Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor går jeg ikke opp igjen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-07, 20:33   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Hvorfor går jeg ikke opp igjen?

Hehe...litt rart spm kanskje. Jeg gikk ca 10 uker på ketokysekuren i høst. Så ble jeg gravid, og siden kuren ikke anbefales for gravide kuttet jeg ut. Og har dessverre ikke vært så flink til å følge type Fedonkosthold som jeg kanskje hadde hatt lyst til..men det er nå så. Har planer om å starte ketolysekur igjen etter fødsel og amming, og har fortsatt noen kg (i forhold til før sv.skapet) som jeg vil ned.

Jeg klarte å gå ned 9-10 kg på de 10 ukene. Var storfornøyd! Så gikk jeg tilbake til "vanlig" kost, med en del karb'er. Til og med godis og fy-fy (tror jeg ikke er helt motivert fordi jeg vet jeg skal på'n igjen etter sv.skapet). MEN! Vekta holder seg!? Er helt overrasket! Jeg har foreløpig ikke gått opp et eneste gram hittil og jeg er snart halvveis!

Noen kloke hoder som kan forklare meg hvorfor vektnedgang på ketolysekuren holder seg etter endt kur?

Godt nyttår til dere forresten!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 20:41   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går jeg ikke opp igjen?

Du er nok et freak of nature

Graviditet og hormoner er en merkelig ting.
Håper du spiser nok nå, mange strever med kvalme og sånt, og kanskje du ikke spiser så mye som du tror?
Selv gikk jeg opp 8 i svsk, de var helt borte rett etterpå pga ikke mer baby inni. Oppgangen kom i ammingen siden jeg var så gruerlig sulten!

Så jeg vil anbefale at du spiser nok og så sundt som du orker nå i svsk, og så passer på fedontype vedlikehold om du blir ramsulten eller får SNATT (simply nauseus all the time, kaller Nille det, har med at man spiser for lite) i amminga.
Når kan man ellers slanke seg på over 2000kcal!?

Jeg er forresten ammehjelper, du får spørre i vei om det er no!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 20:47   #3
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Hvorfor går jeg ikke opp igjen?

Hei du, takk for svar. Jeg spiser det jeg har lyst på når jeg er sulten, drikker mye vann og føler meg helt fin. Har ikke vært noe overkvalm eller noe, så jeg bare er litt forbauset. Jeg gikk opp "de obligatoriske og gjennomsnittlige" 12,5 kg med førstemann, men hadde da 9 kg mer på kroppen i utgangspunktet. 10 av dem var borte etter 4 dager etter fødsel, og to uker etter var jeg tilbake på samme vekt som før første graviditet.

Spennende å se hvordan det blir denne gangen. Understreker at jeg IKKE slanker meg mens jeg er gravid, snarere tvert imot kanskje...hehe.. Men det begynner nesten å bli litt flaut å få spørsmål av typen "åh...guuud, du er blitt såå tynn? er du mye kvalm eller, du kan jo ikke ha lagt på deg nooooenting?!"

Eh...neida sier jeg da, men det er helt riktig, har ikke gått opp noe..enda..

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 21:05   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går jeg ikke opp igjen?

Sitat:

Men det begynner nesten å bli litt flaut å få spørsmål av typen "åh...guuud, du er blitt såå tynn? er du mye kvalm eller, du kan jo ikke ha lagt på deg nooooenting?!"

Du får si at du la et bra grunnlag på lavkarbo før graviditeten og at det har lært deg å slutte med en del dårlige vaner (hint, albu i siden til vedkommende).

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 21:22   #5
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Hvorfor går jeg ikke opp igjen?

Hahaha!! Den var god...!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 17:16   #6
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Hvorfor går jeg ikke opp igjen?

hei på du

jeg gikk på noe alla ketolyse i 3mnd før eg ble gravid, men gikk over til
normal koste (ikke sukker og hvetemel, men spiste speltmel og fruktose)..
hele graviditeten gikk eg ikke opp mere enn babyen og fostervann + litt
vann i kroppen siste mnd.. og 1mnd etter at snuppa kom til var eg ca 1kg
mindre enn før eg ble gravid.. fortsatte å spise likt som under graviditeten
og det gikk fint, fram til den dagen eg slutta å amme.. gikk max 1mnd så
var alle kg på plass igjen....
så pass på, selv om du ikke går opp i vekt nå så kan det plutselig komme

lykke til videre iallfall

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no