Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Yoghurt naturell

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-08, 11:49   #1
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Yoghurt naturell

Hei til dere. Det har vært både julekos og noen kilo opp siden jeg var her inne og kommuniserte sist. Jula brukte jeg bl.a til å lese boka til Torkild. Har nå "konvertert" til ketolysekuren hans selv om det vel er ketolysekur jeg har brukt både med Atkins og Skaldemann. Kun Torkild som gidder følge opp inne på forumet. Jeg har fri i dag så skal handle inn, bake litt og starter i morgen tidlig. Men, fyser så veldig på Yoghurt om dagen og lurer på om jeg kan spise litt yoghurt naturell? Det står bare 5,5 karber pr 100 gr, så om jeg spiser 100 gr daglig? og kutter andre karber? Går det? Eller er det noe annet i yoghurt som gjør at den er upopulær i lavkarbokurer? Må sikkert være veldig streng med meg selv ettersom jeg har vært inn og ut av ketose i ett par år nå. En uke eller to med "ketosekost", så noen dager med brød og pasta osv. Sikkert ikke alene om dette, men nå er det slutt, nå skal det gå strake vegen ned i vekt.

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 13:26   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Yoghurt naturell

Personlig ville jeg ikke brukt opp "karbo-kvoten" på 100 gr yoghurt... Det er jo bare nok til å få ertet opp magen litt Ville heller laget meg noe digg ketolysemat i stedet, som jeg hadde blitt mett av. Det er vel ikke noe annet enn melkesukker i yoghurten som gjør det "forbudt" i ketolyse...?

Du må jo vurdere selv om du vil bruke 1/3 av "kvoten" på 100 gr yoghurt, jeg ville droppet det

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 12:01   #3
SkinnyToBe
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 72
SkinnyToBe er ny på veien

Sv: Yoghurt naturell

Hadde jeg brukt opp så mye av kvoten på litt yoghurt hadde jeg gått sulten resten av dagen. Det vil jeg ikke anbefale.

__________________

SkinnyToBe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt ettet Lindberg. Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 11:47   #4
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Yoghurt naturell

Takk for svar av begge to. Løste det egentlig etter svaret til Mor Stine. Utsatte startdagen og spiste masse yoghurt i helga. Har litt tro på at kroppen kanskje har behov for noe når jeg begynner å få veldig, veldig lyst på en spesiell matvare. Hatt litt problemer med sårhet i mavesekk i det siste, så kanskje det var noen bakterier jeg hadde behov for. Ikke så lyst på yoghurt lenger nå, men gjorde veldig godt noen dager.

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Yoghurt matfreaken Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 08-06-11 11:17
fitline yoghurt nøtta Lavkarbo generelt 57 23-04-06 07:00
Hva, ingen yoghurt? Hvitveis Induksjonen 4 17-03-06 23:09
Naturell yoghurt mot dårlig ånde og tannkjøttsykdommer mofe Nyheter / media 0 21-03-05 14:54
Biola Naturell Yoghurt Carisma Generell ernæringsdebatt 1 11-11-04 12:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no