08 14:20
Næringsinnhold... Metalpus. Ketolysekuren 8 17-07-06 18:18
Næringsinnhold sukkerroefiber AnnaV Spørsmål og svar 2 24-05-06 18:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no